Usch för kiss.
Nu var det så dags för Sully att kissa utanför lådan, på vårt överkast. Han som vart så duktig och enbart kissat i lådan. Det blir dags för Kastrering nu då. Synd att han inte han hitta nån flickvän stackar'n, men han har ju Atina iaf :)
Nån som är intresserad av att låna honom till avel, nu är det sista chansen..imorrn ska jag kolla tid och kostnad för kastreringen..hehe ;)

Hade varit kanon om han hade väntat ett halvår med sånna dumheter!!
Hen e ju så himla snygg!
Hade velat ha honom men Barbie e för ung och Blåsan kan ja inte para förren feb-mars.
Hoppas någon annan passar på!!
Vilken snygging! Synd jag bara har hanar.. :P

Vi kanske väntar lite, är bara rädd han ska börja skvätta runt. Jag såg dock efteråt att det var väldigt lite sand deras låda, så kan ju vara därför också, får hoppas på det! Men blir inte länge till som han är fertil iaf.
#1 Får ni para med varianter inom WCF? För Sully är ju en variant.
Vi har fått det innan i Hallandskatten, vet inte hur det är nu. Fast det rekomenderas inte pga att det kommer in långhår i korthåren.
Tror inte Kerstin tänkte på att han är variant.
/Elisa

Asch d glömde ja ju!!! Såg ju bara att han e så jädra snygg!!! Morr!

Ja visst är han :) Jobbigt att det inte går att hitta nån tjej till honom. Men det var kanske inte meningen. Han blir nog glad ändå :)
Jag tycker inte att du ska vara orolig för en enda gång. Tvätta direkt med vanligt tvättmedel (inget amoniak) och spraya eventuellt täcket med Feliway-spray när det är rent sen.
Hoppas han hittar en tjej, dels är han ju en snygging och dels röd ( <3 ) och dels är det bra för rasen som helhet om alla hanar används minst en gång, så får vi större bas helt enkelt.

#9 Ja, jag lyckades tvätta det rent ch nu luktar det gtt igen :) Som tur va så fanns det tvätttid imorse :)
Ja, jag hoppas det ska gå bra. Får göra en riktig annons här på sidan kanske, om jag kan klura ut hur. :)

På måndag ska han kastreras :) Det känns som om det blir bäst för alla, och främst för honom så klart. Hoppas att han blir ännu gosigare ;)
Gör du det i Karlshamn? Jag tyckte de skötte Ögats Kastrering bra. Jag fick vara med tills hon rakat honom. Fick sitta och ha honom i famnen tills han somnade.

Ja, här i karlshamn blir det. Åh! Det låter bra! Jag har känt mej lite smånervös.. men nu känns det bättre :)
Det går ganska fort, de får lugnande först och sen sömnmedlet, sen efteråt får de en spruta så att de piggnar till och man får klappa dem och hålla dem lite stilla eftersom de är vingliga efteråt. Ögat behövde ingen tratt eller bandage eller nånting och efter några dagar ramlade det ut ett litet lingon av levrat blod från den ena påsen. Det tog en vecka innan han slutade med att försöka para de andra katterna så vi fick hålla ett öga på dem när de var tillsammans och stänga in honom när vi gick ut. Han har blivit ännu mer underbar efter kastreringen, det är bara positivt förutom att han kan bli lite harig ibland. Det var han aldrig innan. Han kan bli rädd och springa och gömma sig men han kommer alltid fram igen. Modet sitter väl delvis i testiklarna. Du ska se att det kommer att gå jättebra!

Jag brukar alltid vara med under kastreringarna. Men d får man inte på dom stora klinikerna.

Okej. Jag ska kolla, kan ju alltid fråga.

Usch tar aldrig hem dom sovande utan hämtar mina vid 15tiden och då är dom i stort sätt helt vakna (kastrade vid 9tiden på morgonen)

Får alltid med mina med en gång. Brukar ta någon/några timmar, lite olika, sen e dom fit for fight igen.

Han var slö ett tag till, men så fort husse kom hem så var det som om han glömde bort att han varit halvsovande och sedan dess har han varit sej själv. Var högljudd inatt, nästan värre än innan, men det tar väl ett tag innan "det går igenom".