Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3394 ggr
barkens
0

Grey's Anatomy kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liten uppdatering:

Killen som hade navelinflammation - det har läkt ut helt och han mår superbra. Tack igen för all hjälp och alla tips!

Kattungarna har ögoninflammation så jag baddar med koksaltlösning och ger ögondroppar (från vet.) 2-3 ggr/dag och hoppas det ger med sig snart.

Lägger upp några nya bilder på sötisarna!

barkens
0

bild #2

barkens
0

bild #3

barkens
0

bild #4

barkens
0

bild #5

sys-tjej (syns inte på de andra bilderna)

edit: ser nu att hon är ju visst med på en annan bild, haha! Ja men då fick hon visa upp sig lite extra då :)

marysiam
0

Men vilka godingar;))) hoppas ögonen läker snart och vad skönt att det gick bra med naveln;))

Kramar från mormor Heidi med familj;)

kalindas
0

De verkar i alla fall inte lida av svält…Flört

Hoppas ögonproblemet går över snart.

/Elisa

Rokkur
0

Vilka sötnosar!Kyss Min första kull fick med ögoninflammation, ögondropparna hjälpte snabbt till med att få bukt med det Glad

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Lejonhjarta
0

Fick åxå ögonproblem i m första kull. Den minsta ungen fick MKT problem och jag fick byta prepp flera ggr innan något bet på den. Hon blev tillslut enögd det lilla grynet. Inte för att hon lider speciellt av det nu men det blev ju inte någon ny utställningskatt som det var tänkt vi skulle ha henne till. Nu e hon bara min enögda lilla älskling.Kyss

SacredSouls
0

Kyss Så deilig at alt gikk bra med den lille gutten.

Kjempefine små.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lisme]
0

Så bra at det gikk fint med den lille gutten! Alle sammen ser kjempefine ut!

namsooks
0

oh jösses vilket härligt gäng!!!!Så fina!

alltidsiames
0

Så vackra små tabbyränder lite här och där och fint hull har de också.Kyss

Nilla
0

Ljuvliga! Tabby…ooooooooh, lyckost där! Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

marysiam
0

vad fick du för färger på dem?

Mina är: 2 st bruntabby, 1 brunmaskad, 1 chokladmaskad och 2 st sys choklad bicolor;))

Lillatassen
0

Är det tradition att få ögoninflammation på första kullen? ;)

Våran första fick oxå kletiga ögon, veterinären kunde dock inte avgöra om det var inflammation eller om det skulle försvinna utav sig självt. Men fick ändå med oss ögondroppar hem för förebyggande syfte :)

Bebisarna ser bedårande söta ut, spännande att se hur dem växer till sig och ser ut om några veckor!! Uppdatera med bilder !! :))

barkens
0

#14 oj jag är inte helt hundra på alla, men jag tror… 2 bruntabby, 1 chokladtabby, ev 2 lila/lilatabby (KAN va choklad och KAN va sys..svårt!! De är ljusast hur som helst) , en sys choklad, en sys bruntabby. Ett riktigt gäng Skrattande

marysiam
0

härligt..Ja jag står mellan bruntabby och chokladtabby på ena… vi får se hur han utvecklas;))Kyss

barkens
0

3 veckor gamla ikväll! Några 3-veckors bilder. Ögonen börjar bli bättre, inte helt bra på alla än dock. De börjar vara med mer nu, varje gång jag kommer in dit så går de fram till bo-öppningen och tittar på mig och piper- så söta!

barkens
0

bild #2

barkens
0

bild #3

Det här är de två ljusaste. De har ljusa trampdynor, en har helt rosa nos & trampisar och den andra har något mörkare, mer åt chokladhållet men.. svårt.

Funderar på lila- eller chokladtabby, vad tror ni om färger? Svårt att se kanske, men tar gärna emot chansningar :)

barkens
0

bild #4

samma två ovanifrån

barkens
0

bild #5

barkens
0

bild #6

en av de ljusa grabbarna försöker rymma ;)

barkens
0

puffar lite för 3-veckors bilderna fr igår, för ni har väl inte tröttnat på mig redan?? :D

Felicula
0

De ser finfina ut. Det är ju minst två sys (titta på trampdynorna, "rymmaren" har ju en vit tå och den som är bakom är ju definitivt en sys den med. Men det kanske är fler, svårt att säga när man inte ser allihop uppradade, jag kanske har trott att några är olika, fast det är samma kisse ur olika vinklar bara :) Men härliga i alla fall och skönt att ögonen bättrar sig. Vet du vad det berodde på att det blev så?

Håll tummarna för att min Lalla får fina ungar med samma pappa nu! En padd-sys har vi beställe :)

barkens
0

#25 Nej vet inte exakt varför men flera har sagt att det är klart bakterier sprids i boet, när mamma katt bajsar/kissar åt de små t ex och sedan tvättar dem i ansiktet. Det är tydligen ganska vanligt också.

Ja en av de ljusa har också en vitare fläck i pannan, så en är iaf sys. Men det är mer färgerna jag är osäker på.

Yes jag håller tummarna!! :)

SacredSouls
0

Kyss Superfine.

På bilde i #18 synes jeg alle så SYS ut jeg Skrattande Med litt hvitt både her og der.

Når det gjelder farge så vet jeg ikke helt. Det var vanskelig å se.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

barkens
0

#27 haha ja det kanske ser så ut där. men det är iaf 2 st som  är SIA bruntabby, finns inget vitt på dem. Ska ta bättre bilder sen nån dag.