Hängande öron
Min lilla Dizzy har under 7 dagar nu fått örondroppar mot en lindrig inflammation i öronen. I morse märkte att topparna på hennes öron har börjat hänga lite, det har blivit mer markant under dagen.
Vad kan det bero på och det går väl över?
Har ingen aning. Har hon "dumboöron" sedan tidigare med överhäng eller beror det på inflammationen, tror du? Du får kanske visa en bild? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jag tycker inte hennes öron är så extrema. ska ladda över en bild från mobilen när jag lyckats föra över bilderna till extra minnet.
Edit: min dator vill inte samarbeta med mobilen. lyckas inte föra över bilder.
Hon har inte fått vatten i öronen så det tynger ner dem?
/Elisa
Hmmmm.. hon får ju örondroppar. Men det är bara yttersta spetsarna på öronen som viker sig lätt ner, och vätska i öronen borde väl inte påverka det.
Med vatten i öronen tänker jag i själva örat så de svullnar. Mina föräldrar har en skogis som fick vattenöra. Örat blev då tjockt och tugnt.
/Elisa
Blod öra menar du väl ? Det får dem om de skakar mycket på skallen. ofta får katter med öronskabb dessa blodöron
Jo det menar jag nog..
Men ett marsvin vi hade när jag var liten hade ett tjockt öra och det tror jag de kallade vattenöra. Men då var jag nog 6år eller nåt sånt, så jag blandar säkert ihop det. 
/Elisa
Nog har hon skakat en del på huvudet, men öronen är inte och har inte varit svullna. Skulle vara typiskt om min vackra lilla älskling fick dubbelsidig blodöra 
Om det skulle vara blodöra skulle du se det på en endaste gång fast du aldrig sett det tidigare. Det blir fort svullet rött och hett.
Då är det som tur är inte det då 
Går nog över när vi slutat med dropparna och hon ha sina öron ifred. Sista dagen imorgon.