Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 1531 ggr
4barnsmor
0

Hur ser man färgen?

Hej,

Min siames hona fick 6 underbara bebisar i måndags och nu är jag ju nyfiken på att få veta vilken färg de har. Har fått tips om att man först ser det på öron, nos och tramdynor. Men jag tycker alla ser lite lätt gråbruna ut på dessa ställen - alltså ingen skillnad på de…Är det för tidigt eller är det någon som har nå´t annat tips på hur jag kan se vilken teckning de kommer få?

Tjingeling Caroline - S*Heleneborg´s

MalinL
0

Om de redan ser gråbruna ut är chansne stor att de blir bruna. Vilken färg har föräldrarna?

SacredSouls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gratulerer så mye med bebiser Glad

Ja øre og nos er der det kommer først farge.Jeg synes det er lettest å se fargen der i begynnelsen.

Her kommer et bilde av (fra venstre) en rød,en sjokolade og en brun.

Brunt ser gjerne litt brunsvart ut på nesen og ørekanter.

Blåmasket er mer gråsvart både på øre og nos

Brunt og blått er lett å ta feil av og det ser veldig likt ut i begynnelsen. Litt blanding av gråbrunsvart farge Skrattande

Sjokolade ser mest brunt ut (som melkesjokolade rett og slett)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

4barnsmor
0
#2 Det var ju verkligen en perfekt bild - där ser man supertydligt och kan jämföra när de ligger så perfekt. När jag ser det där tror jag nog att jag har lite smått och gott… Jag ska försöka tyda färgerna…

#1 Mamman är Bäckbykattens Eden choklad och pappa är Nam Sook´s Prince of Thieves (Pipen) brun. Så jag gissar att det kan bli lite av varje.

Ska lägga ut bilder på de små liven lite senare, så kanske ni kan hjälpa mig.

1000-tack!Kyss

Zeona
0

Min gissning är att det blir bruna ungar.
Men om hanen bär på choklad kan du även få det.

Bär föräldrarna på dilution?

Glad

marysiam
0

Line: det var den bästa bilden jag sett!! jag har letat efter hur man ser skillnad och här är det ju jättetydligt!;)) Tackar!!

SacredSouls
0

#3 og#5 Så bra :)

Men for å forvirre litt så er det også slik at noen ganger har man mørk sjokolade og andre ganger litt dårlig brun. Så det er ikke alltid det er fullt så lett å se som på dette bildet. Men det gir en god pekepinn iallefall.

Når de er større er det mye lettere å se. Brunmasket har sort svanstupp,sort nos og er sort under poter, mens sjokolade er brun der istedet.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

marysiam
0

Tack!;) då har jag lite att gå på senare;) men jag kommer nog med bilder ska ni se;))