Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1281 ggr
marysiam
0

dag 62 för Heidi;)

inatt trodde jag att det skulle bli bäbisar;) hon är illamående i perioder, lös i magen och går efter mig och vill ligga nära hela tiden;)

Hon är rastlös, så något är på gång… förvärkar kanske…Jag återkommer med mer info..

kalindas
0

Bara bra om hon väntar 3-4 dagar till. Troligtvis förvärkar hon har nu.

/Elisa

Millimina
0

Lycka till!

[lisme]
0

Lykke til!

Lejonhjarta
0

Håller tummen för att d går bra och väntar några dagar till! Glad

marysiam
0

mm.. det hoppas jag med;) men hon är STOOOOOR nu….trots att magen sjukit ner en bit;)

Det blir många vaknätter framöver;) detta vill jag inte missa!Tungan ute

barkens
0

Kommer det några bebbar snart? Är Heidi också jätteslö? Tindra bara äter och sover i princip. Hon är jättestor och det sparkar & sparkar.. Måste bli mer än två bebbar iaf, helt klart..
Ska du ha någon kattungehage? Måste man ha det, om de är begränsade till ett rum, räcker det med "bara" bolåda åtminstone i början då? Har så många funderingar :)

marysiam
0

Ja idag är det dag 64 och min lilla flicka har svårt för att ligga stilla… hon har förvärkar tidvis, men de verkar ha blivit värre idag, stackarn.

Heidi sover väldigt mkt och går bara upp för att gå efter mig,gå på toa eller äta;) Hon är så stor att jag tippar på 4-6 bäbisar;)

Jag har köpt bäbishage som de ska få ha när de börjar komma ur lådan och springa runt;) Annars har jag 2 st bolådor som Heidi får välja på. Vi stänger in oss med katterna i sovrummet på natten, så att hon inte ska gå och föda i nån av barnens sängar;) lätt att de trillar ur sängen då;(

Första veckorna räcker det nog med bara lådorna, så länge de inte kan krypa ur, Men sen om du ska ha ett rum för dem, så tycker jag inte att det skulle behövas nån hage;) jag ska ha dem i mitt vardagsrum när de blivit så pass stora att de kan gå själva, därav bäbishagen;)

Jag hör av mig här så fort Heidi får sina bäbbar;))) den som väntar på ngt gott, väntar ALLTID för länge!!!

Hör av dig när det är dax för Tindra;))) spännande det ska bli!!!;))

prodigy
0

Hur går det?

marysiam
0

vi avvaktar;)) hon har lite förvärkar och idag är det 65 dagar om jag räknat rätt;)) Men ååååhhh vad tiden går långsamt när man väntar på de små!!!!

Lejdet
0

spännande… själv längtar jag tills slutet av månaden då min vandrande fotboll Iris ska få ungar ;-)

SacredSouls
0

#9 Den går super tregt ;-P De siste dagene virker som uker.

De kommer sikkert i natt eller i morgen natt tipper jeg.

Lykke til!

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

marysiam
0

Ja det känns som om varje timme är en vecka ju!!!! Men nu blev magen hård för en stund sedan och hon verkade rastlös och illamående.. hm…nu ligger hon i bolådan med Albert och myser… vi avvaktar;)

Lejdet
0

hur har det gått??

marysiam
0

jag tror att hon bara luras med mig hahahaha.. fortfarande så väntar jag.. är som en riktig hönsmamma… magen blir hård med jämna mellanrum, men inget händer… suck….Jag tror att hon gillar uppmärksamheten;)))

kalindas
0

Hon har nog förvärkar. Går det över till krystvärkar så får de inte hålla på längre än 2 timmar. Sen är det väl dag 66 idag? De "flesta" SIA brukar få på dag 67. Så hon får nog inatt…Glad

/Elisa

Zandrinos
0

Inget är som väntans tiderFlört

AmandaWvW
0

nå?

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

marysiam
0

nehej då….inget inatt!!! men jag har varit ledig denna vecka, så det kommer nog inatt, när jag ska upp i morgon…Tungan ute

kalindas
0

Har också en ful ovana att ta ledigt för tidigt. Sen föds de då man strax ska jobba igen.

/Elisa

marysiam
0

jag kan nog inte lämna henne själv förrän hon fått sina bäbisar, så jag får nog be om mer ledighetObestämd det värsta vore om hon fick bäbisar och någon av dem dog pga att jag inte var med…hm…