Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 623 ggr
Ahnna
0

Depptråd om löpande hona

Nu sitter jag här med en löpande hona, som för övrigt är helt rabiat och klänger på allt och alla, men inte kan jag åka och få henne parad som det var tänkt - för veterinärerna här har inga snabbtester… Ledsen

Eftersom det är första gången hon löper hos mig så har jag ingen antecknad "löpcykel" att planera efter (jag får starta en nu!) så jag hoppades att de lokala veterinärerna skulle ha snabbtester. Men inte… Och jag vet ingen annan veterinär som har det heller. Jag blir så frustrerad, allt var ju planerat med hanen och allt! SkrikandesGråterFundersam

Ville bara skriva av mig. Kom gärna med bra råd om ni har några! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Helenaf76
0

Så trist! Ledsen

Bor tyvärr på andra sidan så jag vet ingen veterinär nära dig.

//Helena

Celia
0

Jättetrist Ledsen

En lösning för dig är att köpa hem snabbtester själv. Du kanske kan dela paketet med någon annan, eller så kanske någon veterinär i krokarna är intresserad av de andra? Här hittar du shop på nätet: Swevet

Ett annat alternativ är att själv ringa till veterinärer längre bort och fråga om de kan sälja ett testset till din veterinär. Det är bäst att lämna katthonan på parning på andra dagen då hon höglöper, så kanske hinner du trots allt den här gången.

En del löper var 14:e dag, andra 1 gång i halvåret, så det är så olika. Men nu på våren när dagarna blir allt ljusare, brukar de vara mer aktiva och löpa oftare än normalt.

/Cecilia

Ahnna
0

Pratade med den veterinär som bor närmast idag, och han ser inget behov av snabbtester hos sig och han visste ingen annan veterinär som har såna. Himla trist!

Visst, hon kommer löpa igen men allt var ju planerat till det här löpet. Jag blir så… *morr!* Fundersam

www.stuteriprecious.se

Celia
0

Finns det kanske någon veterinär i närheten (eller på vägen till) hankattägaren? Så att du kan testa på vägen dit så att säga.

Ahnna
0

#4 Inte som jag känner till, dessvärre. Har sökt på Eniro men inte hittat någon.

www.stuteriprecious.se

Celia
0

#5 - och hankattägaren har inga tips?

Denna kommentar har tagits bort.