Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 3726 ggr
Liljekatten
0

Vitfläckshona sökes!

Vi fick ju tyvärr kastrera vår ena hona för några veckor sedan och har nu bara en hona kvar till avel. Därför söker vi en ny och eftersom vi är mycket förtjusta i vitfläck så står en sån högt på vår önskelista. Vi bedriver ingen kattungefabrik utan vi söker en frisk, social katt som vi förhoppningsvis ska kunna ta några kullar på. Våra katter är först och främst familjemedlemmar.

Har ni någon kull nu eller om ni väntar/planerar en kull med vitfläck så hör mycket gärna av er till mig.

Vill ni inte skriva i detta inlägg så går det jättebra att maila mig på liljekattens@telia.com eller ringa 0480-371 91 eller 0704-85 64 83 . Vi bor strax utanför Kalmar, men avståndet har ingen betydelse om katten är den rätta.

Lotta Lilja

www.liljekattens.se

kalindas
0

Jag har en svartsmoke och vit med intressant stamtavla. Dock är hon regält fet och kastrat. Men hon gillar ju dej och kan tänka flytta hem till dej hälsar hon..Flört

/Elisa

Liljekatten
0

#1 Hahaha!Skrattande Söta Skatan! Jo, hon adopterade mig ju nästan när jag var hos dig. Tror att hon är ganska usel till avel nu bara….Tungan ute

AmandaWvW
0

Nästa år siktar jag på två kullar efter vitfläckshonor. Fäderna är inte bestämda ännu, öppen för förslag.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

LottaX
0

Kolla med Björn på Ivanthes han väntar vitfläckar i mitten av augusti efter Kattilan Rusty Dustin (OSH b 25) och Ajixmex Pandora (OSH g 03)

Liljekatten
0

#3 Har du fler honor än Coco?

#4 Jag har redan varit i mailkontakt med dem. Ska bli spännande att se vad som föds där. Glad

Fielie
0

Kuzamkura´s har ju precis fått 2 honor,det var inte längesedan hon visade bilderTungan ute

Liljekatten
0

#6 Jag har pratat med henne också. Glad

Juliette-
0

Lycka till att hitta din vitfläck Kyss

AmandaWvW
0

#5 ja jag sparade hennes dotter efter Pharaos hearts pacsuli, Honungskattens Alice. Henne tänker jag mig en kull på nästa höst-vinter.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Liljekatten
0

#9 Vad har hon för färg? Har du några bilder på henne att visa upp?

Liljekatten
0

#9 Såg nu på din blog att hon är chokladsmoke bicolour. Jag är inte intresserad av silver eftersom jag parar med maskat. Hon är annars jättesöt!

Juliette-
0

#11 Fast alla kattungar behöver ju inte bli silver Skrattande

Liljekatten
0

#12 Nej, men det ser inte så kul ut i stamtavlan med silver så tätt bakom om man får siameser eller seychellois. Ja, jag vet att jag är petig. Flört

kalindas
0

Jupp du är petig..Flört
Det gör väl inget om mamma är sliver så länge bebis inte är det. Tungan ute

/Elisa

Juliette-
0

Äh ni i Kat4 är så rädda för silver?
Visst finns det dolda silver katter men hmm…
Har har haft 2 kullar efter en silverhane med 11avkommor totalt och INGEN är silver Tungan ute å jag lovar dom ger de inte heller.. haha.. Var annat om silver var resensivt då skulle jag med vara "rädd" om jag födde upp KAT4..

Oj vad skönt det är att föda upp skogisar Skrattande

Liljekatten
0

Man ska aldrig säga aldrig. Om rätt katt dyker upp så kanske jag struntar i att föräldrarna är silver. Flört

Juliette-
0

Hehe det vill jag se först innan jag tror på ;)

origirl
0

Jag diskuterade med en domare engång om å laga smoke maskad perser, svaret jag fick var; Dom klarar ju inte färgbästemma riktig så som det er nu hur tror du det skulle bli med smoke!Skrattande

Men grunden til att många jag vet om vägrar sej för smoke er för att det er svårt att färg bedömma på dilution där dom er ljusare i botten färgen  från för av.

Och perser har ju rätt mycke päls och även kan det vara svårtom dom har dårliga kontraster Tungan ute

kalindas
0

Skatan hade jag färgbedömning på. Hon hade just då väldigt stickelhårig päls. Två domare säger till mig att hon är svartvit! En uppfödare av silverorientaler säger att hon är smoke.

Gissa vem som hade rätt…Flört

/Elisa

Juliette-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja domare är inte speciellt duktiga alla ggr. Skall visa er en kattunge skall ni få se. Vad är Hambo för färg??

Jag vet men frågan är skulle en domare veta?

Förlåt jätte OT Skäms

kalindas
0

Den är såklart sötfärgad, det ser ju alla! Flört

/Elisa

alltidsiames
0

Kan en katt vara "miss"-färgad? Tungan ute

HasseH
0

Haha, jag gillar era färgbedömningar!

Liljekatten
0

Hallå där, nu kapar ni min tråd.

Jag letar fortfarande efter en vitfläckshona. Ingen som känner till någon annan som väntar eller har kull?

Juliette-
0

#24 Tyvärr kommer min hane inte få några kullar annars hade han flera vitfläcksplaner man matte tröttna på kiss.

Liljekatten
0

Jag puttar upp tråden.

Jag letar fortfarande efter rätt hona. Hade kanske en på gång, men den visade sig vara hane.Tungan ute

Ingen som väntar eller planerar kull?

marysiam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en vitfläckshona som är 2,5 veckor gammal;)) Jag har en tjej som var intresserad, men det är inget som är bestämt!;) Maila mig vid intresse;)) hon är  sys b03..

Mary_mossberg@hotmail.com

skickar bild på syrran som ska stanna i katteriet;))

marysiam
0

mailadressen är mary understreck mossberg;)) understrecket syns aldrig!!

Liljekatten
0

#27 Ursöt! Kyss Men jag letar efter en oriental…

marysiam
0

hahaha jaja jag läste nog fel;)))

[lisme]
0

#26 Jennys Kiku (Cupcakes/hakkapelita) venter kull i neste uke. Aner ikke om hun har venteliste eller noe sånt, men det går jo an å sjekke? Kikus første kull var jo veldig bra Flört

Liljekatten
0

#31 Ska jag kolla upp. Tack! Glad

Lejonhjarta
0

32 Va d inte henne du skulle behålla?? Hon e så himla söt.Kyss

GunillaSverkersson
0

Vi har ev. En kull som väntas i januari. Du kan läsa mer på hemsidan www.broddans.se :)

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Liljekatten
0

#33 Nu vet jag inte vad du menar Kerstin. Jag kan ju inte behålla något jag inte har. Tungan ute

#34 Mycket intressant! Glad Man kan ju hoppas att du får en snygg vitfläckshona där kanske.

Lejonhjarta
0

Sorry Lotta! Skulle ju stå #27, nu tror ja d blev rätt!Glad

Felicula
0

Tja, Lalla är förhoppningsvis dräktig med Kelso nu då, men jag vet ju inte om det har tagit, eller om hon får någon vitfläck eller någon hona, även om vi har beställd små paddor med vitfläck :P Men håll ögonen på mina katters blogg (via www.feliculac.com) eller deras sida på Facebook http://www.facebook.com/felicula.cats så får vi se vad som händer.

kalindas
0

/Elisa

Liljekatten
0

#37 Det blir säkert vackra katter där, men jag är inte intresserad av en seychellois. Jag var lite otydlig när jag bara skrev att jag söker vitfläckshona, men det är en oriental som jag vill ha. Lycka till med kullen!

Fielie
0

Finns en kull ungar på Åland,har du hittat den rätta eller letar du fortfarande?tråden heter vänner med kattungar

Liljekatten
0

Jag letar fortfarande.  Jag vill helst ha en omönstrad oriental med vitt, men den blåspottade honan ser intressant ut. Jag kommer hålla koll på deras hemsida och jag hoppas att de uppdaterar hemsidan regelbundet. Glad

[nollottan]
0

Det här med att leta katt är verkligen inte lätt, fråga mig. Jag ville ha en brunmaskad, köpte en blåtabby och kom hem med TVÅ lilamaskade….. det säger ju en del tihi. Jag hoppas verkligen att du hittar en fin orientaltjej :-) kram från mig

Liljekatten
0

#42 Haha! Jag skulle ha en siames eller vitfläcksoriental sist och nu sitter jag här med Kakan som är choklad oriental. Skrattande Man har sina önskemål, men oftast blir man förälskad i nåt helt annat.

Fielie
0

Jag som trodde du var petigFlört, då kanske jag hade kunna lura på dig Baylene,en chokladspotted orientalOskyldig

Liljekatten
0

#44 Försöka duger, men jag tror inte du lyckas. Tungan ute