Dramatikk
Noen har kanskje sett litt på facebook,men jeg må fortelle om hva som har skjedd her siste døgn..
Endelig skulle det være Hannah sin tur til å få bebiser. Første gang endte det med en død hvor morkaken revnet og havnet rundt halsen på den lille.Maks uflaks. Det var så trist men jeg trøstet meg med at hun fødte den lett og greit ut tross at den kom feil vei og var eneste.
Hun var jo ikke den enkleste å parre siden hun legger seg rett ned på siden og aldri står i riktig stilling. Men utrolig nok så fikk Sami det til en gang til.
Så i går natt klokka ett startet det. Først kom det en død jente med navlestrengen rundt halsen. Den klarte vi ikke å få liv i 
Så kom det en levende gutt og jeg ble så glad. Endelig skulle hun få være mamma.
Men..Hun brød seg ikke særlig om han og bare snuste litt. Virket som om hun ikke helt skjønte hva dette var for noe.Hun lå å koste seg som bare det sammen med Messi, han + Messi sine to jenter. Men virket som om hun ikke hadde fått helt taket på mamma rollen enda.
Men alt så jo egentlig bra ut. Plutselig i går kveld så ser jeg at Hannah skal løfte den lille gutten som lå bak søsteren og hun biter hardt.Altfor hardt og den lille blir skadet
Hun mente nok ikke å skade han. Hannah er verdens snilleste men jeg tror hun ikke helt skjønte det og var litt forvirret.Det virket ikke som om han hadde vondt og han ville spise og gikk på do.Jeg trodde en liten stund at det skulle gå bra.Jeg vasket sårene og ga antibiotika.
Men så begynte han å bli litt blå på ryggen og kaldere. Da skjønte jeg jo at dette ikke ville gå bra og jeg satt i hele natt med han i hendene og han døde i dag morges. Hannahs eneste lille bebis 
Jeg har grått og grått og er helt utslitt. Endelig får hun en bebis også dør den på denne fæle måten
Men så sitter jeg her i dag formiddag og koser med Hannah og plutselig synes jeg at jeg kjenner et spark. Jeg fikk sjokk mildt sagt og gikk litt rundt meg selv tror jeg. Etterhvert ble jeg sikker, for plutselig så jeg at det sparket. Ringte vet og jeg hadde Oxcytocin sprøyter hjemme så jeg ga først en dose, en halvtime etterpå en til også..plopp: kom verdens skjønneste lille gutt til verden. Med haleknekk og froskefot og jeg mildt sagt elsker han 
Så på dag 69 og 36 timer etter førstemann så kom det en liten mirakelbebis her hos oss 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Men herre gud vilken dramtik ni haft!
Så tråkigt med den lille killen som inte klarade sig när mamma Hannah blev förvirrad. Och så tråkigt med honan som kom först då, maximal otur!!!!!!
Men vilket mirakel, den sista killen!!!!!!
Hoppas nu allt går bra, jag har läst lite på facebook men har inte riktigt hängt med.
Vi håller tummar och tassar att allt ska gå bra med lillkillen.
Kramar från oss.

Helt otroligt! Både beklagar och grattis då får man säga ändå?
Så tråkigt med den lille som inte klarade sig,
men grattis till den andra bebisen!
Men hur är det möjligt? Så mycket på en gång! Nu blir det stödmatning skulle jag tro! Bamsekram och hoppas allt går bra!
Håller tummarna att mirakelbebisen klarar sig!
/Elisa
Ja dette ble litt av et døgn. Bunnløs sorg i dag morges også kommer denne lille attpåklatten
Barna sa hadet til den lille gutten når de gikk på skolen i dag og da de kom hjem var det kommet en ny.Helt uvirkelig nesten.
Da jeg kjente det sparket var jeg jo så sikker på at vi måtte inn å ta keisernitt. Men han ploppet så fint ut gudskjelov!!Hun var så flink og det var bare et par press så var han ute.
Messi er jo en kjempemamma og tok til seg både han i går og vasker og gir pupp til denne nye gutten også.
Hannah er mye roligere nå og maler og koser seg.Jeg passer godt på også legger jeg han litt til Messi innimellom.
Han får nok ligge sammen med Messi og de to bebisene hennes i natt tror jeg. Man blir jo litt ekstra nervøs,iallefall når det skjer slike ting.
Herregud Line stakkars deg. Jeg såg det på FB og tenkte slik på deg at jeg fikk helt vondt. Men så bra at hun fikk en pusebaby får bare håpe hun vil ha den lille nå da. Vi ønsker deg/dere lykke til.
Oj oj oj, Line, vilken dramatik! Så ledsamt med den lille gutten som Hannah lyfte så illa. Jag kan känna din skräck och din förtvivlan. Minns när min Bassie hade fått sin första och enda unge i första kullen. Hur hon försökte lyfta ungen i huvudet, hennes giriga blick och hur jag skrek rakt ut…jag var övertygad om att hon skulle äta upp honom!!!
Men det var bara en förvirrad förstföderska som ville bära sin unge, men inte riktigt visste hur man gjorde. ( och en matte med sin första kull som hade hört hur mammor ibland kan äta upp sina små…
)
En sådan glädje mitt i allt, att det kom ett bonusbarn! Froskefot och haleknekk, vad gör det! Grattis!!! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Herrejösses! får beklaga den lille som dog men gratulera den enda överlevaren;))))) GRATTIS!!!! hoppas allt går bra nu!!!

Vad skönt om den lille klarar sig!!
Tusen takk alle sammen.
#7 Ja det virker som om hun vil ha han. Hun koser seg og maler når han ligger å spiser. Er så stolt. Men hun virker litt nybegynner enda og som om hun ikke helt forstår hva hun skal gjøre.
Vi får bare passe på godt å gi det litt tid.Hun var jo super ekstra- mamma forrige gang så gode morsinstinkter har hun jo.
Nå ligger Messi sine to jenter og sover mens Messi,Maiden og Hannah ligger i en haug på dyna i sofan.Med lille "Knekken" i midten puppende på Hannah.
Nå skal jeg kose meg,se litt på tv og slappe av!! 

Hoppas den lille miraklet klarar sig och att Messi klarar av sin mamma roll.
oj oj vilken dramatik, hoppas lilla mirklet klarar sig håller tummarna för att det skall gå bra
Rithwa

Vilken saga!!! Helt otroligt!!!
Jättegrattis till pojken!

Men oj vilken historia!! Förlorade ju också en liten nyligen som jag satt med i händerna i en timme innan den gav upp, så tårarna kom när jag läste. Det var så hemskt.
Vilket mirakel verkligen! Grattis till dig & Hannah!
Det enda jag inte förstod var "Med haleknekk og froskefot" (?) 

Oj vilken story! Hoppas verkligen att lilla miraklet klarar sig!
#15 Halekneck är svansknick. Froskefot vet jag inte heller vad det är. 
Tusen takk alle.
#15 Ja det er så grusomt når slikt skjer. Man blir så fullstendig fra seg og knekt 
Froskefot :Ene frampoten har twisted legs. Den er bøyd bittelitt innover.
Det heter vel egentlig ikke froskefot på norsk. Jeg er nok litt trøtt for jeg husker plutselig ikke ;-P

Froskefot är väl samma som grodfötter?

Ojdå, går det å rätta till el ordnar det sig själv? Svansknicken fattade jag, men foten har jag aldrig sett någon sån.
Uff, ibland känns det skit att vara uppfödare och jag känner med dig Line :( *klem*
Håller tummarna för den lilla som är kvar! :D
Vilken glädje att Hannah äntligen fick behålla en bebis. Det gör kanske inte så mycket att han är ensam barn eftersom han har Messis två töser att busa runt med sedan. Sen är det naturligvis alltid ledsamt när någon dör.
Det där med foten växer väl bort?
Det brukar det göra, men kan vara svårare på frambenen. Masserar man ofta då brukar tassen bli normal.
/Elisa
#19 Jo det er sikkert samme som grodføtter.
#20 De kan få det om de ligger litt trangt eller feil i fostersekken. Det vokser bort når de begynner å gå.

Grattis till mirakel ungen. Så mycket oro, håller tummarna.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Grattis till mirakelbebisen! Hoppas att allt går bra i fortsättningen.
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
For en dramatikk! Stakkars mamma Hannah og stakkars deg Line, sender trøsteklem og trøstekos til dere begge. Men jeg er veldig glad på dine og Hannahs vegne over den lille mirakelgutten. Gratulerer så mye!
Vi har hatt en kattunge med denne type fot, og moren tvang den til å gå. Hun tok søsknene ut av kassen og bort til et klatrestativ og så ropte hun på den lille til den kom bort. Etter noen uker var labben helt normal. Det hører med til historien at veterinæren prøvde å spjelke labben, men kattemor fjerna spjelkingen med det samme 
Håller alla tummar för den lilla pojken. Har själv haft en dödfödd kull, med en som levde 23 timmar, och vet hur uppslitande hemskt det är när de dör i ens händer. Men nu är min hona omparad och du har ju redan fått din bebis. Han blir säkert världens mest bortskämda kissunge, men det är han väl värd!! har du bilder på den lilla?
Tusen takk alle sammen.
#28 Hehe nei å spjelke fungerer nok ikke så bra.
Vi hadde jo en jente som hadde slik fot og der brukte vi elastisk bandasje. Slik som klistrer seg fast i seg selv. Pluss litt massasje og strekking så gikk det helt fint.
Før så trodde man jo at det var en defekt og avlivet slike små. (Uff ja det finnes sikkert de veterinærer som fortsatt tror det er en defekt og noe som ikke kan rette seg av seg selv) Skulle ikke forundre meg iallefall.
Lille Knekken har lagt på seg i natt og spiser hele tiden.Jeg har en god følelse og tror det skal gå bra med han.
Her ligger han med sin ene storesøster 
Vilket drama! Och tack alla makter för lillkillen som verkar så stark.
#30 Sötisar!
Line, du skulle inte vilja ta kort på hans fot och visa oss? Jag har ju hört talas om flera med samma sak, men har faktiskt aldrig sett någon irl. Vore intressant. Om du vill alltså.

.30 Skönt han får nästan jämngamla kompisar trots att han e ensam i kullen. Sötnosarna.
#32 Håller med Lotta. Alltid bra att se så man vet när man får det på någon kattunge själv.
Jeg kan gjøre bedre enn det for jeg kan vise noen bilder av hun andre vi hadde og utviklingen 
Her er hun ganske så nyfødt
Litt større
Vi hadde på elastisk bandasje korte stunder i løpet av dagen (da hun begynte å gå mere rundt) også øvde vi på Yogamatte for da får de bedre grep.
Vi masserte også daglig.
I begynnelsen så støttet hun mest på siden av poten,men ettersom ukene gikk rettet det seg mer og mer ut og her er hun rundt ti uker og har blitt helt rett i poten og vært det en god stund (jeg husker ikke helt hvor gammel hun var når det var blitt helt rett)

Tack Line, jättebra bilder!
Resultatet blev ju jättebra. Skönt att det är ett problem som går att rätta till.
Åh, finaste flickfoten! Det gick ju bra!
# Det var akkurat sånn bandasje kattungen fikk på labben sin, med tynne trepinner (veterinæren brakk etpar svaberpinner
) inni sånn at labben sto i riktig posisjon
#34 Tack Line! Mycket intressant att se att det kan bli helt normalt med lite träning.
jättebra att få se bilder, då får man kanske inte panik om det händer mig;))