Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 2558 ggr
Lejdet
0

Könsbestämning? bättre bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tagit bättre bilder på ungarna i flygplanskullen, vad tror ni nu om könen på de små?

Först OLH 1

Lejdet
0

OLH 2

Lejdet
0

BAL 1

origirl
0

Nr 2 hankatt den har ju DET paketet :P

Lejdet
0

BAL 2

Lejdet
0

BAL 3

Lejdet
0

och så en framifrånbild så ni inte BARA behöver se våra rumpor ;-)

Lejdet
0

en chokladis ;-)

Lejdet
0

# 3 ja där känns det inte som nån tvekan va? ;-)

Lejdet
0

Men KAN OLH 1 vara en hona månntro??

[lisme]
0

Så søte de er!

prodigy
0

Efter dessa bilder får jag nog hålla med de som sagt bruna -pojkar och vita -flickor!

Supersöta!

kalindas
0

Tror OLH 1 är en hona. Men inte säker…

/Elisa

marysiam
0

håller med kalindas…osäker på 1:an OLH…men 2:an är pojke och de vita är flickor;))

SmirreIce
0

Det måste vara som vi sa.. OLH -killar och BAL - tjejer

kalindas
0

Det ser ut som en springa på OLH 1, så tror hona.

/Elisa

MalinL
0

Balineserna ser denna gång ut som honor. :-)

OLH 1 är jättesvårt att se på den bilden tycker jag, men det kan kanske vara en hona som kalindas skriver. Den andra OLH är en hane.

Lejdet
0

#16 ska sätta mig och jämföra OLH bebisarna noga och framförallt jämföra avståndet

Lejdet
0

efter mycket funderande så tror jag faktiskt att OLH 1 också är en hona för det är ett helt annat avstånd mellan öppningarna på den och OLH 2! Har suttit och kollat "live" nu en lång stund och det lutar nog åt att jag har fått 4 honor och en hane den här gången ;-)

SmirreIce
0

grattis grattis då

Liljekatten
0

Jag håller nog fast vid min teori om att de bruna är hanar och de maskade är honor. OLH 1 är ingen solklar hane, men det är min gissning i dagsläget. Tycker det ser ut som om den har en liten pung.

Lejdet
0

#20 ja OLH 1 är liksom svullen på sidorna om öppningen men avståndet mellan hålen är minst 3-4 mm längre på OLH 2 än på OLH 1 och OLH 1 har mer som en springa än hål där fram?

prodigy
0

Håller med #20, det ser lite påsigt ut!Glad

Liljekatten
0

#21 Inte lätt det här. Du kanske har fått en hermafrodit. Tungan ute

Lejdet
0

#23 japp :-)

nu är OLH 2 tingad i alla fall, han ska heta SE*Torparkattens Hercules eftersom han är så stor och tjock Glad

[nollottan]
0

är så nyfiken på färgerna på dina Balineser! har precis lärt mig färgerna vid balines parning, men hur blir det då med OLH och BAL. Kommer alla färganlag från BAL sidan då? eller blir barnen bärare av Kaspers färger? Iris är väl lila? så vad finns det för alternativ då? eller blir alla barnen automatiskt lila????? :-)

Lejdet
0

#25 vad jag har fått lära mig så kan det bli både lila och chokladmaskade men jag misstänker att de är choklad all tre för de har redan fått rätt mörka öron.. lila borde inte synas så väl redan tycker jag? En av dem är dock lite ljusare.

kalindas
0

Är du säker på att han bär på lila? Det var väl inga ungar i förra kullen som blev det?

/Elisa

Lejdet
0

#26 nope, han bär bara på kanel.. både mamma och pappa måste alltså bära lila?

kalindas
0

Jo, båda måste ha dillusions (felstavat) anlaget. Annars blir de inga lila. Men om mamma är lila så bär alla ungarna på det.

/Elisa

[nollottan]
0

Om du har choklad maskade balines flickor är jag intresserad att komma och titta!!!!

Lejdet
0

#30 japp troligtvis alla 3, du är så välkommen !

SacredSouls
0

Hmmm.. usikker på OHL 1 jeg også. Kan se ut som en jente på bildet.Når jeg står på hodet så ser det ut som en jente iallefall Skrattande

Ellers så mener jeg bal-jenter og OHL 2- uten tvil gutt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
0

#32 haha har du stått på huvudet för min skull? ser synen framför mig :-) kanske enklare att vända på datorn? :-))

namsooks
0

Tänkte också ställa mej på huvudet men jag vände upp och ner på skärmen =)

Tror också på en hona, OHL 1

Ingen tvekan på OHL 2, hane

De två andra är också honor.

Lejdet
0

#34 du menar de tre balineserna?

Millimina
0

#30 Jag har en chokladsköldpadda, balines… Cornelia söt som socker… Flört

www.milliminas.se

Spotless
0

Utifrån bilderna säger jag att du bara har en pojke i denna kull, OLH 2. Många honor är ordentligt veckiga (påsiga) kring vulva, men de "påsarna" sitter inte riktigt där pungen sitter.

Carl-Bertil kan absolut bära på dilution! Finns lila redan i tredje led och Beda (kanelsköldpadda och helsyster till Carl-Bertil) vet vi bär på dilution i och med att hon fått lila ungar.

Lejdet
0

#37 Jag är också alltmer övertygad att den ena OLH är en flicka, det blir tydligare för varje dag.

Ska jag ta med dom i bilen på söndag om jag kommer till Skogås så kanske ni kan springa ut och titta på dom och även bestämma färg på balinestjejerna? ;-)

Lillatassen
0

Jag skulle tippa på vita tjejer och att ena OLH är en flicka oxå, den ser lika ut som de vita tjejerna :)

SacredSouls
0

#33 Ja såklart Skrattande Hva gjør man ikke for sine kjære siames i fokus venner.

Nei men altså jeg har ikke bærbar.. haha. Så å ta å snu stasjonære skjerm med ledninger og alt er for tungvindtSkrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus