Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 1951 ggr
Liljekatten
2010-09-30 18:36
0

Vilken tur!

För en dryg vecka sedan hittade jag min almanacka på golvet. Jag hade ett gummiband om den och nu så var det borttuggat. Syntes tydliga tuggmärken på den lilla bit som satt kvar. Ett helt vanligt, lite tjockare, gummiband ca 15 cm i omkrets. Oroligt letade jag efter den felande biten, ca 8-10 cm saknades, men hittade den inte. Hade stenkoll på alla katterna de närmaste dagarna, men alla verkade må hur bra som helst så jag glömde bort den. Idag när jag rensade kattlådan såg jag nåt rött i en bajs och när jag kollade lite närmre så såg jag att det var gummibandet!

Det måste vara mellan 7 och 10 dagar sedan den försvann och så lång tid ska det ju inte ta för den att passera genom magen. Är så otroligt lättad att den kom ut till slut och jag undrar lite varför det tog så lång tid för den att passera. Visst finns det en möjlighet att gummibandet gömts några dagar och ätits upp vid ett senare tillfälle, men jag tror inte det. Vi har ju dammsugit flera gånger efter att biten försvann.

Ruskigt glad att allt gick bra denna gång och jag lovar att inte lämna almanackan eller annat framme så att det kan upprepas.

berthagenn
2010-09-30 19:07
0

Förvånad

Min ena siames åt upp den runda metallbiten som blir kvar när ett värmeljus är uppbrunnet. Köpte paraffinolja på apoteket för djur och gav honom. Den kom ut efter 2 dagar tror jag. Men vilka hemska dagar. Numera har jag inga ljus nästan. Oskyldig

Liljekatten
2010-09-30 19:50
0

#1 Usch, det låter ju värre än ett gummiband. Förvånad Den lilla biten kan ju vara ganska vass. Tur att det gick bra med din kisse.

kalindas
2010-09-30 20:08
0

Skönt att den kom ut. Glad
Själv går jag med ångest varje dag att Ellie ska hitta plastpåse att stoppa i sig och att hon inte ska få ut det och bli sjuk. Hon vet att hon inte får, men så fort hon får möjlighet så tuggar hon i sig plast! Skrikandes

/Elisa

prodigy
2010-09-30 20:42
0

Usch så läskigt! Ni hade tur!

SacredSouls
2010-09-30 20:59
0

Usj så guffent. Godt at den kom ut igjen og at alt var der.

Vi hadde en kattunge som vips hadde tygd istykker og slukt en slik hårstrikk.Jeg så det,men fikk ikke tak i den før den gled ned i halsen. Fy så redd jeg ble. Men gudskjelov så kom den opp igjen med en gang og alle bitene var der inkludert metallbiten.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
2010-09-30 22:40
0

#3 Hopplöst när man har en katt som älskar att tugga plast. Hade en exot förr som älskade att slicka på plastpåsar, men hon tuggade aldrig så det gjorde ju inget.

#5 Vilken tur att den kom upp igen. Katter kan vara livsfarliga för sig själva helt klart.

Siameshona
2010-09-30 22:46
0

Tur! ja, herregud. Hur man än försöker"barnsäkra" så hittar de på ngt nytt! Skitungar!

Lejonhjarta
2010-10-01 00:00
0

Att barnsäkra sitt hem är en baggis jämfört med att siamessäkra det!

alltidsiames
2010-10-01 00:10
0

Har också haft en katt som slickade på plast, men de jag har nu verkar inte ha såna idéer.

kalindas
2010-10-01 00:11
0

Så länge de slickar på plast är det ju lugnt. Ellie den råttan tuggar och sväljer! Förvånad

/Elisa

[nollottan]
2010-10-01 15:40
0

Jag håller med Lejonhjärta :-) hade ingen aning om att det var så mycket att tänka på när man skulle siames säkra sitt hem. Mina bondkatter var aldrig någor problem. Tur så hade jag MalinL som gav goda råd, mina katter tycker nämligen om att gnaga på elsladdar……

Lejonhjarta
2010-10-01 18:10
0

Har haft katter i nästan hela mitt liv och har haft många kattkullar genom åren men dessa siameser och siameskullar……… Att det kan vara sån skillnad på katter!! E väl därför vi älskar dom.Flört