Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1966 ggr
Bunn
0

Siamesägare i Skellefteå?

Som rubriken säger så undrar jag om det finns någon eller några medlemmar här på siames.ifokus som bor i Skellefteå eller kanske Ni känner någon siamesägare som finns i Skellefteå?

Jag är mycket intresserad och skulle gärna vilja komma och kika på Era katter samt ställa några frågor.
Stort tack på förhand!
Mvh/Bunn

Bunn
0

*putt

Bunn
0

*putt

Siameshona
0

Du får åka till Luleå. "bara" 13mil. Det är ju ingenting där uppeSkrattande

Rithwa
0

Det finns siames och orientalägare i Umeå

min hemsida är www.simyketh.se

[lisme]
0

Jeg har lagt inn linker på flere siameser og orientaleiere i den andre tråden din, deriblant linken til Ritwas hjemmeside Flört

Bunn
0

Tack allihopa för Era svar.
Jag skulle helst vilja hitta någon "privatperson" här i Skellefteå, alltså ingen uppfödare, men stort tack för länkarna :)

#5 Jag såg att du länkat till uppfödare i den andra tråden.
Stort tack för dessa! =)

[lisme]
0

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil besøke noen som er oppdrettere. Men om du vil finne en siamesereier i Skellefteå, må du kanskje gå inn på SVERAK sin side og finne mailadresser til de forskjellige katteklubbene i Sverige og sende dem mail og spørre om de har noen siamesereiere i Skellefteå som medlem. I tillegg til SVERAK bør du kanskje sende mail til Siameslinjen  Svenska Siamessällskapet og til WCF-foreninger Du finner en oversikt over de forskjellige foreningene i WCF med å klikke på WCF-info og på WCF-foreninger i Norden. Lykke til med jobben!

prodigy
0

#6 De flesta uppfödare är helt vanliga privatpersoner/familjer med få katter….

Rekomenderar verkligen att du ringer och kommer och hälsar på hos en av uppfödarna nära dig. Min erfarenhet är att de flesta uppfödare av denna ras är mycket trevliga och öppna för personer som bara vill komma och fika och titta på dessa vackra katter (så har jag gjort flera gånger innan jag bestämde mig)…du behöver inte känna krav på ev köp! Glad

Lycka till, hoppas du hittar "din" katt.

Lejonhjarta
0

En privatperson har (förhoppningsvis) minst 2 katter, i värsta fall 1 katt. Kan bli svårt att få en objektiv bild av rasen.

Kommer du däremot hem till en uppfödare så har oftast personen flera katter så du får se lite olika temperament och personligheter. Jag har 2 vuxna och ska spara 1 av kattungarna i vår nuvarande kull och dom är ju olika i sättet även om dom har siamesens "huvuddrag" om du förstår vad jag menar.

Alla uppfödare sitter ju inte med kattungar hela tiden så man blir förvriden av d, för vem kan inte älska en kattunge vilken ras d än må vara.Flört

alltidsiames
0

Just det, jag är inte bara uppfödare - jag är också privatperson! Skrattande

Nu har mina kattungar flyttat och jag bor i Malmö, men jag har en trevlig hemsida!

www.fengs.se

Rithwa
0

Tyvärr känner jag ingen kat IV ägare i Skellefteå då skulle jag mer än gärna ge dig mail adressen eller telefonnumret till denna. Du får jättegärna maila mig om du vill. Hör gärna av dig.

[lisme]
0

#11 Monica Molinder bor i Skellefteå, hun har S*Jijumas Flört

Rithwa
0

Javisst men hon Monica bor inte i Skellefteå utan hon bor i Vallen som ligger cirka 4 mil söder om Skellefteå. Jag glömde att hon hade flyttat hit upp från Timrå.

SacredSouls
0

Jeg synes #9 kom med veldig fine råd jeg.Er helt enig.

Her inne er vi jo veldig mange oppdrettere både svenske og norske men vi er jo like fullt private personer som ELSKER å vise frem pusene våres Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rithwa
0

#14 helt rätt vi är alla privatpersoner, inte företagsägare.

Bunn
0

Tack allihopaa, men det har löst sig.

Sitevärd får gärna ta bort tråden

tuska
0

Spännande å se vad du hittade    Visa bilder vet ja

Bunn
0

#17 Bilder kommer :)

sitevärd får gärna radera tråden nu

SacredSouls
0

Så spennende. Vi gleder oss til å se bilder Glad

Vi bruker ikke slette/radera tråder uten at det er en spesiell grunn til det.

Bunn
0

#19 De är svåra att fånga på bild, men jag ska göra mitt bästa!

Tråden är inte aktuell längre, därför ser jag gärna att den tas bort.

[lisme]
0

Det er vel ikke vanlig å slette tråder her på siames i fokus?

SacredSouls
0

Nei som sagt så bruker vi sjelden å slette tråder.Da skal det være veldig gode grunner til det.

Om vi skulle slettet alle tråder det ble bedt om ville det fort sett veldig useriøst ut for alle medlemmer her inne.Både for de som aktivt skriver og de som kun leser.

Mange deltar og gir av seg selv og det ville vært respektløst mot de om tråder de hadde svart på plutselig var blitt borte.Glad

Lejonhjarta
0

Och det finns väl ingen anledning heller? Står ju inget som kan tas illa upp eller likn i tråden.

Bunn
0

#23 Anledningen till varför jag vill att tråden ska tas bort är för att den inte längre är aktuell

Lejonhjarta
0

I och för sig, men d finns en hel del info som någon annan kanske kan ha glädje av, om inte nu så kanske senare. Händer att trådar stängs men inte tas bort här på SiF.

kalindas
0

Om ingen skriver i tråden, så försvinner den ju till sist. Som det är nu så gör den ju inte det.
Tips, skriv inte mer i den..Flört

/Elisa

Nilla
0

#24 Line har redan klartgjort vad som gäller på vårt forum. Vi plockar inte bort trådar på medlemmarnas begäran. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus