Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1693 ggr
marysiam
0

Märka upp bäbisarna??

jag har märkt upp Heidis bäbisar med nagelack på fötterna för att kunna skilja dem åt, men det försvinner hela tiden… Nån som har förslag på hur man kan märka upp dem så att jag kan hålla isär dem??

Liljekatten
0

Måla klorna med nagellack i stället, inte pälsen. Det brukar sitta minst nån vecka.

marysiam
0

ok;) ska testa klorna;)) neeejjjj vad gulligt!!!

Kyss

Lejdet
0

du måste ha skarpa färger och måla PÅ klorna, inte pälsen, sen får man bättra på då och då

sist när jag hade 14 födda med 9 tim mellanrum varav förvisso bara 12 överlevde de första dagarna så var det ett helsike att hålla reda på dem! Blev röd kull och blå kull och höger, vänster fram, höger vä bak osv

Lejonhjarta
0

Jag märker svanstippen med olika nagellacksfärger. Tycker d e mkt lättare att se vem som e vem utan att störa kattungarna så mkt. Sitter mkt bra, behöver bara bättra på någon gång.

Millimina
0

Jag försökt måla min balinesbebisar men det gillade inte mamma Mercedes. Hon gnagde av nackellacket!

Fick tips om att klippa lite i pälsen på dem i stället och det tycket jag var mycket bättre! Då kunde jag direkt se vem som var vem utan att behöva ta upp dem och vända på dem för att se klorna.

Jag klippte bort en liten tuss högerbogblad, vänsterbogblad, höger lår, vänster lår osv istället för att måla.

marysiam
0

Nu har jag införskaffat olika färger och märkt upp svansarna;))

Lejonhjarta
0

#5 Hade ju funkat för mig då mina kullar bara har varit 4 i, men blir d runt 8 st så tar nog klippställena slut.

#6 Hoppas d gick bättre.Glad

Millimina
0

#7 Jag fick fem så det blev bägge fram på en.  Flört

marysiam
0

ja jag fick 6 st, så nu har 5 av dem märkning på svansen;) Men nu har mamma kommit i löp, så nu har jag pratat med vetrinären och ska iväg och fixa p-piller till henne, snutta…hon ser lite kluven ut mellan löp och föräldraskapet;)

kalindas
0

Det var ett väldigt tidigt löp på den tjejen.

/Elisa

marysiam
0

mm.. verkligen;)

Christelle
0

Märkstift/märkfärg! De används för att märka tex kor och grisar och är ett bättre alternativ än nagellack! Finns på granngårdenGlad

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

marysiam
0

;) tack;) jag har märkt de små på svanstipparna och det har stannat kvar;) Men jättebra med märkstift.. blir att inhandla framöver;)) tack!

Lejonhjarta
0

#12 Hur många färgalt har dom? Nu har ja ju bara behövt 4 alt, men finns d fler i så fall om man skulle få fler ungar?

kalindas
0

Kruxet är väl att märkstiften kanske inte är så nyttiga att äta för katterna om mamman slickar bebisarna. Obestämd

/Elisa

Lejdet
0

Jag tycker att nagellack funkar finfint för då behöver man bara måla på de små klorna och inte på pälsen och man har minst 8 kombinationer. vä fram, hö fram, vä bak, hö bak, båda fram, båda bak, alla 4, ingen. sen kan man ju även ta diagonalt om det mot förmodan skulle bli 10 ungar!

ramithi
0

Når jeg har kattunger jeg må se forskjell på så har jeg heklet halsbånd til kattungene i forskjellige farger og da ser jeg forskjell på dem igså.

marysiam
0

#17 jag funderade på det, men var hittar man så små halsband om man inte vill virka eller sticka?Glad

ramithi
0

Så halsbånd har jeg funnet i dyrebutikken her som jeg bor. Men jeg laget dem selv det er så fort gjordt. Bare noen minutter på hvert halsbånd.

marysiam
0

jag får nog börja virka;)))

[lisme]
0

Jeg vet at noen bruker hårstrikk i flere farger

Lillatassen
0

Vi har nagellack på våra, funkar fint när man målar på klorna, håller ca 1 vecka :) Fast nu börjar jag att se skillnad på dem (de är 9 veckor nu, haha)