Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 3792 ggr
Liilu
0

Tabby or old siamese line

I was hoping to pair my two girls in the not too distant future and am looking for something nice and typey spotted, classic or an old siamese line. I wondered if Rollo - the beautiful classic tabby is he still entire and where is he living? Also are there any other nice patterned boys close by? e.g. Swe, Nor, Den, Fin? Or a lovely old siamese line? Am having a rake round on fb now but lots of people have either no boy, neutered, live in France, say no stud service or have quite ill looking cats! The future is bleak.

Nilla
0

Rollo lives at S*Jackpott´s cattery in Hässleholm. Don´t know if he´s still available for breeding, but try too get in touch with Cléo and ask her.

www.jackpotts.com

Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

www.zandrinos.se har två chokladspottade hanar. Om du är intresserad av att köpa. Farfar till dem är Rollo.
Hon har även en unghane som har en classic tabby mamma, med spännade linjer. Vet inte om han kommer lånas ut.

Ang. Rollo så kan jag bara säga att han är en vacker och väldigt trevlig katt. Bra ögonfärg, en otroligt profil, pälskvaliten är super och det skarpa mönstret ser man sällan på någon annan classic!
Kontakta du Cleo och fråga om honom.
Vad jag vet har han bara blivit pappa till 4 kullar. En här, en hos Zandrinos och en hos Jackpotts.

/Elisa

Caornish
0

I saw a darn good looking cat (OSH b24) att SWS. He's in Norway, I think. Don't know that cats name but he had good type….

Love MCs myselves but my sister has two havannas so she spotts siamese cats on shows sometimes.

Good luck.

Denna kommentar har tagits bort.
Nonimonos
0

Det var bara en OSH b24 på SWS om jag inte har fel och det var en kille från mig.

S*Nonimonos Maneki Neko kompeito

Det vart några fina bilder på honom på SWS sidan

Han är mycket fin men han har samma pappa som den chokladspottade honan som Liilu köpt utav Tuskulums så det kan vara dumt att ta in samma linje igen ;-)

Ja du Liilu, välkommen till gänget som letar :-) Det är inte lätt att hitta dessa hanar tyvärr - jag vet då jag strävat efter dessa katter i min avel länge.

Men Rollo skulle nog ge dig ett fint mönster,om än att det är långt att åka för dig.

Zandrinos
0

#2 Bara en liten rättelse. Rollo är morfar till kullen.

Tyvärr är inte våran hemsida uppdaterad.

Våran nye hane ska i första hand användas till våra egna honor, sen får vi se hur han sköter sig.

kalindas
0

Tänkte bara på Odin, därav blev det farfar…Flört
Var trött när jag skrev inlägget, skrev 4 kullar men det blir ju 3..Glad

/Elisa

Nonimonos
0

# 5 rättar mig själv, bara en fertil OSH b24, det var även två kastrater på plats.

Liilu
0

Thank you ladies for your help - what about old siamese lines with no orientals in them? Anyone know of a nice siamese stud boy?

kalindas
0

Kontakta Dagny Dickens, tror hon kan allt om de linjerna. Gå in på www.siames.se och uppfödare så hittar du henne där. Glad

/Elisa

Avenacattery
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så synd før dig att du har en slækting till Linas Neko som bor hos mig. Han ær en aldeles underbar katt på så många sætt ;).

Jag fann heller inga hanar så dærfør valde jag en istællet ;). Nåja, førstår gott hur svårt det ær. Men eftersom du har två honor som du funderar på att para kan det vara smart att para med två olika hanar, som båda inte ær slækt med någon av dina honor. På så sætt økar møjligheten før att du kan føra samman dina två honors linjer i ett senare steg, om det skulle vara av intresse (vet inte riktigt vilka honor som du har førtila).Om øjligt så kanske detta gør ditt søkande mer knepigt.

sjælv væljer jag nu att førsøka hålla mig till OSH avel, om møjligt, detta før att jag ønskar få en bættre øgonfærg på orientalerna. Men med det sagt så trillar det væl in en oemotståndlig SIA vid min kommande kull, man vet ju aldrig…

Fina gamla SIA linjer. Jodå de finns sækert… någonstans…

Lycka till i ditt søkande!

Attacks
0

Spennende å se hva du finner til slutt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0

Well, I have classic in my 'disgusting' cow-line from USA, but probably not what you would like. But totally unrelated, and possible for classic kittens in the upcoming litter since the daddy is a possible carrier of classic tabby too, and just as unrelated to your lines as the other one. So, if you're not allergic to bicolour-lines as so many others (none mentioned none forgotten) you're welcome to contact me Glad

alltidsiames
0

Now what? Alergic to bicolour-lines? I must have missed something interesting here… Give us PLEASE some pics of your bicolours and tell us what you meant.

Avenacattery
0

#14 Har du inte hørt det? På vitflæckskatter bildas det ett jættefarligt protein som ger superjobbig allergi.

[hakkapelitta]
0

#15 The result of the allergy is that if you see a bicolor or overhear about one, (perhaps in a pedigree) you'll wrinkle up your face in an ugly grimace and make a sound like "euwuuo". Very annoying if you're effected apparently. But, I must confess that some people who was allergic now seems to be totally ok with the disorder ;D

kattguld
0

#16: Very contageous disease. Quite fatal. Lifelong. Skrattande

(Caught it the very minute I was introduced to my little bicolor girl, Inez).

SacredSouls
0

#16 Haha!! sikkert en veldig intern spøk som jeg ikke har fått meg med noe av, men morsom var den  Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Min haka ligger på golvet.Förvånad