Artikel i Aftonbladet.
Läser aftonbladet till frukost och blev bestört av den här artikeln. Så otroligt ledsamt. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Läste också den…vilken mardröm

Men fy!! Så fruktansvärt!!

Sånt får bara inte hända

Så hemskt!!

Läset det igår och blev jäkligt arg! 
/Elisa
Men gud hur är det möjligt??????? och att inte kunna få upprättelse…
man blir ju helt tokig på allt galet!!!!!

men gud så hemskt!! blir så arg, det är precis som med läkare- de kommer undan med vad f-n som helst!

FRUKTANSVÄRT!! Hur kan nåt sånt ens hända?
Läste det på jobbet igår, sinnessjukt, fruktansvärt! De borde alltid dubbelkolla det de ska göra, ifall några skulle blandas ihop eller något.. sånt här får bara inte ske!
(och dessutom kontrollera ägare innan avlivning, om katten är märkt.. finns ju idioter)

Ja, jag vet, Hörde om detta för ngn mån sen(jag är ju därifrån) jag ifrågasatte varför tjejen ej gått ut med vettens namn!! men det hade ngt med anmälningen att göra. Det finns 2 el 3 veterinärer/djursjukhus där, så det vore snabbt avklarat att lista ut vilken knäppskalle som gjort detta!!!
Det är sååå fruktansvärt
Jag trodde att man i första hand blev vet, för att man älskar att hjälpa djur!!! då kunde han åtminstone erkänt sitt fel och låta de få kompensation
För visso skulle ju inte det göra att ägarna var mindre ledsna, men han kan väl ändå erkänna sitt fel och låta ägarna få rätt!!!!
Vilken förlust!!! kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas
Vilken mardröm, vet inte vad jag hade gjort om det hade hänt mig och någon av mina katter.. Helt galet att man som veterinär inte gör en enkel koll innan en avlivning, hur svårt är det att fråga om katten verkligen ska avlivas.
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Finns nog inga ord för hur hemskt det måste kännas för ägarna.. 
Verkligen fruktansvärt. 
Undrar man inte som veterinär ens VARFÖR en ung, fullt frisk katt ska avlivas???
#15 Ja, det var min första tanke. Veterinären ifrågasatte inte ens varför en 10 månaders katt skulle avlivas. De borde ha något katthem i bakfickan när det gäller så unga djur, tycker man. Han/hon var väl stressad kanske? In och ut i behandlingsrummen? Avlivningen kanske satt i ett annat rum.
En sån fruktansvärd chock för djurägaren. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Så forferdelig 
Hvorfor i alle dager spurte ikke veterinæren FØR han satte sprøyten.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
När jag skulle ta bort min gamla hund på 17 år var de det första veterinären frågade när hon kom in: och varför ska du avliva hunden? det kändes bra att hon ifrågasatte.

#18 Bra att dom frågar/ifrågasätter!

hmmm…
fast vi vet ju inte riktigt hela historien. Om det ær som det står i Aftonbladet ær sjælvklart helt førkastligt. Læste artiklen och diskuterade med min sambo innan jag såg denna tråd. Men samtidigt, hur vet vi att detta ær sanningen? Hur vet vi att det inte var så att tjejjen ångrade sig? Fast samtidigt, avliva friska djur borde inte vara tillåtet… (men det ær ju en annan femma…) Fast hur vet vi att han inte frågade varfør?
Sjæv misstror jag allt jag læser i ser ocg hør, hoppsan menar såklart Aftonbladet;)
hur som otroligt tragisk læsnig.
# 18 det gjorde de när jag tog bort min gamla sloughi också…Det var ett mkt värdigt sätt jag och vovven blev behandlade på…
Historien om henne kom også opp på en norsk side i går.Stakkars jente 
Der fortalte dyrlegen at han etter denne episoden skulle lage et skjema pårørende skulle fylle ut før avlivning,så det ikke ble noe i tvil.
Jeg kan ikke forstå at dem ikke hadde det obligatorisk på forrhånd. Der kan oppstå mange misforståelser,men avlivning av en frisk katt burde ikke være en av dem:(
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#20. Jo det är sant. Min kompis känner pojkvännen, de har varit helt förkrossade & veterinären S.R bad inte ens om ursäkt.
När man avlivar djur här skriver man alltid på ett papper först, i samma veva när man bestämmer om man vill att kremering ska ingå.. är bra tycker jag, då vet man ju verkligen vad som är på gång.

Fy FN
Jag hade minst sagt blivit galen!! 

Usch, hur kan man ens göra ett sådant misstag.. det är ju absurt. De måste väl verkligen bekräfta precis innan att det är en Kastrering, vaccination eller en avlivning.

Om ägaren ber vet. göra ett rinormstest, tycker jag att detta borde varit ett "wake up call" för veterinären att något inte står rätt till = kolla upp vad det är som inte stämmer.
Varför i allsin dar ska man testa ett djur som ska avlivas?!