Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 6455 ggr
4barnsmor
0

Kräks i slutet på dräktighet

Min hona ska ha bebisar vilken dag som helst. Hon är stor som ett hus och är på dag 66 (räknat från första parningsdag!). De senaste 4-5 dagarna har hon börjat kräkas galla/saliv. Är det något jag behöver oroa mig för eller kan det bero på att det är trångt i magen? För övrigt mår hon bra - äter mycket, sover mycket, tycker om när jag lägger händerna på magen och spinner massa, gosis som sjutton, fullt liv i magen och inga flytningar eller andra konstiga tecken. 

Vad tror ni?

Hälsningar Caroline

MalinL
0

Jag tror det kan vara så för att ugnarna tar mycket plats och rör sig mycket. En av mina honor gjorde så och det var ingen fara. Men såklart svårt att säga säkert.

tuska
0

Kan hon vara förstoppad tror du ?  

Hadde en dräktig hona som blev förstoppad i slutet av dräktigheten och fick subkutandropp parafinolja och lavemang. Hon hadde oxå bara någon dag kvar.

4barnsmor
0

Tror inte hon är förstoppad. Svårt att säga i och för sig eftersom jag har flera katter, men hon uppför sig inte som det… Har tidigare haft andra som varit förstoppade…

Hon känns så "normal" som man kan kännas innan man ska föda…

lottaberlin
0

Om hon har svårt att få i sig mat pga att hon har många ungar så kan hon kanske "tomkräkas". Inte alls ovanligt på hundar som är kinkiga med maten - de kräks bara gult om magen är tom. Har inte själv upplevt detta på mina katter, men har matkinkiga hundar som kräks ibland och då är de tomma i magen - blir bättre då de fått i sig lite mat.

Hon kanske inte får ner så mycket mat just nu. Min Evita åt inget den sista (kanske de två sista) dagarna före födelsen.

Attacks
0

Jeg tror også på at det er for lite plass i magen.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

4barnsmor
0

Jag avvaktar, så får vi se. Än så länge inga bebbar och hon är som vanligt… :)

Broddans
0

Min Wednesday kräktes och hade lite problem med magen i slutet. Hon hade också 8 knoddar därinne :)

4barnsmor
0

Oj, oj, oj ja vi får hpppas att det inte är allt för många, så här första gången. Men hon är vääääldigt stor…

Känns fortfarande hyfsat pigg och kelig. Hoppas ändå att de kommer snart… Hon är väldigt tung…

4barnsmor
0

Nu har de kommit! 6 st underbara härliga bebisar! Kan förstå att det var trångt där inne. Alla mår bra och har ätit och ligger nu och sover i en hel hög!

tuska
0

Stort Grattis till den katthögen

kalindas
0

Grattis!

/Elisa

4barnsmor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å här kommer en bild på hela högen!

Lejonhjarta
0

Å så roligt!! Grattis!Skrattande

[lisme]
0

Gratulerer med kullet!

alltidsiames
0

Åh så fina och sex stycken! Gratttiskram!

marysiam
0

men gud vad kul!!!!!!:)))))

marysiam
0

Skrattande

Lejdet
0

Grattis!! Vad vägde dom?

Zandrinos
0

Grattis och Lycka till med småttingarnaGlad

4barnsmor
0
#18 Den minsta 92 g och den största 111 g. Sen allt där emellan! Hon är så dukig min hona, och tar hand om de så bra nu. Alla har stigit i vikt under dagen, så vi håller tummarna att det fortsätter så.

Vill inte jobba imorgon, utan sitta med huvudet i bolådan hela tiden…Skrattande

Tack alla snälla för alla lyckönskningar. Jag lägger upp lite fler bilder på de när de har blivit större!

Lejdet
0

#20 oj det var inte illa, bra födelsevikter! Hoppas så på att Iris får större ungar denna gången och inte 46-86 gram som sist..

4barnsmor
0

#20 Ja, det var inte mycket. Då håller vi tummarna för att de blir större den här gången. Skrattande

Nilla
0

Grattis till kullen! Vackra mammakatt ser mycket belåten ut. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zeona
0

Stort grattis till kullen!! Skrattande