ca 1 vecka kvar;)
Nu är jag inte lite nervös;) Får förhoppningsvis min första kull nästa vecka. på onsdag har det gått 61-63 dagar, beroende på när det tog;) Nu har jag införskaffat nutri drops, kollat min försäkring, fixat med 2 st bolådor-en stor och en lite mindre…jodopax, handskar, liten sax, små handdukar, nappflaska med olika storlekar, mjölkersättning, läst på som en galning mm.. hoppas allt går bra.. hon har ju fått en kull tidigare hos förra ägaren och då var det inga som helst problem. Hon var en supermamma tydligen;) det behöver ju inte betyda att allt går som på räls den här gången heller, men man kan ju hoppas!
Nu är min lilla kisse MYCKET rund.. tog tempen på henne idag och den visade 37,9??? kan det vara rätt? jag trodde nog att det skulle vara högre och sedan sjunka precis innan förlossningen? kommentera gärna! vore kul och få lite tips mm

Jag har tyvärr inga tips att komma med då jag aldrig haft någon kull, men jag håller tummarna för att allt ska gå väl och önskar stort lycka till!
;) Tack så mkt <3

Visst är det spännande? Jag väntar min tredje kull om 3 v. och man vill att veckorna ska gå fort! Känner du mycket sparkar?
Så spennende.
Alt kommer nok til å gå kjempefint.
Høres ut som om du har forberedt deg godt også. Mitt tips er at om det blir slik at du må tilleggsmate eller håndmate en av de små så skaff deg slike plast sprutor. Det er så lett å få melk i lungene ved slike nappflasker.
Vet ikke om dere har de i Sverige men det er en type som er så utrolig bra. Den glir lett på stempelet og kattungene suger så fint i seg melken. Den er lilla og heter Baxa exacta-Med. Det beste er å begynne med 1 ml sprøyten også øke etterhvert ml størrelse.
Legger ved en link så du ser hvordan sprøyten ser ut. Helt vanlig plastsprøyte men så utrolig mye bedre enn alle de andre som finnes på markedet.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Va spännde :) Ska bli så roligt att se hur det går :) det enda som jag tänkte på är att glidslem kan vara bra att ha, ifall någon av kattungarna fastnar så kan det hjälpa :)
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Ja det är så spännande så jag kan inte koncentrera mig på ngt annat;)) Ok! tack för tipsen;) ska inhandla sprutor och glidslem;)
Jag har känt massor av sparkar;) och de är hårda också, så det ligger några fighter där inne;))<3
Jag är såååå nyfiken på vad det blir också;) Heidi är bruntabby, hennes pojkvän är chokladmaskad bicolor Seychellois och bägge har orientalföräldrar;))) det ska bli jättekul!;)))
bilden på mamma och pappa
Några orientaler får du inte..
Om jag får gissa så blir det bruntabby och brunmaskade kattungar med eller utan vitt.
Har du tur kan du även få choklad och/eller blå/lila om båda bär på detta.
/Elisa
det ska bli kul oavsett färger;))) jag hoppas på choklad eller brunmaskade;) SKULLE INTE GNÄLLA HÖGT OM DET FANNS MED EN BLÅ TJEJ DÄR HELLER;))) huvudsaken är att de blir friska och att mamma mår bra, då är jag fullt nöjd;))
Absolut rätt tänkt! 
Men beställningar kan man ju alltid göra. Mina har dock aldrig lyckats..
/Elisa

Här är det en vecka kvar på måndag! Spännande!!
underbart;)) ja beställningar har jag lärt mig, går ju inte alltid som man tänkt sig;) Innan jag köpte siames, tänkte jag att jag skulle köpa kattungar,-1 choklad solid siamesflicka och 1 blå solid flicka;) Men när jag träffade dessa 2 jag har idag, så försvann alla de planerna! hahahaha
Glöm inte lägga fram penna och papper så du kan skriva upp klockslag när de föds!

Papper, penna, våg å nagellack.:-)
jajjemän;)) redan på listan över vad som ska vara med;))
kexchoklad till matte
Stooor godispåse och coca cola;)) måste fira;))) och kissen ska få ngt extra gott efteråt;) mat på sängen, som alla nyblivna mammor bör få;)))
Just det, kalkonkött och smörgåsskinka på guldfat!