Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1417 ggr
marysiam
2010-10-23 01:12
0

Kattstyvmor!

Min goa Heidi vill gärna lyfta upp sina små i min säng!! Är livrädd att hon ska göra detta när jag soverObestämd

Hon fick bäbisarna i min säng och nån gång per dag försöker hon att bädda ner dem under mitt täcke;)

Hennes bolåda står bredvid min säng och det funkar bra för det mesta, men lite då och då får hon för sig att hon ska vara där hon födde dem.. vad ska jag göra? vill inte att de trillar ur sängen eller att jag lägger mig på dem när jag soverFlört kan det vara så att hon blir stressad av pappan?? jag har märkt att hon gör så när han varit där;)

barkens
2010-10-23 01:32
0

Tindra var likadan - några av bebisarna födde hon i sängen och första vattnet gick i sängen. Så hon ville gärna ta upp dem där först. Men tidigt imorse flyttade vi hela bolådan till ett annat rum, och då har hon blivit jättetrygg. Ville inte heller att hon skulle bädda ner dem där när jag sov..!!

marysiam
2010-10-23 08:41
0

Ok.. kanske ska flytta in henne till ett annat rum…Men grejen är också att när minstinen Phoenix piper, så kommer hon med honom i munnen och ger honom till mig;)) Hon vet ju att jag stödmatar honom, men hon är så rolig! det är ungefär som om att det vore mitt barn och hon tycker att jag ska ta hand om honom när han piper!!!;)

Hon väckte mig kl 3 och kl 6 nu i morse!!! För hon tyckte nog att jag skulle göra min plikt och ta hand om våra barn! hahahaha

alltidsiames
2010-10-23 09:58
0

Hahaha, vad bra att dom ber om hjälp! Underbart!

tuska
2010-10-23 10:09
0

Kolla in med ett öga nästa gång hon kommer med "pipis"    Det kan vara så att de andra ungarna sover och hon vill då dia pipis på något annat ställe och vara ifred med den lillingen.  De är inte dumma de där kattmammorna.Obestämd  Jag har märkt att när de är stora kullar att det inte är ovanligt att de placerar dem på fler ställen, det händer under en liten tidspeiod.

kanske är det lite stress inblandat, det är ju också ett helt normalt betende att byta bolåda så ingen kan äta upp dem.  Bädda rent ofta i hennes låda så kan det hjälpa lite att hon låter dem ligga kvar där.

marysiam
2010-10-23 10:41
0

#4 det stämmer, de andra brukar sova gott när hon kommer med minstingen;) Tack,nu ska jag mata pyret och sen blir det renbäddning;))

barkens
2010-10-23 21:59
0

#2 - men guuud så gulligt, att hon liksom ber om hjälp. Glad

marysiam
2010-10-23 22:38
0

jajjemän! jag kan säga att natten som hon fick sina bäbisar, fick vi en kontakt jag nästan inte trodde man kunde ha med en kisse!!! Hon är helt enastående;)) Och när jag kommer in i sovrummet, så kommer hon och möter mig, och då ska jag passa kissarna;))Tom min sambo ser kontakten vi har fått och han är helt förstummad;)) han trodde inte att katter gjorde så;)

Renbäddning gjorde susen;) nu bär hon inte runt dem längre…Förutom Phoenix,när han ska äta, som hon anser att jag ska ta hand om;))

alltidsiames
2010-10-24 00:26
0

Dom flyttas igen om cirka två dagar gissar jag :-)

marysiam
2010-10-24 14:24
0

förmodligen;))

Lejonhjarta
2010-10-26 01:30
0

Hade ju 2 mammor till 1 kull och dom var inte överrens om vart bebbarna skulle vara. Otroligt jobbigt med allt flyttande till mer el mindre lämpliga ställen… En grej ja inte saknar. Flört

Helenaf76
2010-10-26 10:27
0

Så söt hon är mamma katt. Kyss Flower var likadan, när de pep skulle jag ta hand om dem. Fick sova på en madrass på golvet med huvudet vid bolådan. Då var hon nöjd fram till morgonen då fick jag en kattunge på bröstet. Kyss Och då var det ändå "bara" tre kattungar i kullen.

marysiam
2010-10-26 15:25
0

hahahahaha ja lite den modellen är det på Heidi;) när Phoenix är hungrig, då kommer hon nu och hämtar mig.. hon har slutat bära som tur är..Men nu har Pappan,-Albert , börjat hämta mig också och sen sitter de bägge och ser på så att jag gör rätt;)) snacka om att vara uppkollad;))

SacredSouls
2010-10-26 15:38
0

Ja det vet hvordan de vil ha det og alle må passe på at det går rett for segSkrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

marysiam
2010-10-26 15:54
0

jajjemän!!! man ska ha väldigt klart för sig att det är vi människor som är tjänstefolket och de äger oss!! hahaha inte tvärtom!! det är det som jag bara älskar med katter!!! och Siameser + de övriga orientaliska katterna har gjort det till en konstart;)) Älskar dem!!