Fräknar på röda katter
Jag undrar lite hur vanligt det är med svarta pigmentfläckar på röd- och crememaskade siameser. Får alla det förr eller senare eller är det bara några som drabbas?
Min Sigge är ju bara 1 år och 4 månader och ännu syns inget på honom. När brukar det komma? Jag har ju sett relativt unga katter med pigmentfläckar. Är detta ärftligt kanske? Drabbas rödas och creme orientaler i samma utsträckning som siameser?
Sätt gärna in bilder på era röda och creme katter med eller utan fläckar. 
Jeg er blitt fortalt at når røde katter blir eldre får de fregner. Vår røde gutt Igor som ble 2,5 år hadde ikke fått noen fregner

Min Gandalf cremmaskad har fräknar på nosen han är 6,5 år gammal han har ställts ut nyligen och det var inga kommentarer om prickarna på nosen;)

Vår røde Balder som er død han hadde mange fregner og det fikk han tidlig husker ikke hvortid, men han hadde både i munnen på leppene og mange på snuten.
De fleste får det nok med alderen,men det er jo ikke alle som får de så synlige steder slik som nesa og øyekanter.
Skilpaddemaskede får også slike fregner,men det synes jo ikke like godt der.Og jeg tror ikke det er noen forskjell på siameser/orientaler eller andre katteraser når det gjelder disse pigmentflekker.
Her er et bilde av Jöback da han var 1 år og 6 mnd. Da var det en liten prikk på nesa bare.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Får ikke til å legge inn bilder i samme innlegg med denne nettleseren.. Her kommer et bilde fra i fjor sommer og Jöback har fått ganske mange fler på nesa si,+ at han også har i munn,på lepper og et par under poten sin.
Jeg synes de er sjarmerende med disse fregnene på nesa jeg 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Villemo är 3 och har inga fläckar än.
Även solen har sina fläckar.
#2 Nej, jag tror inte domarna säger så mycket om fläckarna som tur är. 
#6 Jöback är så söt med sina fräknar
, men en del får stora svarta fläckar som gör att de ser smutsiga ut och det är ju inte lika charmigt. 
#8 Så sant, så sant! 
Jag får väl se om det dyker upp några på Sigge så småningom.