Lös i magen - Tips?
Sully har blivit lite lös i magen, det är inte direkt rinnande (eew) men stinker som bara den.
Finns det någon som har nåt tips på vad man kan ge som kan hjälpa?
Tack =)
/Em
Probiotika, typ pro-kolin kan vara bra. Morotspurre är stoppande så det kan du blanda i blötmaten. Fortstätter det så kan du prova att ta bort maten några timmar så magen får vila och sen ge små portioner med kokt kyckling, ev med morotspurre.

Ok, tack! Ska testa!
Diarsanyl kan fungera bra om du tror diarren är orsakad av att han stoppat i sig nåt olämligt.
Canicur brukar göra god nytta annars.
/Elisa

cancur? var får man tag i det, kollade på apoteket för en stund sen, de hade diarsanyl och pro-kolin, stod dock att sistnämnde var för hundar.
Pro.kolin är bättre eftersom det förutom att det är stoppande innehåller probiotika (goda tarmbakterier) medan diarsanyl endast fungerar stoppande. Dessutom så är prokolin lättare att få i dem eftersom alla katter jag träffat avskyr smaken av diarsanyl.

ok. men att det står att det är för hundar spelar alltså ingen roll?
#6 Nej det går bra till katt också.
Har gett det flera gånger och även blivit rekomenderad det av apotekspersonal och veterinär.

Canikur Pro fungerar bättre på mina katter, mina de tycker det är jättegott och slickar i sig självmant. Vet. sa att de var ungefär samma sak i som i Prokolin.
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Ska absolut ta och kolla upp Pro.Kolin för mina hatar Diarsanyl. Fast numera har jag sällan någon diarrékatt.
/Elisa

Har gett morotspure nu så får se om det hjälper, annars testar jag pro-kolin ist :) Tack så mkt för all hjälp!

Har ni kollat om det hjälper att byta foder?
Är det inte en reaktion efter läkemedel vid kastreringen?
ZooLac… Mina vilddjur ÄLSKAR det! De är alldeles vilda när den tuben kommer fram. Den stackare som är dålig i magen får jag lov att lyfta upp på bänken så den kan äta sin ranson utan att de andra snor det…