Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1025 ggr
Leffe
0

I kväll...

… är det Hitta hem igen på TV4 19,30

flis
0

Bra att du påminner.

twistnshout
0

Missade det… Var det bra?

Celia
0

Du missade några utplaceringar av hundar och katter samt en kortare historia om någon som flyttat och lämnat kvar 5 katter utomhus. Sen var det en avlivning av opålitlig hund Gråter så vad du missade var väl egentligen att du slapp gråta en skvätt…

twistnshout
0

Åh nej! Varför ansåg man att hunden var opålitlig?

Celia
0

Det var polisen som hade kommit in med honom. En hittehund som ingen efterlyst. Såg ut som någon blandning mellan riesen och något annat, ganska stor. Han var urgullig och allt verkade bra, men han var van vid att dominera och få sista ordet - så det var väl några som höll på att bli av med sina fingrar. Han tålde inte att bli tillrättavisad eller ordet nej. Hajen kallade de honom för :)

twistnshout
0

Åh Hajen behövde antagligen en riktiga alfahona som du Cecilia.. *s*
Hälsa "Goran" *ler*

Celia
0

Nej, han hade kanske dominerat över katterna - det går inte här Skrattande

twistnshout
0

Precis, cats rules! Skrattande

Leffe
0
Ahnna
0

Min moster och hennes omplaceringshund är på TV ikväll! Ska bli intressant att se hur de hade det i början, jag har ju följt dem hela vägen, eller hur man ska säga.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Celia
0

Jag tänker inte missa det…

[viciousy]
0

Hitta Hem är ett väldigt bra program :)

TacoBelle
0

Jag tycker Hitta Hem är ett jobbigt program. Jag har gråtit vid varje program *känslig*. Det är så hemskt med vanvårdade och hemlösa djur att jag nästan vill blunda för det och försöka att inte tänka på det. Gråter

Dock är det bra att detta program sänds och öppnar upp ögonen på fler folk. Rosor till alla som arbetar för att hjälpa hemlösa djur.

Celia
0

#10 - var det din moster som öppnade sitt hem för schäferpojken? Härligt slut på en bedrövlig historia. Hur f*n kan man sätta munkorg på en hund i flera år under 10 timmars ensamhet varje dag. Hur kan man överhuvudtaget få en sådan vriden idé?

twistnshout
0

# 13 Jag håller med dig till 100%!

Ahnna
0

#14 Ja, det var det. Hon är väldigt mån om allt levande och när hon fick höra Reppes historia så bestämde hon sig direkt. Hon är den sista jag trodde skulle skaffa hund, men det har fungerat väldigt bra för dem och de går på kurser regelbundet för en jättebra instruktör.

Ja, hur sjutton kan man skaffa hund och sen låta den sitta ensam i 10-12 timmar varje dag med munkorg, det undrar jag också. Jag har ju en egen omplaceringshund (dock inte via Hundtsallet) som skulle avlivas för att ägarna inte kunde ta hand om honom, och jag öppnade mitt hem och hjärta för ytterligare en omplacering häromveckan, men de förra ägarna kom och tog hem sin vovve igen efter ca 10 dagar. Det är verkligen hjärtskärnade, att se en så underbar hund gå tillbaka till ägarna som inte förstår hur illa de gör sin vovve… De är inte elaka människor, men de förstår inte vad de gör. Man blir så ledsen…

Gråter

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Leffe
0

Tänk att det är ett avsnitt i kväll också. Sista för denna vecka

Celia
0

Vad missade jag ikväll?

Leffe
0