SE*Torparkattens har fått tillökning i natt!
Precis som jag misstänkte så väckte Iris mig kl 03.30 med krystvärkar under mitt täcke!
Snabbt som ögat gick vi ner och låste in oss i badrummet med bolådan och hon förstod direkt att det var där man skulle föda, inte i mattes säng!
Ännu så länge har 4 ungar sett dagens ljus, 3 BAL och 1 OLH b! Födda med ca 20 min mellanrum.
De är pigga och friska alla men det måste finnas fler kvar därinne i den gigantiska magen.
Gissar på att det var ena sidans ungar som kommit och att det kommer fler de närmaste timmarna…
Dock har jag endast sett till 2 st moderkakor ännu, kan de komma efterår eller ska jag bli orolig?
Håller tummarna! Så spännande! Jag kan tyvärr inte svara på det där med moderkakorna, men tror inte att du behöver oroa dig. Min Ocicat födde andra ungen 07.30 och sista ungen 13.30…så lämna henne inte ur sikte! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#1 tack och god morgon, skrev just ett meddelande till dig ;-)

Nummer 5 såg just dagens ljus :-) en chokladbebis till!
Underbart! Jag har skrivit ett PM till dig. Tänk på att det KAN komma en eftersläntrare flera timmar senare…så du inte åker iväg och handlar framåt förmiddagen, eller så. 
Nu måste jag skynda mig. Börjar jobba kl 7. Ser fram emot att läsa denna tråd när jag kommer hem. Lycka till! Ni fixar detta!
Grattis;)) äntligen!!!! måste vara underbart…
lycka till nu;)
Ang. moderkakor: om hon slutat föda senare och det inte har kommit rätt antal moderkakor, så kan du ringa vet. och få antibiotika till henne;))

#6 nu har jag sett 4 moderkakor på 5 ungar.
Grattis till bäbisarna..
Hoppas att det blir några småttingar till och att dom är stora och starka.
Kakan hälsar till småsyskonen "halv"

Stort Grattis och lycka till
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
ÅÅ grattis Lejdet.
Det kan jo ligge en bebis til der og morkaken komme ut dobbelt da. Bare vent litt du til du vet alt er klart.
Vi rakk såvidt før deg. I går kveld kom de her. Ekte halloween bebiser 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Gratulerer med de små!
Vi har opplevd ved de fleste fødslene at vi har færre morkaker enn kattunger, det er bare en fødsel at antallet morkaker og kattunger har vært likt. Men det er bare en gang vi har vært hos veterinær for å sjekke om katten har hatt ei morkake igjen. Hun hadde ikke mer igjen
Ofte ( seks fødsler) har to kattunger delt ei morkake, og en gang har tre kattunger delt ei morkake. Som regel har vi sett at de har delt fordi vi har sett to navlestrenger komme ut av morkaken. Disse morkakene er større enn morkaker til kattunger som har hatt sin egen. Kanskje er det sånn med din katt?
Detta var intressant, jag visste inte att det kunde vara så. Bra att veta!
Grattis till bäbisarna!

Grattis till bebisarna!
Klart det är bättre att få dom i mattes säng än i en bolåda
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Tack allihopa!
Ännu sålänge har inga mer kommit än fem, men hon var uppe och gick en liten sväng och jag tycker fortfarande att hon ser gravid ut;-)
Försökte känna på magen men det var svårt..
Men nu har det gått två timmar sedan den siste kom ut och då borde det väl vara klart?
Alla fem mår utmärkt och diar för glatta livet!
Jag tror att jag ska försöka sova nån timme nu.. om jag vågar och kan?
Är helt ledbruten efter fem timmar på klinkersgolvet i badrummet!

#8 de är helsyskon ju

Grattis till bebisarna!!
Blir spännande att se hur många till som pluppar ut ;-)
#14 Det kan ta flere timer før mammakatt er ferdig med fødselen. De fleste kattungene våre har kommet som perler på en snor, men første kullet til Wen drøyde lenge ut. Det gikk over 6 timer mellom nr 1 og nr 2. Denne gang gikk det 2,5 time mellom nr 1 og nr 2 og når det ikke var tegn til flere kattunger 4 timer etter nr 2 gikk jeg og la meg. Da vi sto opp var det kommet en kattunge til. Når den har kommet er ikke godt å si, men den var avnavlet, vasket og helt tørr. Vet også om andre katter som har fått noen kattunger den ene dagen og noen 24 timer etterpå
Det räcker med 5 bebisar, bra arbete ni gjort tillsammans.
Grattis till dem
Grattis!
Duktig katt du har! 
Om du är osäker på moderkakorna, så ha lite koll så hon inte får en infektion.
/Elisa

Äntligen bebisar!
Va skönt att d satte igång… Med den gigantmagen tycker man ju iatt d borde vara mer än 5 men hon hon kanske e den modellen som lägger på sig mkt när hon e dräktig. Hoppas allt går bra fortsättningsvis med. 
Grattis till kullen och alla fem småttingarna!
Om du är osäker på om mamma katt har fler bebisar i magen så håll koll på henne. I min fjärde kull föddes fyra bebisar på lördagen och på måndagmorgonen ploppade det ut en paddeluring, så det kan gå långt mellan ungarna! 
Grattis till bebisarna! 
Gratulerer med bebisene 
Hon sover nu, när hon vaknar ligger det kanske två till i bolådan

Grattis, grattis till de nya små! 

Tack, tack alla! Kom ner nu och det är fortfarande "bara" fem men de mår utmärkt allihopa både mammakatt och bebisar.
Iris har ätit och druckit också och verkar helt lugn så det kommer nog inga fler.
Grattis! 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#26 Grattis
Blev November bebisar på dej, inte la dej lura av a hon er hel lugn jag märkte inget på Donna at det skulle komme en bebis till, plutselig så var den der tørr og fin..

Bebistjuv på gång! Juno stal just en av småpluttarna och bar iväg med. Hon ska ju själv ha om 3 v. och modersinstinkterna flödar säkert nu!
Iris bar morrande och bestämt tillbaka den! :-)

Vägda och märkta nu men guuud så svårt det är för mig att se könen med mina ovana ögon!
Stora rejäla ungar den här gången till skillnad från förra då några vägde hälften av dessa! de väger 98, 100, 104, 110, 114 gram!
hahaha….vilka roliga kissar du har;)) slåss om bäbisarna.. och det var stora och rejala kattungar!! gud vad kul;))) Grattis och puss på bäbisar och mamma;))

#29 Det bekymret eller vad man nu ska kalla det hade ju jag med sist. 2 "mammor" om 1 kull och olika åsikter om var bebbarna skulle ligga. Phu, nu e dom 15 veckor så nu e d bekymret över. 

Grattis till bebbarna!! 
Grattis till kattungarna. Harley hälsar till sina småsyskon och mamma Iris
Grattis till kullen.
Grattis till ungarna, och till Månadskatten förstås!

Ja, grattis! Och pussa på fina Casper Månadskatt också! Jag fick snyggchock när jag såg honom!
Åh, så skönt att höra att allt gick bra! Grattis till fem fina bebbar! Har tänkt på dig idag och undrat hur det har gått. 
Grattis till kullen.

Grattis till kullen och lycka till! Hoppas de växer upp till fina friska snyggingar och att de hittar rätt hem vart efter!
#37 snyggchock!
Det gillas och det ska jag föra vidare till mor som ju är hans uppfödare.

#34 tack, tack, de hälsar tbx ;-)

#37 hur ser en snyggchock ut??

så här tror jag en snyggchock ser ut!;)))

#43 tror du har rätt! 

Bebisarna mår finfint och har gått upp mellan 9-16 g i vikt sen igår.
#44 kan inte du och din kära mor komma och hälsa på mig och hjälpa mig att bestämma kön på de små liven?

Så mysigt.
mysflickan;)) gud vilken vacker mamma;)) Så snygg var inte jag efter jag fött barn hahahahaha