Siames iFokus

Siames

Etikett: utställning
Läst 1813 ggr
SmirreIce
0

Utställning i Skogås 13-14 november

Hej alla utställningsintresserade!

Jag undrar om det är någon mer än jag som ska på utställningen som äger rum i Skogås snart? Det är den 13-14 november i Skogås badmintonhall.

Jag ska ställa ut,

Idp*Hoffens Kazmir,

S*Lexingtons Bluebell (Luna)

Idp*Zamirs Yoshy Yoan (Yoshi)

Bilder kommer snart!

SmirreIce
0

IDP*Hoffens Kazmir

SmirreIce
0

S*Lexingtons Bluebell (Luna)

SmirreIce
0

Idp*Zamirs Yoshy Yoan (Yoshi)

Spotless
0

Jag kommer med två cornishar på söndagen och min mor har med sig IP S*Spotless Eskil BAL o och S*Spotless Helge OLH b, även de på söndagen.

SmirreIce
0

#4 Okej..

ingen här som kommer med oriental eller sys?

Lejdet
0

hade anmält några av mina och betalt men fick tyvärr inte plats :-( var väl för sent ute?

SmirreIce
0

#6 usch då, vad synd. Du får va i god tid till nästa utställning

Myzakatt
0

Jag kommer men har bara min MCO med denna gång

SmirreIce
0

#8 mco, är det maine coon?

Myzakatt
0
Lillatassen
0

#3 Bra idé jag fick från den bilden. Nu har våra kattungar en sån hängandes här hemma ;)

SmirreIce
0

Jag kan bara säga det att den är grymt rolig för katterna. De kan klättra på den, sova/mysa i den, leka m varann eller om vi lägger en leksak i ett hyllplan så får de leta efter leksaken (dem älskar det).

En nackdel är att det Kan vara för högt om man inte är försiktig. Jag har hängt min i lampkroken i taket, jag är tror  absolut inte att man ska ha den framme/ högt upp i taket när man har små kattungar och/ eller dräktig hona hemma. Då kan det nog gå illa till. + så har jag lagt en mjuk rya matta under så de inte hoppar ner direkt på det hårda golvet. Man skulle kunna binda ihop den så den blir mindre och hänga ett snöre från taket till hängaren så den hamnar långt ner när det finns små kattungar.

Det är trots allt 2,5 meter till taket

Lillatassen
0

jepp våran krok hänger precis ovanför vårat vardagsrumsbord som är stort så dem klättrar upp via den. Laggt en pläd på bordet nu ifall de trillar ner. Men de verkar inte ens intresserade av den längre. Någon av kattungarna kollade in den igår, men idag.. Katt-tomt.. :/

SmirreIce
0

#13 Jaså, mina älskar den. Har du provat att kasta någon leksak i den så de ser och vill apportera?

Lillatassen
0

#14 Måste testa.. :P

jillan
0

#3 Måste oxå prova! Ser kul ut!

Lycka till på utställningen! Ska bli spännande & höra hur det gick för mina tjejers syster:)

SmirreIce
0

det är jätte skoj. bara man tänker på det som kan hända om man inte tänker på det som jag sa tidigare i inlägget.

tack, ska bli riktigt kul

Lejdet
0

Jag kommer nog förbi och säger hej till er på utställningen och ser hur det går ;-)

SmirreIce
0

#18 det får vi se då

Lillatassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testar den lite mer nu.. till mamma Englas stora oro ;)

SmirreIce
0

#20 haha, det där ser roligt ut

jillan
0

#1 hur har det gått på utställningen?

Myzakatt
0

Dagens resultat

3-6 mån S*Milliminas Beata (OSH n)

6-10 mån IDP*Zamiras Yoshy Yoan (Sys a 03)

Vuxen hona S*Nonimonos Mandragora d´Siv (Osh n 24)

Vuxen hane La Bell Ultimo JW (Osh a)

Kastrat hona IP San-T-Ree Extrella (Sia n)

Ingen kastrat hane

kalindas
0

Grattis till alla!

Plus ett extra grattis till Odins barnbarn och Spiddes barnbarn barnbarn. Zamirs Yoshy Yoan

/Elisa

Millimina
0

Tack för en trevlig dag! Kul att vara på utställning och inte jobba utan kunna hinna prata och umgås med er alla!

Myzakatt
0

Söndagens resultat om någon vill veta : )

Kastrat hane Spotless Eskil (Bal o)

Fertil hona Nova Star Mimmi (Bal n)

Klass 12 Småningom Erotokritos (Osh n)

Fertil hane La bell Ultimo (Osh a)

Kastrat hona San-T-Ree Extrella (sia n)

Klass 11 Qetesh Hoshi (Sia n)

Spotless
0

Grattis alla till fina resultat på JKKs utställning i helgen!

#26 hur gick det för din MCO och för din mors SIB?

Myzakatt
0

På lördagen fick maine coonen sitt cert men på söndagen draget cert Maud tyckte han var för liten. Men han får nog komma med iaf om inte för övningens skull… Vissa av dom växer tydligen jättesakta tyvärr verkar min vara en sån

Sibben där emot knep en ex 1 i klass 12 i konkurrens och var tillbaka i nomineringen men där blev det en snygg skogis. Är lite konstigt och ha fel Kategori katt med sig haha

Får hoppas på Myzabebisar snart så jag har något kul att ställa

SmirreIce
0

Hoffens Kazmir fick ett CAC

Zamirs Yoshi Yoan blev EX1, BIS

Lexingtons Bluebell fick EX1.

jillan
0

#29 GRATTIS!

Spotless
0

#28 grattis till CAC och Ex1! Din MCO är ju ung, han kommer igen. Min lilla klass 12 (CRX) blev ju Ex3, igår var det rättvist så det kan jag leva med. Skrattande Hennes konkurrenter var äldre och mer färdiga.

SmirreIce
0

tack

hoffens
0

Grattis till er alla. Extra grattis till Smirrelce, kommer snart och hälsar på.

piripascal
0

Hej!

Jag var där med min Orientalhane Pascal "Småningom Erotokritos Sargasso" och min Siameshona Piri,"Love me tender PiriPiri".

Det var min andra utställning så jag är nybörjare men det var jätteroligt och alla vi träffade var väldigt trevliga med gott sportsmanship.

Katterna skötte sig galant och det slutade med EX1 och BIS för prinsen och ett CAP för siamesdivan,som tur var hade vi snälla Margareta,som är Pascals uppfödare,till hjälp med allt som hör utställningar till!

Hälsn Eli

Nilla
0

#34 Hej och välkommen till oss! Stort grattis till Pascal och hans BIS! Jag är en stor beundrare av denna fina gosse och har följt honom sedan han var liten plutt.

Naturligtvis grattis även till er andra. Jag visar bara vår nya medlem lite extra uppmärksamhet. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

piripascal
0

Tusen tack för den extra uppmärksamhetenGlad!Vad roligt att höra att du tkr om vår lakritskaramell!Han är underbar på alla sätt och vi är så glada att han fått flytta hem till oss!

Han hälsar och tackar för berömmet!