Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 2507 ggr
Nilla
0

Tänder ett ljus...

Nästa helg på Alla Helgons afton brinner ljusen för nära och kära på våra kyrkogårdar runt om i landet. Jag skulle vilja tända ett ljus för Louise Ferm som lämnade oss i förtid.

Louise underbara katter från S* A´Famosa har lämnat sitt tassavtryck i många många stamtavlor och lever för alltid vidare.

Louise,

Tänker ofta på dig och saknar dig här på forumet. Minns dina glada inlägg och dina underbara kattbilder. Vi minns nog alla den lilla filmsnutten från din kattpromenad i trädgården - när dina ljuvligt fluffiga balinutter kommer en efter en i galopp…

Inte minst minns jag hur du öppnade ditt hem för en liten rädd harpalt från landet, som stod på perrongen i Södertälje med en liten Ocicat i bur. Hur du hade bäddat åt mig i ditt eget sovrum och hur vi satt uppe och pratade katt halva natten. På morgonen körde du mig till Arlanda och fanns där när jag skulle skicka min kattunge till NZ. Jag är så glad, att jag fick förmånen att träffa dig och dina underbara katter.

Du är saknad och i vårt minne.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
0

Ursäkta, men det är väl nästa helg?

Nilla
0

Öh, är jag helt ute och cyklar? I min almanacka står det att All Helgonaafton är idag den 31 Oktober? Foten i munnen

Tre minuter senare: -Hm, okej,  nu har jag googlat och ändrat i inläggstexten.

den lördag som infaller under tiden den 31 oktober-6 november

Tyckte väl det var lite konstigt! Då är jag en vecka för tidig, men det gör väl inget. Nu får Louise en hel vecka med ljus! Oskyldig

Zandrinos
0

Det blir fint.

Nilla
0

#3 Skrattande

kalindas
0

Haloween är denna helgen. Alla helgona är nästa helg…Glad

/Elisa

kalindas
0

Tänder ett ljus för hela veckan jag också.

/Elisa

Attacks
0

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Rokkur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänder ett ljus här med…

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Hellhouse
0

Tänder ett ljus för Louise jag också.

Jag träffade tyvärr aldrig Louise, men hennes son gav mig och min fodervärd Sofi, förtroendet att ta hand om vackra A´Famosa Sancha. Vilken kärleksfull katt!

Nilla
0

# Åh…har du Sancha. Underbart. Är det någon som vet hur det har gått för de andra katterna? Panchito?

jerremiaz
0

Tänder ett ljus för Louise jag med.

Mata Hari och Carmina flyttade till Danmark till Maja som har flera S*A'famosa katter sedan tidigare.

MalinL
0

Vilken fin tråd. Tänker på dig Louise!