Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 1528 ggr
marysiam
0

kattungar,-bondkatter ska omplaceras!?!?

i bland förstå jag mig inte på mina vänner!!! tydligen så är bondkatter nån slit och släng vara!!!!Skrikandes

En vän till mig kontaktade mig igår och frågade om jag kunde omplacera 2 st kattungar… Jag frågade varför de skulle omplaceras och svaret jag fick var,- Vi orkar inte med dem, de är så jobbiga och om ingen vill ha dem så avlivar vi dem!

Vad är det med folk igentligen!? jag blir sååå arg!!! Det är små liv och dessutom blev de till för att de inte hade kastrerat honan som springer lös ute!.. hur kan man göra så, har folk inget hjärta??? Jag känner bara att jag skulle vilja ta hem dem bägge, men jag vet inte om jag törs, då min hane inte är glad i andra raser;(

det är tydligen 2 st röda honor, ca 4-5 månader gamla… mitt hjärta brister….

tuska
0

Jag blir jätte arg på sånna människor, hoppas de kastrerar honan nu då, så hon inte blir dräktig igen.

Avlivningshot får inte förekomma på  katter iFokus. men fråga där om någon är intreserad.  Kattungarna bör vara ID märkta och vaccinerade, innan ägarbytet. Det jobbas hårt för det.

ChanelBM
0

Det brukar lugna ner sig även med andra raser hemma. Speciellt om du kastrerar (tjejerna givet, gärna ponken oxå) o testar med det där käcka sprejet man köper o sätter i eluttaget. Lite fräs brukar det vara i några dar o lite slagsmål i några veckor, sen lugbnar det ner sig.

marysiam
0

kan säga att de har inga planer på att kastrera honan alls! jag har tagit upp detta med dem, men det "är för dyrt"Skrikandes

tuska
0

Jag anser det är rena djurplågeriet att låta en fertil hona gå ute och bli dräktig.  Det är sånna människor som bidrar till hemlösa katter som lågt tilltaget är 100.000 st idag 

Dessa ungar som hon föder upp hamnar hos oseriösa människor, va så säker, om inte du nu tar hand om dem.  Hon måste då vaccinera dem, hoppas hon har råd med det då. 

P-Piller hjälper inte katta som blir våldtagen av hanar kan du berätta för henne.

marysiam
0

#4 jag har försökt att berätta hur jag ser på detta precis som du säger , men det är ju "BARA" bondkatter som de anser!!!! dessa människor har ingen känsla för små liv på detta sätt… jag blir tokig!! Jag ska nästa vecka bli "mormor" åt min vackra siameshonas bäbisar och jag tror att jag är mer nervös än vad flickan min är;) Så att ta hem 2 små kattungar är nog inte det bästa för våra katter nu tyvärr;( Jag tror att hon skulle bli stressad och det är det sista jag behöver nu tyvärr, annars hade jag inte tvekat en sec… Hjälp vad maktlös man känner sig!!!

kalindas
0

Rynkar på näsan

/Elisa

tuska
0

Att höja huskattens status är ett måste för att slippa dessa hemlösingars lidande

Hitterkatter iFokus. katter iFokus

jobbar stenhårt för att höja huskattens status.och vill ha en lag på att huskatten ska ID märkas.

Jag själv jobbar med att alla huskatter som säljs på blocket i mitt län, ska ID märkas innan ägarbytet sker 

försöker att få in i skallen på säljare av 100 kr katter att de ska ID märka och registera de nya kattägarna. Jag hoppas innerligt att någon tar tills sej det. hoppas hoppas.

Inte ska du ta in kattungarna nu när du ska ha en kull, tänk på smittorisken, men försök att på nytt tala förstånd med människan.

marysiam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte mina bondkatter för många år sedan av djurskyddet;) de bor hos min dotter idag pga osämja med siameserna och de kostade 600kr/ styck. Jättemånga av mina vänner tyckte att jag kunde lika gärna köpa en kattunge på blocket för 100 kr, men jag ville ha 2 vuxna katter som var kastrerade, märkta och vetbes. och framförallt 2 kissar som ingen ville ha!.. När jag hämtade cleo och nova så hade de suttit i bur i flera månader pga att ingen ville ha vuxna katter!!!! Bägge 2 är världens underbaraste flickor och för oss betyder de lika mkt som våra siameser;))Tungan ute

marysiam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild på Cleo på första inlägg, detta inlägg: Nova

marysiam
0

mm ska försöka snacka med henne igen…Rynkar på näsan stackars kissarGråter

tuska
0

#8  Många som har raskatter har även en huskatt som är lika älskad.   Man är helt enkelt kattälskare.   När det gäller avel så är jag hemskt mot huskattsaveln för att de är inga seriösa framtagningar och säljs oftast som skräp vara.

ramithi
0

Jeg har også huskatt + ei lita blå/hvit huskatt jente. Vi hadde 2 kattunger til og dem ble solgt fro 500kr stykke da var dem vaksinert + dem fikk helseattest og hele pakka slik jeg gjør når jeg selger mine balinsere dem har ikke stamtavle huskatten. Men vi er like glad i vår huskatt som vi er i balinserene våre.

marysiam
0

jamen visst är det så att man älskar katten oavsett ras;( jag åker hem till min dotter OFTA, för att träffa henne så klart och hennes familj, men lika mkt för kissarna;)))

marysiam
0

och det är konstigt… de kan handla sprit och cigg för flera 1000 kr varje månad, men inte lägga ner 1000 kr på katterna;((

tuska
0

#14   din vän skulle ingen katt ha, snart står hon där med en kull till.   Vad gör hon då ? fråga henne.

Inte ovanligt med 3 kullar /året på en utehona

Lejonhjarta
0

Bättre man tog kattmamman ifrån dom! Sånna ska inte ha djur överhuvudtaget!!

marysiam
0

håller fullständigt med.. de har en hund också, som hon ville att jag skulle låna med hem ett par veckor,(han är ju sååå jobbig när han vill gosa!!!!! )så att hon fick lugn och ro! det är en golden som är lugn som en filbunke! vissa människor skaffar djur och tänker sen!.. önskar att de skulle omplacera alla djur de harSkrikandes

Siameshona
0

Tror inte jag skulle vara vän med ngn som tänker/gör så. Fy tusan!

Nilla
0

Usch, jag blir så upprörd. Jag har ju själv "skaffat mig" en husis. Vi är lika glada i Sigrid som i våra andra katter. Hon livar upp rejält.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

marysiam
0

nja så nära vänner är vi inte… närmare bekanta..vi var vänner en gång i tiden när vi var yngre, men vi är sååå olika i allt, så att det funkar inte att vi umgås på det sättet.. Men det ligger till så att alla mina bekanta och vänner brukar höra av sig när det gäller djur;) jag har haft djur hela livet och älskar djur som ingen annan bland mina vänner och bekanta;))

Lejonhjarta
0

#20 Känner igen allt d där!