Siames iFokus

Siames

Etikett: kattungeprat
Läst 2693 ggr
Lejdet
0

SE* Torparkattens Stjärnkullen födda i morse!

Juno har nu nedkommit med 5 st kattungar under förmiddagen, 1 OLH och 4 Balineser.

De är mindre än Iris ungar var. Vikt mellan 80-90 g.

Kan eventuellt komma en till, vet ej om hon är klar!

Maria29
0

Grattis till kattungarna!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

MissMaven
0

Grattis! Skrattande

P.S. Bra timing! Flört

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

tuska
0

Grattis till dina bebisar som nu är många och fina.

Det blir om jag räknar rätt tio vildingar i julkulornaSkrattande

Fielie
0

GrattisGlad

marysiam
0

Grattis!;) äntligen!!!;)))Glad

Sozzia
0

Stort Grattis!! Glad

Lejonhjarta
0

Så bra tajmat. Grattis!Skrattande

embla2
0

Grattis vännen till dina sötnosar…Roligt att få vara med om förlossningenKyss

[lisme]
0

Gratulerer med stjernene!

Lejdet
0

Hoppsan hejsan så vart de sex :-) Klockan 17.15 började hon krysta igen och ytterligare en OLH tittade ut!

…min son ringde just och sa:" -Grattis mamma, nu är du en RIKTIG galen kattkärring med 18 !! katter i huset!!"

origirl
0

#10 Grattis :D Er väl bättre å vara kattgalen enn galen på andra vis? Tungan ute

marysiam
0

#10 hahahahaha men det är så det ska vara!;) jag är stolt över att folk kallar mig kattkärring!!!Skrattande

Lejdet
0

#11 tack, tack! Ja fast jag är inte så säker på att jag inte är lite smågalen på andra vis också? ;-) Men det bjuder jag på!

marysiam
0

#13 det ska man vara! annars är det inget kul ju!!!Flört

Lejdet
0

Nu ska jag ägna mig åt att väga och märka bebisar! Tro inte att systrarna tänker ha dom i varsin bolåda!? De blir hysteriska om jag flyttar någon åt nåt håll, de fixar tydligen bara att ha gemensam vårdnad som de hade förra gången!?

När Juno började föda var hon helhispig och sprang runt som en galning och struntade i ungarna, ända tills vi hämtade Iris. Då blev hon lugn och trygg och de födde hennes barn ihop och diade ihop och bet av navelsträngar ihop :-)

Man blir varm i hjärtat av att se deras vänskap! Nu ligger de alla i en stor bolåda med 11 ungar och delar glatt på stora och små. Men jag har sett till att småttingarna i första hand har fått dia sin mamma för att få råmjölk också.

De som är 3 v. ser GIGANTISKA ut!!

Lejdet
0

#8 tack så mycket för sällskap och hjälp! Fast du snarkade ju in där i morse igen ;-)

kalindas
0

Grattis!

/Elisa

Lejdet
0

Tack alla!! 70-92 gram väger de, jag avvaktar tills i morgon med stödmatning och ser om alla gått upp nåt? Alla är pigga och diar i alla fall.

[lisme]
0

Gratulerer med det nye kullet! Datteren min sa det samme til ei venninne av henne som var på besøk. Venninna spurte "hvor mange katter har dere egentlig?" Marie svarte"Vi har 18!" Og jeg ble litt svimmel en kort stund Cool

Beige
0

Grattis till nykomlingarna Glad

Du måste visa bilder sedan på de två mammorna och alla deras "gemensamma" barn. Det låter så härligt när de hjälps åt med kattungarna.

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 20 kommer här ;-)

Lejdet
0

blandad kompott ;-)

Lejdet
0

orkar ni med en till?

alltidsiames
0

Vilken lycka! De satt långt inne!KyssGrattis!

tuska
0

Vilken känslomässig rikedom, härlig katthög.

Lejdet
0

# 25 haha ja och ändå är det där "bara" 13 av mina älsklingar ;-)

Tack för rådet idag förresten! En moderkaka har jag nu sett henne äta upp och det var den sista som kom 17.15. Alla andra spårlöst försvunna men jag får hålla koll aå att hon inte blir dålig under morgondagen.

Helenaf76
0

Grattis till bebbarna!! Vilka underbara bilder på bästa vännerna och bebisarna!

[lisme]
0

Det er så søtt når to mødre deler på jobben! Sånn gjør Faffa og Wen det også

Lejonhjarta
0

Sjukt mysiga bilder på syrrorna å alla bebbarna. Härligt!!Kyss

Corny
0

Vilka härliga bilderKyss

Maria29
0

underbara bilder på de små!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

MijmuPix
0

Grattis till kullen!

Lejdet
0

Alla sex har överlevt natten och gått upp i vikt, det är förvånande att se att de nyfödda orkar slåss om tuttarna med 3-veckors jättebebisarna och ibland tom. vinner slaget om maten! De är små smidiga och "borrar" sig igenom högen till de undre tuttarna där de sedan gömmer sig och snuttar  hej vilt medans de större ligger ovanpå och bråkar med varann ;-)

Smarta kissar redan som nyfödda :-)

Siameshona
0

Helt jäkla underbart!! man blir alldeles varm inombords av mammorna med alla sina små fina småttingar.

#23 orkar med hur många som helst!

SacredSouls
0

KyssKyss Så fine Lejdet. Grattis til gjengen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

NoOrilux
0

For en fin katthog, nydelige mammane og kattungene Kyss Gratulerer så mye

GunillaSverkersson
0

Grattis till alla sötnosarGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad