Thundercats har kommet!
Som noen av dere har fått med dere, fødte Wen i går kveld og natt. Den første kom kl 20.30, den neste kom kl 00 og de var veldig flinke til å henge seg fast på puppen med det samme. Jeg undersøkte Wen så godt som jeg kunne, men kjente ikke flere kattunger. Magen hennes var ganske myk å ta på og det var ingen harde klumper som kunne indikere et hode f.eks. Siden Wen var så flink med de små og de var varme og hadde godt tak i puppen, gikk jeg å la meg kl 4. Var veldig urolig og gira sånn som jeg pleier å være når vi har hatt fødsel og fikk ikke sove før etter lang tid. I dag tidlig sto Finn-Ove først opp, og når jeg åpner døra utbrøt han "jeg hadde rett!" Med det samme skjønte jeg ikke helt hva han mente, men plutselig glimtet jeg til og skjønte at Wen hadde født en kattunge til. Finn-Ove har hele tiden sagt at Wen hadde 3 kattunger så han var litt skuffa da han gikk og la seg siden det bare var 2. Og jeg fikk jo selvfølgelig verdens dårligste samvittighet for at jeg hadde latt Wen være alene
Men supermamma Wen hadde klart seg helt fint, kattungen var tørr, varm og fornøyd der den lå og diet sammen med de 2 søsknene sine.
Vi skulle gjerne sett at vekta på de små var litt høyere, men når vi tar i betraktning det Wen har vært gjennom er det ingen overraskelse at de ser litt tynne ut. De to første veide 80 gram og den siste veide 70 gram.
Muffin har tatt sitt ansvar som far, og har sørget for å markere der det er mulig. Han jogger rundt og synger serenader mens han gjør hannkatt-ting, dvs markere og sniffe alle de andre kattene i rompa og prøvebiter litt både på gutter og jenter, store og små. Merkelig nok er ikke de andre kattene så glade for at han holder på sånn, så han får noen skikkelige karameller fra dem. Men han bare kniper igjen øynene og tar imot fres og klør mens han synger. Kikki har brukt hodet hans som tromme, og da måtte han sette henne på plass med et velrettet klask med labben. Så sånn går dagen i katteland…..
'
Temaet for kullet er selvfølgelig valgt, og som dere ser er det Thundercats, en tegneserie som Finn-Ove likte godt. Navnene må vente litt, for vi er slett ikke sikre på kjønn på disse små, men jeg håper at dere kan hjelpe oss? Føles som om dette er første kullet, og kjønnet har skiftet mange ganger allerede på gjengen. Ikke vet vi om det er balinesere eller siameser varianter, eller begge deler. Så tips mottas med takk!
Så over til det som er virkelig gøy - bilder!
Nr 1
Rompa til nr 1
Nr 2
Rompa til nr 2
Nr 3
Rompa til nr 3
Grattis med kull!
ser ut som du har fått 2 gutter og 1 jente… så den lureste var nok jenta ;)
Grattis till de små.
Jag tycker det ser ut som ettan är hane och de andra två honor, men jag är inte säker, mest osäker på sista bilden.
Jag tycker att tre ser ut att vara balineser, ska bli spännande att se om jag får rätt sen, elelr om jag sett fel. 
Grattis till kullen! Gissar att nr:1 är pojke dom andra två flickor. Kul få höra sen. 
Jag tycker också att ettan är kille och de andra tjejer…
Grattis!
Tusen takk! Jeg håper virkelig at det er iallfall ei jente blant dem, men er veldig usikker på det selv. Skal få hjelp til å holde dem i ettermiddag sånn at jeg får tatt bedre bilder. Vi synes også at det ser ut til at alle tre er balinesere, så det blir spennende framover om det virkelig er sånn 
1 gossekung, 2 och 3 prinsessor
Stort grattis
Tusen takk!
Nå har vi fått tatt noen nye bilder, og siden mamma Wen er rød og pappa Mufasa er brunmasket, må guttene bli røde. Det vi så da vi var inne hos dem var at to av kattungene har begynt å få farge på ørene, det har skjedd i løpet av dagen i dag. Dermed må disse to være jenter
!!! De har vært utsatt for paparazzi-taktikk, og de har fått navnene sine. Veid er de også, og nr 1 har gått opp 4 gram, nr 2 har gått opp 6 gram og nr 3 har gått opp 3 gram!
Først nr 1 som er en gutt og han heter Lion-O
Neste er nr 2, jente og hun heter Jagara
Nr 3 er jente og hun heter Cheetara
Åh så söta! Tycker fortfarande att alla ser ut att vara balineser.
Stooooort grattis, Lisme! Underbart! De ser så pene ut. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Tusen takk begge to! Pelsen til de små er så utrolig silkeglatt at man kjenner nesten ikke at man stryker over den. Det, og det at de har noen lange hårstrå mellom noen som er kortere slik at det blir en ujevn kant rundt f.eks. ørene, gjør at vi også tror at vi har fått full uttelling på balinesere! Det er slett ikke verst
Wen er så flink, ligger sammen med de små og maler mens de dier. Innimellom er hun ute av boksen for å spise og drikke. Hun har drukket over en halv liter vannn så langt i dag - det må være bra?! Og hun tillater at vi tar de små opp og ser på dem, koser med dem, veier og fotograferer dem. Hun ligger bare stille og venter, hvis hun ikke spiser eller drikker da 
Åh, det känns så bra att höra!
Så herlig at alt gikk bra
Gratulerer så mye med de tre små.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Grattis med bebiser:-)) Moro at alt gikk så bra

Grattis!! 

Grattis till jättefina bäbisar och att allt gick bra med mamma
Tusen takk!

Stort grattis, så fina! Vilken lycka efter den pärs mamman varit igenom! Kryssar fingrarna för att allt ska gå bara fint nu med de små 
Grattis till de små! Åh vad roligt att höra att allt gick så bra! Vilken supermamma Wen är! 
Så skönt allt gick väl till slut! Stort grattis till den fina treklövern! 

Går alt bra med de små og mamma Wen ?
Det går egentlig veldig bra, sånn bortsett fra at den minste ikke legger på seg. Sitter å teller på knappene om jeg skal starte støttemating. De to største har økt 14 og 16 gram siden fødselen, den minste jenta har økt 1 gram
For første gang har vi kullet og mamma på eget rom, og foreløpig er jeg ikke overbegeistret for den løsningen. Det virker som om Wen savner de andre kattene, og de savner helt klart henne! Så det blir mye roping og kloring på døra
#22 Hon har i alla fall ökat 1 gram så då får hon i sig mat ändå. Vissa behöver lite tid innan de fått in en bra sugteknik.
Ja vi håper virkelig at hun snart skal begynne å øke litt mer i vekt. Har begynt å ta vekk en av de andre kattungene når de har diet litt, og lagt henne til den puppen i tilfelle at det er litt tungt for henne å suge i gang melken. Forsøker å få Wen til å spise godt, og har gitt henne både tørrfór, våtfór, rått kjøtt og kyllingkjøttdeig, men foreløpig er det ikke interessant med kjøttdeig eller rått kjøtt. Det er helst Whiskas hun vil spise men hun har hatt litt diaré derfor har vi blitt mer forsiktige med våtfóret. Hun har fått tilbud om Vikingmelk, som Jeanne D´Arc var veldig glad i, men Wen vil ikke smake. Tenker at det kanskje er like greit siden hun har hatt diare. Wen har gått ned ganske mye under drektigheten, hun er 2,8 kg nå. Til vanlig ligger hun på 3,3 (ca). Det er bare 500 gram ned men hun er veldig tynn. Så både Wen og Cheetara trenger å spise mer 
Får håpe hun legger på seg mer i dag. Du får se det an i løpet av dagen lisme om du begynner med litt erstatning i tillegg.
#24 Ja jag tror det är bra som du gör, att du lägger till henen till tutten och ser till att hon får dia. Har också haft kattungar som varit lite sena i starten och inte gått upp så bra, jag har då suttit vid bolådan och lagt till dem så att de får dia ordentligt och då har de börjat gå upp.
Wen stresser litt for å komme ut til de andre kattene, og det er jo ikke så positivt. Skulle vi ha prøvd med Feliway der nede, eller blir det for mye med en diffusor på et rom på ca 10 kvadrat?
Så jobbigt. :-(
Ja testa med Feliway.
Jag brukar alltid ha honan på eget rum och det går bra då de bruakr vara så upptagna med ungarna, men de flyttar in ett tag innan förlossningen och då vänjer de sig. När ska Faffa ha? Kanske kan hon gå i samma rum.
Var jeg deg så ville jeg har flyttet Wen tilbake til de andre. Ettersom hun virker stressa. Jeg kan ta mine her dem vil ikke ligge på et rom for seg selv pga dem er vant med å være sammen med de andre og da blir dem stressa av å være alene. Det går ann å forsøke lisme å flytte henne går det ikke så kan du flytte henne tilbake. Dette er mitt råd.
Faffa er på dag 40 i dag, så da er det litt over 3 uker igjen. Vi har diskutert om vi skal la Faffa være sammen med Wen men er litt usikker. Grunnen til det er at Faffa er lederen i flokken, og jeg er litt redd for at hun skal overta en eller alle tre ungene. Kanskje ikke nødvendig å tenke sånn? Men om hun skulle overta kan jo det føre til at hun ikke vil ha sine egne unger når de blir født - eller er det noe jeg ikke trenger å tenke på?
Vi skal sette opp Feliway diffusoren og se hva som skjer 
Gratulerer med de søte små !! Håper det går greit, og at minsten går oppover i vekt snart 
Er Wen like stresset enda? Hvis det er Faffa hun er mest glad i så synes jeg du skulle prøvd å se om Wen roet seg når hun lå sammen med henne.
:-)
Wen er roligere nå, men vil gjerne ha en tur ut av rommet når vi kommer inn. Det virker som om vi har klart å finne maten som smaker henne best - Whiskas oksekjøtt iblandet a/d. Da legger hun i seg som om hun ikke har sett mat før
Lille Cheetara har økt til 74 gram, ikke den store økningen men likevel
Håper at hun fortsetter sånn og gjerne enda mer. Hvis ikke blir det påfyll med sprøyter. Vi ser allerede forskjell på de 3 når de ligger i en haug i boksen, det har vi aldri klart å se så tidlig på noen av de andre kullene. Og alle 3 er balinesere!
4 dager gamle:
Jagara
Cheetara
Lurer virkelig på om jentene blir brunpadder 
Om dette er alle tre kattungene tror jeg du har 1 blå kan være padde og 1 lilla kan være padde og 1 rød om den siste kattungebilde er en gutt. Gutten kan også være creme men det er for tidlig å se ennå. Det er vanskelig å se så tidlig.
Ja det er tidlig ennå men jeg har sammenlignet med bilder fra de andre kullene, og både Diablo (bal n) og Spitfire (bal f) var mye mørkere på nesespeilet enn det disse er. Jeg synes de ser ut som blå- og sjokoladeskilpadde. Så om det er riktig, vet vi at Muffin-lille bærer på både sjokolade og dillusjon! En foreløpig jippi for det 
Nei jeg synes det ikke ser ut som sjokolade heller lilla. Har hatt så mange lilla at den fargen er jeg ganske sikker på men jeg skal ikke være helt 100% sikker da. Men sjokolade er en veldig vanskelig farge å se når dem er så små. Hatt en gang sjokolade men det var padde og det var da Bess hadde kattunger. Der var det ei sjoko og den kan ligne på lilla når dem er små. Å lilla padde har jeg har nå skal se på bildene utav Roxett.
Vi har jo hatt tre lilla kattunger, og de hadde ikke så mye farge som Cheetara har nå da de var 4 dager gamle. Men fargen kan jo utvikles på forskjellig måte, noen er seine med å få noe særlig farge, andre er raske. Så tiden vil vise hva de er 
Ja det er sant det. Ho Roxett fikk fargen seint. Vi såg ho var lilla men vi fant ikke paddeflekker før ho ble noen uker, men da såg vi dem. Prøvde å finne bilder av sjokokattungen til Bess men jeg kunne ikke finne dem. Har vel rota dem bort. Men jeg har et bilde av Roxett men ho er nok noe eldre enn den ene kattungen din men fargen er ganske lik. Men tiden får vise ikke noe som haster ennå.
Jag tycker Jagara ser blå och och Cheetara choklad, men säker är jag inte. 
#39 På bildene jeg har lagt ut ser de blå og sjokolade ut, men det blir spennende å se hvordan fargene utvikler seg.
Det har skjedd mye i løpet av natta - alle 3 har lagt fint på seg og jentene har fått mer farge. Det ser ut som om Jagara kommer til å være den første som åpner øynene sine, tror ikke det blir lenge til før høyre øyet hennes har åpnet seg. Wen virker tilfreds og rolig, er bare såå sugen etter kos men det er en enkel sak å fixe
Hun spiser godt, drikker godt, ingen tegn til hoste, snue eller vondt i halsen og diaréen er borte. Idyll med andre ord!