Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 3191 ggr
Lejonhjarta
2010-11-12 21:00
0

Dörrförslag

Jag skulle behöva sätta in dörrar in till köket från både vardagsrum och hall då jag har läger i min kattfamilj under kattungeperioderna. Problemet är att den tidigare ägaren satt in valv i större delen av dörröppningarna i huset, bla dessa 2. Jag skulle åxå vilja ha nät/galler dörrar då jag vill ha det "öppet" och luftigt och att katterna kan se varandra även om dom inte ska umgås under vissa perioder.

Då min sambo inte gjorde vågen över mitt förslag utan tyckte att vi sätter in vanliga dörrar så är jag nu intresserad av hur ni löst det hos er eller om ni har förslag på hur vi ska göra. Mkt gärna bilder!! Och om ni har beställt dörrar etc var man i så fall kan göra detta.

kalindas
2010-11-12 22:49
0

Jag har ett telefonnr. här hemma till en som gör svetsade nätdörrar. Vet inte kostnaden då jag bara såg dem i normal storlek och jag tror han gör dem som en hobby.

Mejla mej så letar jag upp pappret. Såg det i en låda för ett tag sedan…

/Elisa

Rokkur
2010-11-13 00:25
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kalindas kan du maila hans nummer tillmig? Glad Behöver ha riktiga nätdörrar med tanke på min varghundstik!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

kalindas
2010-11-13 00:31
0

#0 & 2
Skickat.
Får hoppas att han fortfarande gör dörrar nu, så han inte blir överringd av massa människor och inte vill bygga.Obestämd

/Elisa

hecajon
2010-11-13 05:48
0

Ett tips är vanliga kompostnätsgaller, säljs i fyrpack på tex Coop och man sätter ihop dem med buntband, 3st liggande är drygt en vanlig dörr. Sen hänger man upp dem med elkabelsklammer vid ena sidan och en stark tejp (eller annat) som lås på andra sidan.

marysiam
2010-11-13 09:27
0

jag köpte kattungehage från "supercat" passar alldeles utmärkt just till kattungarna,gjord i samma material som kompostgaller, men de vuxna katterna kan hoppa över…Kanske inte bra om du vill hålla de vuxna isär, och definitivt inte en varghund hahahaha

Lejdet
2010-11-13 16:44
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har själv gjort såna här

lottaberlin
2010-11-13 23:05
0

#6 De där vara "sketasnygga", bra jobbat!Skrattande

Lejonhjarta
2010-11-13 23:47
0

#6 Jättefin! Vad är det för nät och hur har du satt upp den?

Lejdet
2010-11-14 00:18
0

Jag tog och köpte ströläkt, mätte, sågade, satte vinkeljärn i hörnen, målade och satte på samma nät som jag har på min ena rastgård, dvs rådjursnät från Granngården. Segt och starkt som tusan!

De brukar klättra i nätet ;-)

Sen var det bara att skruva på gångjärn och haspar så var det klart!

Totalpris ca 80 :-

Lejonhjarta
2010-11-14 01:11
0

Glad Kanon! Jättefina. Klättra kan ja mkt väl tänka mig att dom gör dom små huliganerna.Flört