"sticka näsan i kisset"-metoden
Kan någon förklara för denna tjej vad hon bör säga till sin kille som hävdar att man måste trycka ner kattungen i sin "olycka" för att den ska lära sig gå på lådan?
Att det är meningslöst och att det endast leder till en rädd katt som inte litar på en.
Har inte läst den tråden själv men jag förundras över detta fenomen att man låter sin partner diktera villkoren eller hålla på sådär. Hade det varit min katt hade jag helt enkelt dumpat killen eller sagt åt honom att han gjort det där för sista gången. Brukar vara inne på det stora kattforumet och där ser jag ibland trådar som handlar om tjejer som är oroliga för deras utekatt då de bor i lägenhet och sambon vägrar ha dem som innekatter. Oftast är då sambon i dessa fall helt ointresserad av katter och helt opåläst också ändå väger hans åsikt tyngst. Det är rätt skrattretande om än tragiskt, jag brukar fråga varför det är sambon som är den tongivande men brukar inte få något bra svar. Känns som man är tillbaka på 50-talet.
Dåligt kommunikasjon, misuppfattad maktfördeling, rädsla för att vara ensam eller bliva ensam vil jag säga. Och nån er kanske i et kontrollerande förhållande.
Min sambo vill ju egentligen inte ha innekatt men jag har bara sagt at jag vill inte ha en ute katt och at många raskatter klara sej inte så bra ute. Men han er ju glad i katter från början av han tycker bara att raskatter er lite "defekta" 
Håller fullständigt med förgående talare!! Jag skulle ALDRIG tolerera att min sambo på nåt sätt var dum mot vare sig kissarna eller barnen. Jag har en mkt tålmodig sambo, som kanske inte brinner för katter på samma sätt som mig, men han gosar gärna med kissarna och han har väl knorrat lite om strilandet, och nämt att han kanske tycker att det vore bra om jag inte har avelshanar hemma. Men då har jag förklarat för honom att om jag hittar en snygg kisse och det är en kille så kommeer jag köpa honom!! Det blir ändå jag som städar, och detta har han godtagit;))
Killar som är dum mot djur och barn ska ut!!! de är inte värda att spendera tid på!! Tjejer ryck upp er!!!!
Usch, vill inte ens läsa tråden. Att sådant förekommer fortfarande. Inskränkta okunniga människor. Mår illa. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bättre å dumpa killen! Måste vara lättare att antingen bo med djuren själv eller hitta en vettig kille!

#6 Vilken härlig bild!
Att doppa nosen i kattens "olycka" ger sällan ett önskvärt resultat.
Det kan hända att det får motsatt effekt istället!
Gamal metod som inte inte fungerat fungerar inte idag heller.
Katten blir rädd/skygg/osäker och kommer förmodligen ha svårt att lita på människor.
Nu har jag också skrivit i tråden. Kunde inte låta bli.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

fy man borde inte få göra så där