Såhär i väntans tider..
Tänkte döpa Iris kull efter olika flygplanstyper eftersom jag tidigare haft mc-kullen och bil-kullen så får jag fortsätta på maskiner tänkte jag ;-)
Har NÅGRA förslag hittills men är jättetacksam för fler och om de är tjejnamn eller killnamn??
Concord -hona?
Catalina-hona?
Spitfire-hane va?
Hercules-hane såklart..
Messerschmitt-hane?
Mustang?… låter som en häst, kanske inget bra kattnamn?
Tomcat- ett bra killnamn ju ;-)
Junker- kille eller tjej?
Cessna- tjej va?
Flanker-kille?
Mig- tjej?
Viggen- tjej?
Haha , sen flygande tunnan finns ju också men det är ju mer Iris som hon ser ut just nu :-)

håller med om de du skrivit.. Junker låter som en kille.. Mustang måste va en tjej.. tänker kanske på "Mustang Sally" eller en vacker häst(sto) :)
Annars kommer jag bara på jas/gripen, airbus och jet, inte så roligt kanske haha :)
Hvad hände med Dash??
Vi har hatt et flykull men da med jagerfly. I det kullet har vi Spitfire (jente!) = hissigpropp, sinnatagg og det var hun virkelig som bitteliten. Sto på krava!
I tillegg til Spitfire har vi
Raven (jente)
Griffin (gutt) som er det engelske navnet på Gripen
Foxbat (jente)
Hellcat (jente) ble kjøpt av ei kristen dame som ikke kan bruke navnet hennes 
Hurricane (jente)
Tornado (gutt)
Hvis du søker på "planes" på google vil du nok finne mange navn!
Fina namn!;))) roligt med lite annorlunda;))

#2 vad är Dash för slags plan?
#3 jo jag har googlat och funnit namnen jag skrev i tråden, men det finns säkert många fler!?

For en tjukkas mage. Tipper det gjemmer seg 7 der jeg 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Hi hi hi vilken underbar mage;))) lycka till;))
Javisst finnes det mange fler! Det er hundrevis av flytyper med forskjellige navn. Det finnes jagerfly, bombefly, angrepsfly, passasjerfly og transportfly - nye og gamle 
Dash= Dash 8 et lite passasjerfly med propell. Mye brukt i Norge, veldig god på korte rullebaner.
Flanker er egentlig et navn som NATO bruker som betegnelse på SU-27 (Sukhoi). Dette flyet heter egentlig på russisk (ja det er et russisk fly) Zhurovlik som betyr trane

#7 #8 Ja ändå är den där bilden en vecka gammal, ni skulle se henne nu :-) Jag hoppas innerligt att det är färre fast större den här gången! Men hon är tajmejsjutton MYCKET större den här gången än förra när det var 7!
Är dessutom nästan 100% säker på att även Juno (hennes syster) är dräktig, hennes tuttar är illrosa och en liten kula på magen börjar synas. Hon är isåfall i vecka 4-5 nu. Hon har ju inte gått på piller sen i juni och löpt flera ggr men inget har hänt, men nu tror jag minsann att det har gjort det… Casper gjorde en sista insats innan chipet började verka!
Kan nog vara glad att jag inte parade Cinzano nu när hon löpte… hehe

#11 en Foreign White med blå text alltså
eller en blåmaskad sia/bal 
Paperplane
Explain
Complain

När ska "Flygande Tunnan" ha sina bebbar?

#15 DAG 60 IDAG !

Hon e STOR!!!!

Så spännande! En underbar fotbollsmage! Blir spännande att se hur många bebbar det ryms därinne.
Det var skikkelig bebismage og mange fine navneforslag 

ja idag trodde jag nästan att det var på gång redan för i morse var hon helt ointresserad av att äta vilket ALDRIG händer!
Hon låg kvar på övervåningen och såg allmänt frånvarande ut men nu är hon som vanligt igen!
Inte ska hon ha sina ungar så tidigt…. om en vecka är det klart. Hon talade om det för dej med att ha detta betende idag. Nästa tisdag eller natten mot tisdagen då har du en drös med bebisar.