Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1196 ggr
marysiam
2010-09-28 19:05
0

löp efter kullen kommit?

Hur gör ni med kattflickorna efter de fått kattungar? brukar de börja löpa direkt?

Jag har en hane som går tillsammans med honan, och jag sitter och funderar på hur det blir när kattungarna kommit. Brukar "pappan" få vara med honan och kattungarna? vad gör ni om honan börjar löpa direkt efter? vill inte att hon ska bli parad direkt igen ju!;)

tuska
2010-09-28 19:27
0

Jag ger honorna p-piller 1 vecka efter det ungarna är födda. En löphona med bebisar är inte så lyckat.

En fertil Hane skulle jag ta undan från honan, när det är så dax att hon ska få en kull, med tanke på att de inte skulle få para sej.

Liljekatten
2010-09-29 01:14
0

När min Obi var fertil så fick han och Tingeling två kullar ihop. Han fick vara med hela tiden och han älskade sina ungar och var stor hjälp för Tingeling i första kullen där det blev åtta ungar. Han tvättade och skötte om dem nästan mer än Ting gjorde.

Här ligger Obi tillsammans med alla sina ungar och stormtrivs!

Jag börjar aldrig med p-piller till honan förrän kattungarna är 5-6 veckor. Det är liten risk att hon löper innan dess, men lite större risk att hon förlorar mjölken av p-piller om hon får det för tidigt.

Lejonhjarta
2010-09-29 01:55
0

#2 Underbar bild av pappa Obi m alla sina gryn. Han e en gossekille! Kyss

alltidsiames
2010-09-29 09:29
0

Feng började inte löpa förrän samma vecka som kattungarna skulle flytta den här gången. Hon löper inte så "störande" och mår inte dåligt av det så hon har aldrig fått p-piller.

Nilla
2010-09-29 09:30
0

Ja, vilken underbar bild!!! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Siameshona
2010-09-29 12:23
0

#2 Åh Lotta Om man ändå fick plats däri med alla mysisar. Fiiina pappa!!

marysiam
2010-09-29 13:30
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack vad gulligt av er att dela med er av era erfarenheter!;) vilken underbar bild;) Ja min lilla pojke skulle nog bli mkt ledsen om han skulle skiljas från sin flickvän;( Dessa älskar verkligen varandra och sover tillsammans jämt. Så jag skulle inte kunna skilja dem åt;) Heidi är Alberts trygghet och snuttefilt!;) Hoppas att hon inte börjar löpa så tidigt då;))