Siamesbad.
Ja då va d dax att bada utställningskissarna igår. Under vissa protester så badades mor å dotter och lillsyrran åkte i hon med. Jättesnygga blev dom när dom väl torkat.
På morgonen låg det en lapp till mig från min dotter. "Måste bada Barbie idag igen. Hon har sotat kaminen". Jepp, d såg ja nu. Från att varit chokladpadda var hon helt plötsligt väldigt mkt svartpadda! Suck!!
Få bort sot från vit päls e inte lätt! Då hennes bror i kullen tidigare, Sigge, skulle flytta hem till Liljekatten så hade han åxå sotat kaminen….. Därav hade jag av Lotta fått veta att sot tas bäst bort med såpa, och det har jag ju som tur var hemma.
Då det bara var Barbie som skulle badas nu så tog jag vasken i köket, bättre ställning för ryggen. På bänken bredvid bänkade sig bägge mammorna och för att ha bästa utsikten så klättrade lillasyrran Betty upp för mina byxben etc och satte sig på mina axlar för att bättre övervaka processen! Herregud att ingen kunde ta kort på spektaklet!!
Skulle tycka att Betty hade lärt sig igår att d inte var så hemskt trevligt att bada igår men icke… När vi var klara så försökte stollan att komma i vasken… Besynnerliga dessa katter är! 
Nu väntar jag med spänning om vi ska klara Barbie och mamma Blåsan från att ändra färg tills helgens utställning.

haha badade mina med igår :) lill pågen demonstrerade hödljudt(men det gör han me allt ;) )…medans min lilla Sookie va mest i chock….Va lite orolig där me sen på kvällen då ja såg de båda smyga omkring i närheten av min öppna spis! men som tur e ser båda rena och fina ut fortfarande.
Ska bli kul o ses i varberg!
Fördelen med svarta katter. Sotet syns inte…
/Elisa

Ha.ha, ja synd du ej hade en fotograf i närheten!!

#3 När ja e som piggast sover resten av familjen tyvärr. Jädra tråkmånsar.