parning
En lite fråga. Då jag haft egen avelshane o hona så har jag ej tänkt på en sak. Vilket dygn är honan i höglöp dvs släpper till hane? Ska ev få hit en hane på måndag den 22/11. Men hon började löpa den 17/11 så kanske det är för sent?

beror nog lite på hur du menar med började löpa? att bara bli mer kelig och sätta upp rumpan när man klappar eller att hon började skrika igår?
På alla mina (utom Juno) märker man flera dgr i förväg att de ska börja löpa innan självs skrikandet och att ställa upp sig börjar. Sen brukar de hålla på så 3-4 dagar efter det.
#1 oki..tack

för har hon redan börjat höglöpa igår så kan det ju vara lite sent med måndag?
Enligt min erfarenhet är tredje löpdagen viktigast.

Håller med #4. När jag får hem honor på parning vill jag gärna att de kommer på tredje dagen i sitt löp.
#4 oki tack då blir det nog för sent
då får vi vänta några veckor till nästa löp då…..
SUCK!!!! 
Honan ska gärna komma hem till hanen på andra dagen och hinna acklimatisera sig inför den tredje dagen då det gäller…
lättare sagt än gjort när vi bor typ 70 mil från varandra….. 
Ni får mötas halva vägen och ta in på hotel med katterna..
/Elisa
ha ha ja Elise hyra porrum på hotell låter mysigt för katterna. Stackars övernattare bara som ska höra på skrik…. nä skämt och sido jag och Lilian hade en bra plan, men som alltid kan hända var det något som kom i vägen denna gången så vi får helt enkelt vänta tills nästa gång
man får ju ha tålamod när man handskas med fertila djur har jag hört…..