Vilken färg har hon?
Ja, nu kommer ännu en tråd där ni kan gissa färg. Denna gång gäller det en liten hona efter Lejonhjärtas Rackham den Röde (Sigge), SIA d 21, och Liljekattens Noya, OSH c 03.
Jag trodde inte att Sigge bar på choklad och var övertygad om att denna lilla tjej antingen var svartsköldpadda eller blåsköldpadda (ev tabby), men idag när jag var och kollade på henne så undrar jag om hon inte kan vara chokladsköldpadda (troligen tabby). Kanske till och med lila? Hon är 4 veckor idag.
Får jag höra lite vad ni tror. Har själv aldrig fått en sköldpadda så jag har inget att jämföra med.
Ut fra bildene du har lagt ut her, ser jenta lilla ut.

Är hon padda så är hon inte alls så tydlig som Sigges halvsystrar är! Sigge har b 21 i stamtavlan, kan d ha någon inverkan tro?
Endrar till lila när jag såg trampdynorna 

Lila…
Grubblar på bicolour så jag ser svansbilden. Kolla tassen.
Men det "kan" vara ljuset som spelar ett spratt.
I så fall chokladpadda. Annars lilapadda.
/Elisa

Syntes det er vanskelig å se godt utifra bilder, men hun likner veldig på min lille siameser(som også er 4 uker) og han er sjokolade
Jeg tipper også enten lilla eller sjokolade.Ligner masse på Pernille sin men kanksje en tanke lysere? Og jeg tipper solid og ikke tabby 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Tror också hon är solid.
/Elisa
Huner lillapadde pga det har jeg selv her.

Lite lik Sigges syrra å hon var ju lila.

#5 ja, om hon isjälva verket är choklad med vitfläck så kanske ögat luras att tro att hon är lila….
-Så jag ändrar mig nog och säger chokladpadda med vitfläck!!!!
Sigges mamma är en blåpadda.
/Elisa
Solid lilapadda.
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
ha ha denna länk är underbar känner jag, alltid lika kul att gissa kattungarnas färg. Om jag gissar så hade jag sagt: inget tabby, ev chokladsköldpadd annars lilasolid.
Solid kan hon inte vara, pappa är röd.
/Elisa

#16 Haha solid kan hon vara men hon måste vara padda nog de du mena men vill bara förtydliga 
Det var en delikat liten fröken. Ljuvliga tassbilder. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#17 Hoppsan! 
Skrev lite fel och jag som ville leka besservisser!
/Elisa
då blir min slutgiltiga gissning lila skölpadda 
Såå fin jente.
Først tenkte jeg å tippe sjokopadde og fant frem bilde av Flower som var ganske lys sjokopadde..men etter å ha funnet frem det bildet så tror jeg at jeg endrer meg til å si lilla padde istedet 
Her er iallefall Flower,sjokopadde omtrent like gammel.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jeg tror også mest på lillapadde etter å ha sett bildene av Flower,
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Lila padda säger jag också. Dock är jag inte 100% säker på att hon inte är vitfläck. Men det ljusa på foten kan ju även vara creme.
/Elisa
Lilapadda.
Vad kul om hon är lilapadda. Då bär ju Sigge på chokladanlaget trots allt och det är ju roligt.
Han har ju sex kattungar till förutom denna och ingen av dem är choklad eller lila så jag började undra om han kanske inte fått det anlaget.
#24 Vi får väl avvakta lite och se om det dyker upp nåt vitt på henne. Man vet aldrig.
Hon kanske är en lilabaserade caramel padda, med tanke på mamma…
/Elisa
#27 Ja, det borde hon nog vara. Hur många sådana finns det i Sverige tror du? 
Solid chokladpadda.

#29 Jag må hålla med dig Malin, tycker också kattungen ser choklad ut och inte lila
#29 & 30 Jag tror ju själv att hon är choklad och fick för mig att hon var tabby för hennes svans var så randig när hon var mindre. Vi får väl se vad det blir av henne.
#31 Tabby tror jag inte, ser man på nosryggen så ser den typiskt solid ut.
#12 Jag rättar mitt tokfel i färgernas bokstäver…trötter menade jag SIA j, Och ja visst är Sigges mamma blåpadda men choklad har han nära ändå såg jag i och med att farmor är choklad. Och även morfar är chokladbärare.
Men visst kan det vara så att hon är en SIA h - svårt att se på bild - beror så på hur kameran slår i färgen.
Söt är hon iallafall - det syns!
Nå ser hun blå ut på min skjerm 
Jeg vet ikke om bildet viser riktig farge,men her så hun mer blåpadde ut. Men det gjør hun jo ikke på de øverste bilder i tråden.

Hun ser ut som ei blå padde hos meg om det ikke bare er lyset som lurer oss. Å er det det at det er lyset så er hun en blå masket.
Nej, nej nej!
Hon ska ju vara choklad eller lila har jag ju sagt. Jag vill ju få bekräftat att Sigge bär på chokladanlaget! 
Nåväl, söt är hon oavsett vilken färg hon har. Får åka och inspektera henne live i nästa vecka och se om jag kan komma fram till rätt färg då.
Hon ser blå ut även på min skärm nu.
tabbysvans?
#40 Hon hade som pyttebebis och lurade mig att hon var tabby. Det är hon inte.
#41 Den tabby svansen var nok ønsketenkning Lotta 

hon kan ju definitivt inte vara choklad i alla fall!
Ni får tänka på att fotona är tagna i olika ljus. Men håller med om att hon ser misstänkt mörk ut.
/Elisa
Tabbysvansen kom tillbaka på min. Var mycket tickad liksom.
#42 Kan ha varit så. 
Men om vi går tillbaka och tittar överst på fotot på hennes trampdynor så tycker inte jag att de ser blå eller bruna ut. 

i can do chocolate and caramel ones if u like too?
Visa de tassarna.
Mamma katt har på IDP utställning fått höra att hon är lilabaserad caramel. Så bebisen kan ju vara caramel.
/Elisa

#51 Perfect pic of the metallic shimmerish caramell-paws! Thumbs up :)
Nu har jag varit och inspekterat den lilla godingen och kan konstatera att hon är utan tvivel en chokladsköldpadda!
Hon e go hon :)

#54 Gud vad söt hon var då!
I´m in love!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Så fin!
Då hade jag rätt i från början i alla fall då. 
Jättefin. 

Med vitt ser det lite ut som.
#60 Nej, hon är siames. Är det morrhårskuddarna du tycker ser vita ut? Det är bara cremefläckar.
#60 Nej då hade hon haft sånna konstiga-sys färgningar i masken.
#62 Konstiga-sysfärgningar? 

Något med vitfläcksanlaget gör att en SYS inte får samma slags maskfärg som en vanlig, det blir ljusare partier där det borde vara mörkt.