dag 66-68;)
alltså.. hon ser ut som en mätt fästing hahahahahaha neeejjj vad synd… min vackra lilla flicka.. tippar på 4-6 bäbisar;)
Har du mjölkersättning hemma. Hon har inte tuttar till alla dessa ungar som kommer i natt.
Håller tummarna att allt går bra.
jajjemän;) har skaffat KRM;) hahaha tror du det blir inatt?? hoppas du har rätt;)))
På morgonsidan när man är som tröttast, då släpper den där fästingen.
Var glad att du klarat helgen. Jag tänker på om det skulle bli komplikationer. Håller tummarna! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
hahahahaha ja jag kan tänka mig det! hon har väckt mig vid 5 tiden de senaste dagarna och pipit…och jag har trott att NU!! men sen har hon gått och lagt sig och det har varit lugnt fram till eftermiddagen, då hon får förvärkar igen, som håller i sig i nån timme eller så… och sen blir det lugnt igen…jag är helt slut hahaha jag sover jättedåligt nu;))
Ja verkligen Nilla;) det vill man inte bli sittande med på helgen… Nej nu hoppas jag att detta sker så snart som möjligt. Jag tror det blir skönt för henne också… hon går som en liten pingvin stackarn;)
Jag kommer att meddela så snart det blir allvar;) ska bli roligt att se hur många det blir.. Och framförallt att allt går bra!! Vill inte att Heidi ska behöva lida för mkt..

herregud vilken mage! Jag tror på 8 st minst!
hahaha ja jag trodde inte att siames flickor kunde bli sååå stora;))

men du känner att de rör sig? konstigt att hon har haft förvärkar så många dagar
de sparkar så det syns jättetydligt på utsidan;) hela havet stormar är det emellanåt;) ända uppifrån revbenen ner till ljumskarna;)
Jag tror att det kanske är lite som med människor kanske… Jag hade hemska förvärkar på andra barnet i 14 dagar, men det gick inte att starta mig!;) Hon kom när hon bestämt sig för det!!!
Men jag håller koll på henne och sitter hemma hos henne hela tiden tills de kommer… min skola får hacka i sig det!! Och jag har sagt att om inget hänt på tisdag, då blir det vetrinären..eller om jag märker någon förändring i allmäntillståndet på henne..
Tur att man är utbildad undersköterska… lite lika är vi och våra kissar;) Ska tillägga att jag tror det ligger några riktiga fighters därinne. Sparkarna man får på handen när man lägger den på hennes mage, är inte att leka med;))
Tack för stödet!
kan behöva det nu;))

Tippar på 6 st. bebisar i den stora magen. Lycka till!!!!
tackar
ja jag tippar på det med..

Förstår att väntan är olidlig.. ;-)

Men jösses så stor hon är!! Blåsan var inte så stor första gången å hon hade 7,5 bebbar. 7 vanliga och en mumiefierad liten stackare. Tror på 8!
inatt har jag varit uppe varannan timme, då Heidi har haft stadiga förvärkar hela natten;) hoppas på bäbisar under dagen;) men jag ska inte säga för mkt! för då avtar väl värkarna hahaha
Hur långt är det mellan "förvärkarna" då ?
Kan det inte vara så att hon är i öppnings skedet, det brukar synas tydligt i ögonen på katten om hon nu lagt sej till rätta .
jo tuska du har nog rätt, hon ser mkt koncentrerad och obekväm ut…detta är nog öppningsstadiet;) nu har hon hållit på i ca 12 timmar, och jag läste att en katthona kan hålla på mellan 2-36 timmar, så det är bara att avvakta. Magen blir som en stenhård boll och har sjunkit ner mkt mellan bakbenen;))
Just nu ligger hon i min säng under täcket och vill helst vara ifred;)
Hur länge har era katter varit i öppningsfasen?
Hon börjar säkert att krysta snart där under täcket. må du ska lyfta henne i bolådan så du inte får förstörda säng kläder.
Hur länge de ligger i detta skede är olika, de brukar lägga sej från sida till sida och bädda lite i bolådan, en hand på den spända magen kan säkert kännas skönt.
Hoppas allt blir överstökat snart, att få bebisar är inte det lättaste för katterna
nu har hon gått ner i bolådan igen… sitter på golvet bredvid henne och klappar magen försiktigt…gud så spännande!;)))
jag återkommer lite senare;)

spännande!! hon är sjukt tjock ju, sådär stor är inte Tindra, ändå tycker jag att hon är väldigt stor nu. Dag 63 för Tindra idag. Väntar med spänning på fortsättningen, hoppas det går bra för Heidi.
jaha.. nu har fröken tagit paus igen!;)) tror jag i alla fall…. hon sover mkt och äter bra… går på toa väldigt ofta och tvättar sig på magen och i rumpan ofta, men det är bara att avvakta…. skulle tro att det blir inatt, men jag tror inte att jag törs ta ut något förrän jag ser det själv!! hahahaha jag återkommer när första bäbisen har tittat ut!;))) Magen blir inte lika hård så ofta och jag har sagt till henne att om hon inte har fått bäbisarna senast i morgon natt, då blir det vetrinären;))) lilla gumman

HiHi, Barbamamma……….
Lycka till!!!
vattnet har gått!!!!!!!!!
Spännande!
Se där….. inge sömn inatt då. Det börjar snart ploppa ut jättemånga bebisar
Åh så spännande! Håller tummarna att ni får en lugn natt ändå!