Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 1980 ggr
camil
0

Hjälp att tyda bedömning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som kan hjälpa mig att översätta? Kan engelska men kan för den skull inte lista ut vad det står.

Tacksam för all hjälp.

camil
0

Svårt att se men klicka på lilla bilden och zooma så ser man lite bättre.

MalinL
0

Det var nog den mest svårlästa bedömningssedel jag sett. Gjorde ett litet försök i alla fall.

Har skrivit det jag tror det står, men det är mycket luckor.

typ
Elegant high leg under develop

huvud
Ex triangle  with a …… strong chin

ögon
Lovely shape ex colour

öron
Ex……..in size

päls
Good…..nice…..

Svans
……………………..

kondition
super

allmänt intryck

a lovely size a bit shy

camil
0

MalinL du är en pärla! Du listade ut så mycket mer än vad jag kunde. Tusen tack Skrattande

MalinL
0

#4 Det var så lite. Glad

Lejonhjarta
0

Vilken tur att d va på engelska. Flört Ibland kan man tro domarna har gått samma kurs som läkarna i välskrivning.Flört

SacredSouls
0

Skrattande Oj nei den var ikke lett å lese.

Nederst troor jeg det skal stå :a lovley girl istedet for size.

Jeg er mektig imponert over deg nå Malin. At du klarte å tyde hva det stod på ögon..wow! Da vet jeg hvem jeg skal spørre neste gang jeg får en sånn uleselig bedømmelse Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lisme]
0

Malin har vært tolk mange ganger på våre bedømmelsessedler, og Francoise Milcent er vel en av dommerne som skriver mest utydelig

kalindas
0

Fick för några år sedan en bedömning på franska och utöver det även helt oläslig. Obestämd
Synd att det är sällan man använder domarsekreterare i kattvärlden. Fast då bör ju de kunna skriva läsligt, annars blir det ju samma sak! Flört

/Elisa

Lejonhjarta
0

Har för mig att vi har haft någon spanjor eller italienare som skrev på modersmålet. Helt kört då…

MalinL
0

#6 Ja du har rätt Line, det ska stå girl, inte size. Glad

Lejdet
0

Jag har tre-fyra bedömningssedlar från en fransk domare som absolut INGEN kan läsa! Helt bedrövligt faktiskt tycker jag!

Den här är lättläst i jämförelse!

camil
0

Ja det är ju såååå mycket roligare om man vet vad som står. Flört

alltidsiames
0

Dom borde skämmas som skriver oläsligt! Det är nonchalant!Skrikandes

Bunn
0

Något OT, men TS: Antar att du var på utställningen i Borlänge i helgen?!
Det var jag också! ;) Ställde dock inte ut.

Sozzia
0

Ha, ha… Skrattande

Känner igen ditt problem. Har själv råkat ut för samma sak, fast värre. (Skulle gärna ha visat den här som jämförelse, men jag har ingen scanner.) Bokstäverna såg ut som raka streck (rader), dessutom på engelska så jag kan inte alls läsa vad som står. (Förmodligen samme franske dommare som Lejdet och Kalindas pratar om.) Har visat bedömningssedeln för några vänner och de skrattar ihjäl sig. Ingen kan tyda ett enda ord!

Man borde lösa detta på något vis. Tror vi är ganska många drabbade. Kanske dax att mordernisera systemet?

camil
0

Ja det var utställningen i Borlänge. På Fanny som det oläsliga omdömmet ovan är för var det Francoise Milcent. På Alexander hade jag Michael Edström som domare och han var jättebra på att förklara vad katten har för fördelar och nackdelar. Mycket nöjd med hur han hanterade katterna och talade om hur han bedömde. Stort + till honom.

Lejdet
0

Domaren jag syftar på är Yan Roca-Folch. Han är jättetrevlig och förklarar bra och skojar mycket när man står där, men sen minns man ju inte hälften av vad han sa och vill gärna kunna läsa efteråt och det är helt omöjligt.

Michael E. är jättebra på att ge kritik

Lejonhjarta
0

#15 Domaren kanske var dyslektiker. Vågar inte skriva läsligt för då syns d.FlörtSkäms Skämt å sido, d e väl inte helt omöjligt i denna datorvärld att dom kan ha varsin laptop å skriva sina bedömningar på.

kalindas
0

Då måste det finnas ett sådant program där man ska fylla i bedömingarna, plus att man måste koppla alla till en skrivare via ett nätverk.
Men hade det funnits något av det ovan, så är det ju inga problem..Flört

/Elisa

Lejonhjarta
0

Nu e ja inte datorkunnig, d står min andra hälf för, men d va faktiskt han som föreslog d så d e möjligt han vet ett sätt. Ingen aning men vi lever ju med datorer runt oss å massor av möjligheter så d borde kunna lösas.

kalindas
0

Hallandskatten har ett program där man skriver ut bedömningssedlar. Vet inte om det fortfarande används eller om man kan koda ett nytt program.
Kolla med din andra hälft om han kan koda i Access. Så kanske det går att göra ett fungerande program.
Hur övriga WCF klubbar o Sverak klubbar har det, har jag ingen aning om…

/Elisa

Lejonhjarta
0

Vi kanske kan bli först. Flört Ska prata med honom. Han kommer bli jättegladOskyldig han som har så lite å göra just nu.Flört

kalindas
0

Kolla du först med FHK om det överhuvudtaget skulle finnas intresse för ett sådant program. Så slipepr du stressa hon i onödan. Flört

/Elisa

Lejonhjarta
0

#23 D e lugnt. Ja kollar bara m Nicke vad han tror om d innan. Ingen ide att dra igång nått som inte e lösbart. Vilket d borde vara. M´Fan va smidigt å kunna läsa sina bedömningssedlar sen.Flört

kalindas
0

Misstänker domarna hade satt sig på tvären. Alla är inte lyckliga av att skriva på dator. Speciellt de äldre…

Enklast och billigast hade nog varit en domarsekreterare.

/Elisa