Gosig Siameshane söker nytt hem
Vår Siames Sibelius, "Sibbe" letar nytt hem pga osämja med vår andra katt (bengalhona som vi har sedan tidigare). Han kör bort henne och biter henne och hon avskyr honom. Detta har pågått under en längre tid och vi har försökt med allt möjligt för att få ordning på läget men det funkar inte.
Som de flesta Siameser är han en mycket sällskaplig, pratig och gosig spinnmaskin som skall vara med överallt. En riktig knä-katt som älskar människor och barn (han har väldigt kul tillsammans med vår 2-åring). Han är van att gå ute kortare stunder men håller sig på tomten och är mest ute när vi själva är ute. Han är mer innekatt än utekatt.
Född 2009-08-10, Stamtavla, Blåmaskad (SIA a), Kastrerad, Chipmärkt, Vaccinerad nov 09.
Han har en liten krok längst ut på svansen.
Vi letar efter ett hem där han får mycket kärlek och tid. Vi vill att ni har erfarenhet av Siameser, Orientaler eller känner till hur dom är att ha som husdjur.
/Claes & Marie
013-125166 / claes.linden@gmail.com
Oh, han var riktig fin. Hoppas han finner ett gott nytt hem. Pröva att lägga in bilden i tråden "Söker Siames/Oriental". Kanske faller hon som en fura för hans vackra blå. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Oj så fin hane. Synd att dina katter inte passar ihop
Riktigt stilig herreman. Hoppas du hittar ett riktigt bra hem åt honom.
Ja, det är jättetråkigt att det inte funkar. Det är en super, super-go misse. Men det är nog som jag såg i en annan tråd här, att om han skall va med en kompis så skall det va en misse på samma våglängd. Eller med någon som kan sätta sig emot. Vår bengal är lite för "försynt" kan man säga.
En så vacker katt . Då jag vill ha sällskap till min mycket vänliga och spinniga Mimmi känns det lite vanskligt att han kanske inte
gillar henne heller. Känner dock mkt för honom. Jag får nog skaffa
en liten katt .
Jag o Mimmi bor i Göteborg- var finns Sibbe ?
Sibbe finns i Linköping.
Som det ser ut nu så kommer han troligtvis att flytta till ett hem på landet här utanför Linköping. Vi har dock inte hunnit träffa dom spekulanterna än.
//Claes