Tuska har problem
Kl 21 hittade jag 4 kattungar med mamma katt under en sten de är cirka 4 veckor fina rena ögon ingen skabb, mammakatt är fin i öronen,ingen vill veta av denna kattmamma, hon är inte skygg hon har varit ute den kalla vintern som varit.
Dessa katter blev jag tvungen att gå till syrran med och hon är hyper hyper allergisk, så där ligger de nu instängda på golvvärme med mat och låda. jag har fått i dem lite uppblött RC kittens och mycket KMR.
Min syrra får göra sina behov i en plast påse
för in på toa kommer hon inte in. för sin svåra allergi
Har annonserat på hittis men de har mer än fullt med kattbebisar själva som det tar hand om den här kalla årstiden Jag har ju fullt som ni vet.
Har ni någon känner ni någon som är villig att ta hem en katfamilj ?
Hade jag inte haft mer eller mindre aktiv herpes på katterna här, skulle jag ev. kunna ha dem i duschen/tvättstugan. Är så sugen på kattungar så jag håller på att bli knäpp!
Men det är en bit och köra och inte Sveriges bästa hem för bebisar tyvärr…
/Elisa
Herregud…önskar att jag kunde. Vore huset mitt, kunde jag göra som jag ville. Men jag hyr och har redan en hemlös familj. Stackars din syrra. De små behöver få större och syrran behöver kunna gå på dass. Hoppas att någon kan ta sig en an dem på stört.
Ja, du bör nog skriva vart de finns, tuska. I vilken stad. Kan du inte köpa andningsskydd till syrran? Gasmask? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#2 Jag bor i Dalarna Vansbro.
Syrrans allergi är att hon får svår astma, samt alla de andra symtomerna oxå.
Attans så knepigt det här blir

Jag kan inte heller hjälpa dig tyvärr, önskar jag kunde. Håller tummarna att det löser sig.

Hur går det? Såg på hittekatter att någon i dalarna ev kan hjälpa lilla familjen?

Och vilken fantastisk syster du har trots sin svåra allergi!
#5 Jag hoppas hon kan hjälpa med kattfamiljen, har inte fått något klart besked. Hon saknar pengar till allt vad det kostar med en kattfamilj.
Talat med Borlänge katthem de ska ringa. men jag har inga större förhoppningar där., det är fullt med hemlösingar den här årstiden.

#7 Det finns kanske nån "kassa" på hittekatter att ta till vacc och vetbesök? Och du har ju redan erbjudit hjälp med mat och sand såg jag… Jag bor ganska nära och hade önskat att jag kunde hjälpa, men här finns helt enkelt inget utrymme för familjen..
Hoppas det löser sig!

Hej
Har du provat att ringa Carina på Berslagskatten????
Hon är fantastisk med att hjälpa hittekatter i den mån hon har plats så klart.
Ring & fråga för man vet ju aldrig.. // Ann

putt
# 9 Ja alla är kontaktade Carina hadde ingen möjlighet att hjälpa

Kanske lite OT men ett tips till din syster är allegitabletter :)
Finns att köpa på apoteket och det hjälper, i alla fall litegrann, för de allra flesta som testat. Har en bekant med svår astma/allergi men tar hon tabletter funkar det super!
# 12 Hon behandlas med höga doser av cortison, hon hadde sista dygnet ökat dosen med det dubbla samt hadde hanskar och munskydd.
Vad snällt av dig Tuska och din syster som försöker hjälpa kattfamiljen, hur har det gått?
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Kattungarna och mamman behöver ett hem inom sju dagar! Finns det ingen här som har lite plats över????

#13 Okej.. bara ett förslag :)
Det värker i hjärtat när jag läser här, jag känner mig så maktlös, bor ända nere i Skåne, men ÅH vad jag hopas att det dyker upp nåt snart!
Vilken supersnäll syster som öppnat sitt hem för dessa katter trots sin svåra allergi! Jag hoppas innerligt och håller tummarna hårt för att mamma katt och hennes små snart hittar ett hem!