Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 4031 ggr
Ginga
0

Katt nr 2, hona eller hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har idag en 2½ årig kastrerad siameshane som jag bestämt behöver en kattkompis. 

Han har sina två hundar han tycker mycket om och leker med, men det känns som han behöver någon som talar samma språk o leker på samma sätt. Dessutom blir han ensam när jag tar med mig hundarna ut.

Så nu är ju då frågan om den nya kompisen ska vara en hona eller en hane? Hade tänkt en kattunge, men vad tror ni går bäst ihop?

marysiam
0

Min erfarenhet säger att det inte spelar så stor roll när det är kattunge som ska introduceras, men det kanske vore kul med en till kille som han kan leka med;) jag har haft 2 kastratkillar som älskade varandra;)))

Jag har kattungar om du är intresserad både flickor och pojkar;), så hör av dig!Glad

AngelsCo
0

tycker inte det verkar spela någon roll alls om man väljer hane eller hona när det handlar om bebisar som ska introduceras. den vuxna katten brukar tycka att bebisen är äcklig till en början oavsett, men sen verkar det inte spela någon roll. inte när det handlar om kastrater.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Ginga
0

Jag tänkte nog mest vilka som leker bäst ihop, så de får mest glädje av varandra.

Men det kanske inte spelar ngn roll?

Fielie
0

Nej jag tror inte det spelar nån roll, är du intresserad av siames eller oriental?

Jag har en orientalhona kvar som letar nytt hem

marysiam
0

Och jag har siames och seychelloisKyss 2 st chokladtabby och en vitfläckssiames som är choklad bicolor;)

marysiam
0

en till bild;)

marysiam
0

kolla min hemsida;) www.marysiams.zmn.se

alltidsiames
0

#4 Åååh så underbar, hon liknar ju exakt Findus i Pettssonböckerna!

Fielie
0

#8JA,det gör hon ju,har inte tänkt på det:)

Lejonhjarta
0

#4 Ja herregud vad likt det va!Skrattande

Zandrinos
0

Här finns en orientalflicka på snart fyra månader. Hon är väldigt social och full med bus.

ElisaCosmos
0

Men hejsan Vad lustigt att jag tittade in nu o såg Knopfler (Yoda)Och att mamma ligger här bredvid o ska föda precis:):)Jag har inte varit här på jättelänge:)Hona eller hane spelar nog inte så stor roll..Det jag tänker på först bara är att om man inte ska ha den i avel så e det lättare att kastrera hane..Om du inte hittat någon tidigare så får vi halvsyskon nu då,vår engelska hane TC e pappa..mvh

Ginga
0

Tack så mycket för alla svar, vilke respons Glad  Tack för alla tips också på vackra söta bebisar oxå.

Men då spelar det egentligen ingen roll vilket kön det är. De får glädje av varandra endå.

Tankarna har väl mest lutat åt en Oriental. Är väldigt svag för röd, creme och fawn. Eller ja den mer varma färgskalan så att säga.

Kommer vara bortrest och jobba mycket i december så jag kan inte ta någon som är leverans klar nu eller nästan nu.  Letar främst efter någon tidigast feb nästa år.  Så är det någon som har några "varma" bebisar planerade då får ni gärna hojta till.

ElisaCosmos
0

Jag hojtar till om jag ser några orientaler:)i Halvsyskonkullen nu blir  det bara siameser..