Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1783 ggr
[lisme]
0

News from Bekmørtnans!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Søndag var vi i Sverige og hentet den nye jenta vår, ei vakker OLH jente Skrattande Jenta heter S*Peptalk´s Lucuma og hun er solid lilla. Hun har selvfølgelig fått sitt første(sikkert ikke det siste) kjælenavnet sitt, og det er Puma. Hun er et supersjarmerende lita kattejente, og veldig sosial. Hun krøp rett opp i fanget til Finn-Ove med en gang hun fikk mulighet, og hun purret og malte av hjertens fryd. Turen hjem gikk nesten helt i stillhet, 3 ganger hørte vi noen små mjau før det ble stille. Hun syntes at Ellie var litt skummel, men de andre kattene var bare spennende. Vasco og Puma er et skikkelig radarpar som finner på mye moro. I dag er det trappen som er spennende å leke i Glad

Trenger jeg å si at vi har falt pladask for henne? Cool

Endelig ser det ut til at det blir kattunger her hos oss igjen, synes vi har ventet en evighet nå. Denne gangen er det Wen og Muffin som blir foreldre, og vi krysser fingrene og håper at det ikke går like ille med dette kullet til Wen som det gjorde med hennes første. Kullet er ventet i uke 41/42 og vi gleder oss veldig! Wen har fått skikkelig mage, men siden hun er ei ganske lita jente blir det nok ikke så mange kattunger. Håper på 3 som hun fikk sist, det er passe størrelse.

Wen sitter og koser seg på et av klatrestativene. Dessverre vises ikke hennes nydelige mørk blå øyefarge pga blitsen. Wen liker ikke å bli fotografert så med henne er det bare å knipse vilt når anledningen byr seg.

Vi trodde at vi ville få kattunger i slutten av juli og i august, men dessverre fikk både Faffa og Mischa løpetid ca 2 uker før termin. Men vi prøver igjen og håper at resultatet blir bedre! Faffa har magen full av kuler, og vi ble litt engstelige når vi oppdaget det. Heldigvis kunne veterinæren berolige oss med at kulene kom av hormoner og at det ville normalisere seg etterhvert.

kalindas
0

Vackert med lila! Kyss

/Elisa

Nilla
0

Hon är jättefin! Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
0

En riktig sötnosKyss

Liljekatten
0

Grattis till er vackra lila puma! Kyss

Lejdet
0

Haha var det du som snodde den finaste av systrarna? ;-) Jag får inom en timme hit de andra två lila honorna i kullen och jag får se om jag fastnar för någon av dem. (vilket är en stoooor risk att jag gör)

Grattis!

Fielie
0

Grattis till nya katt som är jättefin och lycka till Wen och Muffin

[lisme]
0

Tusen takk!

#5 Ja det var vi som trakk det lengste strået der Skrattande Har sett på Puma siden jeg så nyfødtbildene av kullet, og vært kjempespent på utviklingen. Jeg regner med at du vil ha en ny katt i huset ditt i kveld Flört

Lejdet
0

#7 mmm, risken är väl överhängande? Har du sett någon av de andra honorna i verkligheten? Jag hade ju först tingat den svarta honan Simsalabim ur andra kullen men hon hade tyvärr navelbråck :-( Tyckte hon var bättre typad.

Ja jag lyckades tydligen ringa dagen efter att du hade tingat Puma!

flis
0

Vilken sötis! Kyss

Emenna
0

Oj så vacker! Underbar päls! Kyss

MijmuPix
0

Grattis! Åh så fint med den lila pälsen och de knallgröna ögonen, supersöt liten tjej!

[lisme]
0

#8 Så bra at vi var først Tungan ute Nei jeg har ikke sett noen av de andre kattungene i de to kullene, men i følge Annika er Lucuma den beste av jentene

Tusen takk! Har ønsket meg en solid OLH lenge og nå var vi så heldige å få en lilla som er en av favorittfargene mine Skrattande Den andre favoritten er blå, og en dag skal vi ha en blå OLH

Lejdet
0

#12 samma här, min dröm är en blå OLH !! Då får vi samarbeta för att få fram en sån då?

[lisme]
0

#13 samarbeide er en bra sak!

Lejonhjarta
0

Oj sicken liten läckerbit! Kyss

Lejdet
0

hoppsan, jag blev just med hennes syster Araza ;-)

Lejonhjarta
0

#16 Men grattis!! Skrattande Mkt positiva saker efter d tråkiga som hänt!

prodigy
0

Grattis! Så vacker!

Helenaf76
0

Grattis till sötnosen!!

MissMaven
0

Grattis! Kyss

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Glad Grattis med den nye jenta.

Lykke til med Wen og drektigheten. Håper alt går bare bra denne gangen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

Grattis!! Hon kommer bli vacker som vuxen Kyss

[lisme]
0

Tusen takk alle sammen!

#21 Ja vi håper virkelig at det skal gå bra denne gangen med Wens kattunger.

# 22 Jeg tror også at hun vil bli ei vakker OLH-dame Skrattande

Rithwa
0

Grattis Lisbeth och Finn-Ove till den lilla shönheten

kattguld
0

Sicken fining! Förstår ni är glada över henne!

[lisme]
0

Tusen takk Ritwa!

#25 Hun er vakker men også ei skikkelig rampejente og tøff som bare det! Når hun og Vasco leker, knurrer hun til ham om han gjør noe hun ikke synes er ok - som for eksempel bite henne i halen. Men hun kan bite Vasco i halen…… Typisk jente?

[lisme]
0

ENDELIG har vi vårt første balineserkull på vei! De kullene vi har hatt før har vært en blanding av SIA var og balineser + et korthårskull, men senere i høst kommer balineserkullet vi har ventet på - om alt går bra da Flört Mor til kullet er IC (N)Bekmørtnans Spitfire (bal f), far til kullet er FIN*Fercatin Isaber Mufasa JW (bal n). I dette kullet venter vi de samme fargene på kattungene som i Wens kull med Mufasa - brunskilpadder og brune gutter. I Spitfires kull kan det også komme brunmaskede jenter. Litt kjedelig med bare brunt men sånn er det når man bruker en gutt som ikke bærer på noe annet enn brunt. Balineserkullet er ventet i uke 44/45, dvs i perioden 01.11 - 14.11.2010

MalinL
0

#27 Så kul! Glad

Men kan det bara komma brunt? De kan ju båda bära på dillution och choklad eller? Spitfire bär ju i alla fall på dillution.

origirl
0

Øhm.. mener du kan få rødmaskede gutter i Spitfire's kull siden hun er skilpadde.

Og visst Malin har rett så kan det komme dillusjons farger.

Hvordan vet du at hankatten er bærer av brunt???

[lisme]
0

Rødt kommer vi ikke unna selvfølgelig men jeg tviler sterkt på at Muffin bærer på dilusjon,  han har stort sett bare brunmaskede og FW i stamtavla si

SacredSouls
0

Så gøy med balineserkull Glad Lykke til.

Kikket på stamtavlen til din Muffin og det er da absolutt en stor sjanse for at han er bærer av dillusjon (og også mulig med sjokolade)

Det ligger jo veldig mye både blått og sjokolade lenger bak der.

For å ta et eksempel med min Sami. Han har en sjokolade først i 4 generasjon og 2 sjokolade+ en lilla i 5. Og han er bærer av sjokolade Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lisme]
0

Tusen takk!

De som har sett på stamtavlen til Muffin hevder at det er liten sjanse for at han vil gi noe annet enn brunt. Men om det kommer andre farger enn brunt er jo det superbra!

[lisme]
0

I dag fikk jeg en liten anledning til å ta bilder av Puma. Hun er som andre kattunger - veldig travel Flört Så det var ikke mange bildene som ble brukbare. Men heldigvis kommer det flere anledninger!

Kan ikke klage på denne øyenfargen Cool Krysser fingre og håper at den holder seg

Sånn kan det bli når man forsøker å fotografere en liten snusk Glad Har ikke helt tid til sånt tøv Flört

Magen til Wen vokser godt og bakfra ser hun ut som om hun har svelget en fotball - først smale hofter og så en trill rund mage som stikker langt utenfor hoftene. Men vi satser på 3 i dette kullet også Tungan ute

MalinL
0

Vilken fin grön ögonfärg!

[lisme]
0

Takk Malin! Vi er veldig fornøyde med øyenfargen hennes Flört

Vi lurer litt på om vi har en drektig katt eller om hun bare har spist en fotball til frokost Cool

Wen er på dag 54 i dag, så nå nærmer det seg….. Glad

ramithi
0

God og rund pus. Ho har spist noe hun ikke har tålt ho ser det ut til.

Gratulerer også med ny pus