Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2166 ggr
Lejdet
0

Kattungars utveckling?

Hej jag är så imponerad av min senaste kull för jag tycker att de är så enormt tidiga med allt, är det vanligt att det är sådan variation?

De öppnade ögonen vid 4 dagars ålder och nu vid en veckas ålder så kravlar flera av dem inte längre utan går rejält på alla sin fyra små ben! Lite vingligt men ändå! De har också mer än fördubblat sin födelsevikt på 5 dagar!

Tänk om vi människor skulle göra det, haha!

Mina förra kullar har varit mycket segare i utvecklingen!

Kan det bero på hur länge de fick stanna i magen och hur stora de var när de föddes?

[hakkapelitta]
0

Det beror nog lite på linjer, lite på vilken dag de föddes, hur kavata personligheter de är men också på raser. Om du funderar på hur fruktansvärt kort en katts dräktighet är så är det klart att drar förlossningen ut på tiden hinner de där dagarna gå som kattungen annars hade varit blind gå inuti magen. Men vissa kattungar som föds sent har ögonen öppna. Vissa är väldigt kavata och duktiga på att tulta runt och andra är lite segare. Vissa är jättelätta att lära äta fast mat, andra inte. Vissa är sämre på att lära sig gå på lådan, andra hajar galoppen jättesnabbt.

Lejdet
0

Ja det känns jättebra att de fick stanna lite längre i magen på henne den här gången och bara var fem. Det har nog gett dom en bättre start i livet än hennes förra kul där 4 av de 7 dog..

MalinL
0

Jag har haft ungar som öppnat ögonen redan 2 dagar gamla så jag tror nog att våra raser är lite tidigare än genomsnittet.

[lisme]
0

Og vår Joker ble født med øynene åpnet Flört

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma med lille DagOtto…Glad

Otto några timmar gammal.

/Elisa

marysiam
0

gud så gullig!!;)) Ja mina bäbisar är 3 veckor i dag;) och nu börjar de gå utanför sin bolåda och undersöka:) Men mamma blir ganska orolig, så de får inte vara ute länge;))