Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 2254 ggr
alltidsiames
0

ställa ut en kull

Berätta för mig hur det går till när man ställer ut en hel kull! Tittar de på mamman också eller bara bebbarna? Tar man fram alla på en gång eller en i taget? Får alla en egen bedömningssedel?

kalindas
0

Det är bara i WCF man får ställa kull _(i alla fall om de är yngre än 3mån).
_Men kullklassen i Sverak kräver de 3 månader och man tar fram alla katterna (minst 3 från kullen måste vara anmälda) och de bedöms ihop.

/Elisa

[nollottan]
0

Lite knixit i Sverak med vaccinationer och grejjer.

[hakkapelitta]
0

Alltså, det är inte så knixigt att ställa kull i Sverak med tanke på att du har 3mån på dig att ställa ut katterna. Det som gäller, är att kattungarna på SVERAK är 13 veckor innan de får besöka utställningen (3mån) och sen kan du ställa dem i kullklass tills de fyller 6mån. Du har 15 dagars karens på sista sprutan och vaccinerar du dem när de är 12 veckor så kan du ställa dem i kullklass mao from att de är 14 veckor. Alla regler finns att läsa om man är osäker.

De tittar bara på kattungarna, inte på mamman. Vissa domare tar fram hela kullen samtidigt för att jämföra men inte samtidigt på bordet. Inte ens i avelsklass tar man fram 'mamman' för att titta specifikt på henne. Där samlar hon/hankatten poäng på de resultat som deras avkommor får.

alltidsiames
0

Intressant. Får nog läsa lite i reglerna och fundera på om det kan vara nåt i framtiden. Jag skulle nog gärna vilja prova det en gång. Samtidigt vill jag gärna låta ägarna hämta sina bebisar vid 12 veckor. De längtar ju och av 4 köpare hittills har ju 3 bott väldigt långt borta så man kan inte låna hem dem till utställning heller…