Orkar inte...
Med att ladda upp nya bilder, jag sover ju inte så mycket.
Hur blir man av med diarré på en 12 dagar gammal?
Byta från KMR till RC?
Antibiotika - isf vilken?
Stödmatar ju 100% då han inte får tutta på sin mamma (vilket är helvetiskt frustrerande att hon slutat låta honom göra).
Tror inte på att byta ersättning. Då finns nog risken med att han blir värre.
Vet att de som behandlat så små gett Vetrimoxin eller en minimal smula Synolox och haft turen att de fixat sig.
Sen kanske Diarsanyl eller den liknade med probiotica skulle kunna stoppa upp. Kan man ge till nyfödda kalvar så "bör" en kattunge klara det.
Vätska under huden. Klarar du att fixa det själv så kan du köpa Natriumklorid som man har och tvättar linser i (en blå förpackning). De är sterila och kan rädda en sådan liten bebis.
Håller tummarna att du får ordning på honom!
/Elisa
Tänkte på en sak…
Mår han bra? Är du säker på att det är diarré? Det blir ju inget fast bajs då de bara får vätska. 
Men är du säker att det är det så åk och vätska upp honom så fort som möjligt. Extra B-vitamin i vätskan är inte fel.
/Elisa
Vi har brukt noe som heter Dihydrostreptomycin som er et mildt antibiotikum som kun virker lokalt i tarmen. Sauebønder bruker dette på sine lam
Vi har også gitt risavkok, koker litt grøtris, moser det godt og blander inn litt kokt vann sånn at det er mulig å gi i sprøyte. Gi bare litt mat/væske av gangen, og ofte for det er mest skånsomt for magen til den lille. Men siden han er bare 12 dager gammel regner jeg med at du allerede gir ganske ofte.
Lykke til! Vi krysser fingre for deg og den lille! Vi vet hvor frustrerende og vanskelig en sånn situasjon er.
…alltså han har varit in till veterinären och fått vätska 3grr/den här veckan, senast igår. Han är pigg, och mår bra etc, han halkar efter för att hans mamma inte är så duktig mamma. Han har också fått b-vitamin hos vet.
Diarré har han, eftersom det är diarréfärgat, och inte vanligt bajs… Dihydrostreptomycin fick Nietzsche en gång, men finns det som injektionsvätska att få hos vet?
Han får ca 3-6ml beroende på hur hungrig han är var 3-4 timme.
jag vill inte ge honom antibiotika själv och höfta dosen på en sån liten, det känns som att det kan stjälpa mer än hjälpa.
Det tänkte jag ju inte på! Har ju sådana tabletter här hemma! Hade det till kattungarna och bonden köpte det till kalvarna.
Synd du bor så långt borta Jenny för annars kunde du fått en sådan tablett av mej.
Du känner ingen bonde i närheten? Det kan hända att de har sådana hemma.
/Elisa
DHS tabletterna kan du lösa upp i vatten och är lätt att ge dem. Dosen de ska ha står på FASS.
/Elisa
Tack Lisme :)
kämpa på
Vad jobbigt, hoppas det vänder! Tror också DHS kan vara bra.
Vilken ljuvlig liten varelse! Håller tummarna att det vänder snart! Kämpa på!
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Vilken ljuvlig liten varelse! Håller tummarna att det vänder snart! Kämpa på!
DHS er ufarlig å gi til disse små, men man må ikke gi den over for lang tid. For mye DHS kan føre til forstoppelse, og det ønsker man jo heller ikke 
Dosering DHS til nyfødt kattunge og den første uken = løs opp en 1/4 tablett i 1/2 dl vann, gi 1 ml to ganger pr døgn i inntil 3 døgn.
Risavkok virker stoppende på diaré, og det har fungert godt her. Om du blander inn litt avkok fra ris i melken han får burde det hjelpe på magen hans. Og klarer du å mate han annenhver time og gi han halvparten av det han pleier å få hver 3-4 time er det mer skånsomt for magen hans
Vi krysser både fingre og alle 72 potene i huset for den lille!
Oj, vad jobbigt det låter……. Jag vet hur det känns, min Albin är ju handmatad - han var också ensam i kullen. Tror att det kan vara ett bra förslag med DHS, jag har en ask hemma, vill du att jag ska skicka? Maila mig i så fall. Pappa Max hälsar!

#8 Så nydelig han er
også lik på morfar
Jeg vet ikke hva du skal gjøre, så trist at Kiku ikke vil være mamma for han:-( Når du har vært hos dyrlegen, og ikke fått noe for diareen, noe jeg kanskje syntes er litt rart du ikke fikk, så håper jeg noen av de forslagene du har fått her hjelper:-))
Stor kram til deg og lillegutt fra onkel Matti og meg
Såå fin gutt 
Så slitsomt for dere Jenny og jeg håper det ordner seg snart.At DHS hjelper.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jag har fått Amimox mixtur till små kattungar förrut. Det är egentligen för barn så små kattungar ska bara ha typ 0,1-0,2 ml. Mycket lätt att dosera och ge med 1ml-spruta, smakar inte illa och funkar toppen. Angående diarré, har du provat att ge Diarsanyl? Det är ju toppen för en irriterad tarm.
Jag hoppas verkligen att du får ordning på hans mage. Det är mycket slitsamt att föda upp kattungar och inte är det lättare när de är sjuka. Jag önskar dig all lycka till med lille sötingen!

Stå på dig och kom ihåg att førsøka slappnar av. Du kan bara gøra så gott du kan och sedan hoppas på det bæsta. Førsøk tænk positivt och se tull att du sjælv når bra.
Håller tummarna før att lillkillen snart blir bra!! :) :)
Diarrén åtgärdades med två dagar pyttelite ProKolin. Så nu står vi inför nästa utmaning - snuva. Han nyser och nyser och snorar.. Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta strul. Allt känns hela tiden ett steg framåt två steg tillbaka. Tillbaka till veterinären och tigga antibiotika imorgon.
Kiku är iaf mamma på halvtid - hon sköter allt utom att han tuttar. Twiggy passar honom som om han vore hennes egen och SKA bara vara med bebisen HELA tiden.. till och med när han äter..
Man börjar bli sliten efter en veckas handmatande. Imorgon är det veterinären igen och vi söker också febrilt efter en amma.
#19 Så dumt at du bor så långt bårta och vi sitter i Norge, jag har nu bara en kattunge. Sedan jag var tvungen avliva chocklad spotten pga flat chest som gjorde at han inte kunde anda ordentlig
Madonna har nog mjölk til 2 kattungar
#20 Himla otur :(
Nu har min prins somnat in, mellan två matningar i sömnen i tryggt förvar hos sina två mammor.
Å Jenny, jag känner så med dig, som du kämpat.
*tröstkram*
Så sorgligt, jag beklagar verkligen. Det måste kännas hårt.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

/Elisa
Hemskt sorgligt. Lider med dig. 
Så orettvist…stackars dej 
Nej, så jobbigt. Det var tråkigt och ledsamt.
Nei så trist! Stakkars deg Jenny som har kjempet så for at den lille skulle klare seg. Sender en virtuell trøsteklem fra meg og Finn-Ove
Å Jenny. Så fryktelig trist dette var å høre. Jeg lider så med deg nå.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Åh, vad ledsamt! 

Nej!! Usch så tråkigt…….

Beklagar verkligen.. vet hur det är att kämpa med små och man går på knäna.. att sedan få straffet att förlora dom är tufft.
Sov gott sötnos
Åh så ledsen jag blir
Du gjorde verkligen allt du kunde för lille prinsen Jenny och jag känner så med dig. Skickar en stor, stor kram från oss alla! Ta hand om er
Åh, vad sorgligt!

Nej vad sorgligt! Som du har kämpat, vad jag önskar att utgången blivit en annan.
Jag vill tacka för allt stöd jag fått. Det känns förjävligt just nu, men sån här är uppfödning ibland. 

Läste tråden nu.
Skickar många kramar.
Ja dessverre er sånne triste hendelser en del av det å drive oppdrett. Heldigvis er det vanligvis langt mellom det triste, og jeg håper at du snart får oppleve noe positivt som oppdretter!
Jeg vet ikke om jeg er slem nå som drar opp denne triste tråden,men det er ihvertfall ikke noe vondt ment, Jenny.
Oppdrett er både opp og nedturer,men nå håper jeg nedturen er over på lenge for deg.
Han fikk et sånn altfor kort liv,lillegutten
Hvil i fred.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
SKickar dig tröstekramar, sov gott lillen,
Rithwa

Så trist att höra
Man hoppas ju alltid att det ska gå vägen, men det gör tyvärr inte alltid det:( Du gjorde verkligen allt du kunde för honom!
Vila i frid lilla vän!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker