Cinzano tror att hon är mamma!
Några av er kanske följde min tråd om Cinzano som jag trodde väntade ungar men visade sig vara skengravid.
Sen drygt en vecka tillbaka har jag ju en ny liten dam i hushållet, lilla S*Peptalks Araza, 15 v och för några dagar sedan introducerade jag henne för Cinzano.
Det var kärlek vid första ögonkastet och hon tror nu att det är hennes unge, hon diar och tvättar och tvättar… följer henne vart hon än går och är super-olycklig om hon försvinner utom synhåll!
Är detta bra eller dåligt? Cinzano är överlycklig och mamma till max, lilla Araza har någon som vårdar henne ömt, men hur bra är det egentligen för stackars Cinzanos spenar som nu är illröda? Det kan ju inte finnas nån mjölk egentligen eller? Hur påverkar det Araza?
Vad tror ni?

Inget expertutlåtande härifrån utan bara med hjärtat…..
Tycker det verkar underbart. Hon fick sin bebis. Hon måste ju varit lika lessen som du va, hon trodde ju att hon skulle ha bebbar. Hade det varit hos mig så hade jag låtit dom hållas.
Var ute för nästan samma sak men d var min sons kattunge för några år sedan som började, 4 månader gammal, dia på min kastrerade huskatt. Huskatten hade varit vildkisse innan och var en kille! Han tog hand om Sixten ordentligt. Gav honom"di" och skötte om honom.
Låt du dem hållas. Om tanken är att de ska bo ihop så binder de ju ett nära band på det viset.
/Elisa
Gud va gulligt!!;)) *smälter*

#2 tanken är ju att jag gärna vill att Cinzano ska flytta hem igen till min son och svärdotter men vi får se hur det blir med den saken..
Nu har jag gjort en fin nätdörr in till vardagsrummet och tv-rummet så hon bor där och hon accepterar min kastrat Rossi och Aston 7 mån samt lilla Araza så de hälsar på!
Jo det är helt underbart att se dem! Igår önskar jag att jag hade knäppt ett foto, då satt min svärdotter och ammade mitt barnbarn och i hennes knä låg Cinzano och diade Araza 
Vår erfaring er at katter gjerne er mødre for kattunger som flytter inn, selv om voksenkatten ikke har vært skinndrektig. Et eksempel jeg kan nevne er den første balineserjenta vår, Jeanne D´Arc, brukte hannkatten vår Anton som mamma. Hun suttet så mye på han at han ble blå på magen. Selv om vi brukte Bitterspray på magen hans stoppet ikke det den lille jenta. Neida hun suttet og spyttet, suttet og spyttet og så var den verste smaken over og hun fortsatte som før. Nå har vi en riktig "sutterekke" her - Vasco er Mischas baby, han sutter på henne og hun steller han. Mischa er Kikkis baby, hun sutter på Kikki og blir stelt av henne. De ligger gjerne sammen og koser seg
Vasco var helt avvent da han kom til oss, det var Mischa som bestemte at han skulle være babyen hennes. Mischa ble ikke Kikkis baby før hun var over 1 år, og Mischa hadde ikke prøvd på å sutte på noen andre.
Lederen av flokken vår, balineserjenta Spitfire mener at hunden vår Ellie er hennes mamma og vil veldig gjerne bli stelt av henne og sutte på henne. Men Ellie klarer ikke å holde ut suttingen hennes så lenge, Spitfire har skarpe tenner og klør!
Så lenge kattene er fornøyde med å være baby/ ha baby gjør vi ingenting med det. Litt må de nå få lov til å bestemme selv

Låt dem hållas! Cinzano kommer att säga ifrån själv om det blir för mycket. Hemma hos mig händer det att vuxna hanar mys- och tröstsnuttar lite på någon av de vuxna honorna, ofta på Cruella som varit kastrat länge. I Borlänge i helgen fick lille Fabian snutta lite på farbror Eskil. ?

De är ju nöjda låt dem hållas :-) <3 <3
Så fint att Cinzano får vara mamma! Jag håller med föregående inlägg, låt Cinzano få dia "sin" bebis!
Så roligt och rörande att hon knutit an så mycket till denna lilla, för visst var det så att Cinzano och de andra katterna inte riktigt kom överens?
Här hemma var det samma scenario när Lillegutt flyttade in. Seelia tog på sig mammarollen ganska så omgående och diade och pussade på "sin" bebis i flera veckor och både "mamma" och "bebis" var väldigt nöjda med detta 

Härligt med så goda vänner.
Tänk på att om du trots allt väljer att flytta Cinzano så flytta henne inte ensam. Du ser hur lycklig hon är med sin "dotter".
/Elisa

#12 jag tror inte att jag kommer att behöva omplacera henne för det går allt bättre här hemma med de andra katterna, hon kan nu träffa dem utan att det blir slagsmål, bara fräs.
Fräs kan man överleva. Fråga Smilla och Skatan…
/Elisa

Så underbara bilder! Man blir helt varm i hjärtat!!
Å som Elisa säger, lite fräs kan man överleva med.
Det må jo være lov til å si fra med et lite fres i ny og ne
Så skjønne bilder av "mor & barn"

Supersött. Hade absolut låtit dem hållas. Här hände något liknande när vi köpte orientaltjejen och Englas kattungar i samma veva ungefär skulle säljas. Engla adopterade orientalbebisen, Chimi och där diades det och kelades som mor och dotter..
Tyvärr är dem inte lika bra vänner i dagsläget, men det är en annan story ;)