Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 3335 ggr
namsooks
0

Dokumentär om tamkatten

Lägger in länken till en dokumentär som gick på svt i veckan

http://svtplay.se/v/2189677/dokumentarfilm/kattens_vetenskap

kalindas
0

Jag och Smilla tittar med STORT intresse. Skrattande
Ska se färdigt efter Idol.

/Elisa

Bunn
0

Spännande! Ska kika på den lite senare

kalindas
0

Ser resten av dokumentären nu…

Babino (kortbenta naken katter), katter så snuviga att de nyser ut stora snorkakor och ögon rinner. Som extra bonus så har den jäkla uppfödaren sina katter i små burar…Skrikandes

/Elisa

kalindas
0

Glömde visst Bröllopet…Obestämd

/Elisa

Lejonhjarta
0

#3 Lät ju som ett spännande program. Obestämd Får ta å se d sen iallafall.

kalindas
0

Det var ett intressant program. Bara lite störande i slutet.

/Elisa

MalinL
0

Jag tyckte programmet var bra men jag tycker det är lite störande att det alltid poängteras hur tåliga katter är och att de kan överleva i princip i vilka miljöer som helst. Känns som att de som släpper ut katter vind för våg eller överger sommarkatters beteende berättigas på något sätt, men det kan vara jag som överreagerar också.

Lejonhjarta
0

#7 Låter ju som d skulle spä på idioternas sätt att tänka när dom släpper ut sina sommarkatter…..Skrikandes

Maria-Graddnos
0

Fast man fick minsann lära sig topsa katter!!!!

kalindas
0

Reagerade på det också! Rynkar på näsan
Det är den filosofin många bönder har med mera. "Vad gör det om några dör av svält eller blir överkörda! Det kommer ju nya hela tiden…" Skrikandes

Det är ju en väldigt skillnad för en van utekatt att klara sig länge som jägare och i de lite varmare länderna de visade. Men de nordiska ländernas kyla är ju inte för katter!
Speciellt inte de som saknar underull. Skulle vilja se den "bambino" som klarat sig i fria mer än ett par dagar…

/Elisa

Liljekatten
0

Tack Namsooks för länken! Hörde att det varit nåt kattprogram, men missade det. Intressant, men man stör sig mycket av slutet på filmen. Speciellt alla burkatter. Rynkar på näsan

namsooks
0

#11 Varsågod! Jag missade den själv, såg av en ren slump i en gamal tidning att det gått en dokumentär om tamkatten. Då är det minsann bra med nätet =)

Jag va väldigt kluven när jag sett dokumentären. Intressant men katter och bur hör int eihop i min värld. Också lite skeptisk till Bambion katten.

Rokkur
0

Jag får inte igång den {#emotions_dlg.frown}

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Rokkur
0

Alice Walker

Rokkur
0

Alice Walker

prodigy
0

Intressant med forskningsbiten men vinklingen av avel som en strävan efter det alltmer extrema gjorde mig minst sagt illa berörd!

Ett sensationspogram tyvärr…hade varit roligt att se sunda katter, nu förmedlades bilden av antingen gatukatten som klarar sig själv eller den sönderavlade sjukliga katten i bur!Skrikandes

sighni
0

#7 Jag håller med dig. Jag såg också programmet och reagerade som du. Inte skulle vi ha alla dessa kattragedier om katten överlever så bra i " det vilda".