Siames iFokus

Siames

Etikett: avelshane
Läst 1370 ggr
Zootz
0

Söker avelshane (SIA, SYS eller OSH)!

Sitter här och är glad och stolt ägare till 3 underbara Peterbaldhonor. Efter år av försök att få mina honor dräktiga har jag nu kastrerat min fina Peterbaldhane och söker just nu med ljus och lykta efter en SIA, SYS eller OSH hane som kan matcha dem avelsmässigt. Som ni förstår så är jag inte rädd för någon hög inavelsprocent då det handlar om utavel, men jag ser gärna att han har någonting att tillföra utöver nya blodslinjer, dvs en typmässigt bra kille.

Ett plus är om han är över halvåret, då 2 av mina honor börjar bli lite till åren. Har ni frågor eller vill veta mer så är det bara att höra av er, kanske finns det någon uppfödare där ute som sitter kvar men en passande hane till mig? Hoppas på svar!

Hade såklart även kunnat tänka mig att låna hane till detta men mina flickor är ganska känsliga för miljöbyte och då förutsätter det att jag har möjlighet att få låna hem honom.

Mvh Martina

Fielie
0

Väldigt vackra katter.

Titta på siames och orientalgruppens hemsida,det finns många hanar där:)

Det är ju många kattägare som svävar här i furumet, så du får säkert svar.

marysiam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en jättefin sys-hane, men han kan man tyvärr inte flytta på,han blir så nervös när han är ifrån mig;) annars hade det varit en fin idé;) han är pappa sen tidigare och ska bli pappa nästa vecka;)

Skrattande kolla min hemsida: www.marysiams.zmn.se

Zootz
0

#1 Tack för tipset, jag hänger där dagligen men det känns lite drygt att maila runt och fråga vilka som kan tänka sig att låna ut hane, eftersom det inte tillhör vanligheterna, men jag hoppas verkligen att jag får napp så här för som sagt, 2 av mina flickor är inga ungdomar längre och de är importer från Ryssland med massor att tillföra den här lilla rasen bara de lyckas bli dräktiga!

#2 Jodå, Albert har jag redan sneglat på, älskar vitfläckar! (Men färg är längst ner på prioriteringslistan just nu…) Men synd att han inte är "flyttbar". Tack ändå!

kalindas
0

Vet att det finns två PEB uppfödare i Halland. Tror någon av dem har hane. Men de kanske är mycket släkt?

Uppfödarna finns på : http://hallandskatten.com

/Elisa

Zootz
0

Ja, problemet är just att de antingen är släkt eller så är hanarna icke flyttbara. Dessutom har jag två honor som är gumminakna och då är det bara ett plus att göra en utparning.

Zootz
0

Tack till er som hört av sig med PM! Har tyvärr inte hittat det jag söker iaf, men jag kanske ska tillägga att jag bor i Järvsö. Är naturligtvis inte rädd att köra en massa mil men jag blir lycklig om jag slipper passera 100 mil tor, ungefär…

Zootz
0

Nu har jag hittat vad jag söker, en vacker brunmaskad Siames kommer snart flytta in och bli en del av familjen ; ) Tack alla ni som PM:at om tips, återigen!