Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 7057 ggr
MalinL
0

Stora katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var vi en sväng i djurparken och lyckades ta lite kort av de stora kissarna. Visst är de fina?Glad

Först ett lodjur.

Fina örontofsar. Glad

Sträcker på sig.

Lejonfamiljen

En av tigrarna

En gepard lite på avstånd.

tuska
0

En sån där lodjurshane gick för något år sedan mot  min fastbundna hund här på gården, gissa om jag blev rädd och stod och stampade och försökte på det viset skrämma den. Jag visste inte att de va så stora.

kalindas
0

Fina! Glad

/Elisa

namsooks
0

åh, så vackra djur!!!!

Älskar alla katter <3

Lejdet
0

liiiite större tassar på de där än våra :-)

Helenaf76
0

Så fina! Vad häftigt att ni fick se Lodjuren, de brukar annars bara gömma sig.

Lejonhjarta
0

Så vackra kissar!

SacredSouls
0

Kyss Så flotte bilder.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[nollottan]
0

cooolt!!! Några djur jag har stooor respekt för….

Missannas
0

Jättefina bilder Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

BeritChr
0

Herlige bilder, er noe helt spesielt å få være nært sånne store vakre katter. Vi hadde en tur i Polar Zoo her i nord , for ca to år siden. Da fikk jeg skikkelig nærkontakt med gaupe unger,  Lodjur unger. Var helt fantastisk opplevelse  Glad

Attacks
0

Så fine bilder,Malin!

Jeg ble også utrolig facinert av størrelsen på gaupa da jeg fikk sett dem i dyreparken i Kristiansand. Mitt favoritt kattedyr av alle de store Kyss

Hehe, ja da har jeg lært meg at lodjur ikke er et ord for en bamse,det har jeg trodd i flere dyrSkrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

marysiam
0

ÅÅÅHHHH.. man vill bara krama dem och köra ner näsan i pälsen på dem;)))

MalinL
0

Tack för kommentarerna. Glad Tyvärr blev ju tigerbilden dublerad, skulle varit en annan bild.

#5 Ja, det var första gången vi såg lodjuren ordentligt också, annars ser man dem bara på avstånd om ens det. Den här gången var de riktigt nära alla tre. Glad

MijmuPix
0

Vilka fina bilder! Tänk så eleganta kattdjur är, från våra "små" tamkatter till dessa majestätiska stora katter!

Nilla
0

Fantasiska bilder. Lodjuret är otroligt vackert och Gepardens spottar går inte av för hackor. Wow.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MalinL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en till bild på tigern från andra sidan. Glad

Och så en bonusbild. Flört

Lejonhjarta
0

Dom e mäktiga våra katters släktingar.Glad

Var var du någonstans å tog bilderna?

MalinL
0

#17 På Borås djurpark. Glad

Lejonhjarta
0

Lodjuren har jag inte sett så bra någon gång där. Men dom kanske trivs bättre i sitt stora hägn nu. Glad