Dräktig som löper?
Silla var ju iväg och blev parad för ca 3 veckor sen, under ett par dagar har hon börjat visa lite löpbeteende så tänkte ju "skit också!!" men nu så har hon lugnat ner sig och har fått hallontuttar. Sover hela tiden osv.
Kan en honkatt visa upp löbeteende fastän att hon är dräktig? hon gör mig förvirrad!!!!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Ja enligt böckerna kan det hända. Det är hormonstorm i kroppen.
bra att veta framöver!;)) förstår att du blir förvirrad;)) Min katt började sitt löp dagen efter födseln av sin kull!! jag trodde först att hon hade ont eller att det låg kvar någon unge, som hon skrek!!! Men sen fattade jag!!! hon löpte!!!

Båda mina honor har när de varit dräktiga visat löpbeteende igen efter några veckor och låtit Casper para dom igen, rullat runt och gjort allt precis som de gör när de löper trots svullna röda tuttar etc. Min nu höggravida Iris höll på att fjanta sig senast i förrgår som om hon löper.. så svar ja, vissa kan vara lite knäppa ;-)

Tack för svaren, Silla har lagt ner löpbeteendet nu och sover istället mest hela tiden! Verkar även som att Naggis är dräktig, blir en liten babyboom i december.
Naggis har ju flyttat, men kullen är min, hon skrivs över på de nya ägarna när kattungarna flyttat
Hon trivs så bra i sitt nya hem, så skönt!!!!
Nu längtar jag efter små bebisar, Både Silla och Naggis är parade med BatStar Fantas Tick Fidel (OSH n 25) ska bli spännande att se vad det blir för färger och mönster i kullarna. alla tre bär ju på classic tabby 
(Silla på bilden)
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Grattis till två väntade kullar! Hoppas att allt går bra..
/Elisa
Detta kanske förklarar det som händer hos mig nu,först trodde jag att parningen mellan Marie och Goofy inte tog,för hon löper igen. Men blir dissad av Goofy som inte visar intresse alls,nosar henne i baken bara och går ifrån en snopen Marie.

#4 Fin kille
Lycka till
Vad lustigt för min hona är parad för ca 10 dagar sen och har börjat visa löptendenser…
Får väl stå ut 10 dagar till och hoppas på hallon då
#6 Så spennende!