Stora katter
En sån där lodjurshane gick för något år sedan mot min fastbundna hund här på gården, gissa om jag blev rädd och stod och stampade och försökte på det viset skrämma den. Jag visste inte att de va så stora.
Fina! 
/Elisa
åh, så vackra djur!!!!
Älskar alla katter <3

liiiite större tassar på de där än våra :-)

Så fina! Vad häftigt att ni fick se Lodjuren, de brukar annars bara gömma sig.

Så vackra kissar!
Så flotte bilder.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
cooolt!!! Några djur jag har stooor respekt för….
Jättefina bilder 
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
Herlige bilder, er noe helt spesielt å få være nært sånne store vakre katter. Vi hadde en tur i Polar Zoo her i nord , for ca to år siden. Da fikk jeg skikkelig nærkontakt med gaupe unger, Lodjur unger. Var helt fantastisk opplevelse 
Så fine bilder,Malin!
Jeg ble også utrolig facinert av størrelsen på gaupa da jeg fikk sett dem i dyreparken i Kristiansand. Mitt favoritt kattedyr av alle de store 
Hehe, ja da har jeg lært meg at lodjur ikke er et ord for en bamse,det har jeg trodd i flere dyr
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
ÅÅÅHHHH.. man vill bara krama dem och köra ner näsan i pälsen på dem;)))
Tack för kommentarerna.
Tyvärr blev ju tigerbilden dublerad, skulle varit en annan bild.
#5 Ja, det var första gången vi såg lodjuren ordentligt också, annars ser man dem bara på avstånd om ens det. Den här gången var de riktigt nära alla tre. 
Vilka fina bilder! Tänk så eleganta kattdjur är, från våra "små" tamkatter till dessa majestätiska stora katter!
Fantasiska bilder. Lodjuret är otroligt vackert och Gepardens spottar går inte av för hackor. Wow.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Dom e mäktiga våra katters släktingar.
Var var du någonstans å tog bilderna?
#17 På Borås djurpark. 

Lodjuren har jag inte sett så bra någon gång där. Men dom kanske trivs bättre i sitt stora hägn nu.