Blocket-annons..
Vet inte om man får länka annonser, men jag gör i alla fall ett försök.
Som några av Er kanske redan vet så är jag intresserad av siames… skulle gärna vilja skaffa en alt. två, men skulle gärna vilja lite tips och råd från Er experter.
Jag skulle gärna vilja ha en lite äldre katt/omplacering hellre än en kattunge. Hittade i alla fall denna annonsen på blocket så säg gärna vad Ni tycker.
http://blocket.se/vasternorrland/Brunmaskad_Siames_29051776.htm?ca=2&last=1
Nu är jag inte ute efter en bedömning vad gällande utseende utan vad Ni tror om detta skulle kunna vara något att "satsa på". Kan också tillägga att jag, för närvarande, inte är intresserad av avel eller utställning då jag inte har tillräkligt med kunskap för det.
Tack på förhand!
Det är en äldre katt, men har du tur kan han leva 7 år till. Känner du att du vill ta hand om en katt resten av hans liv så är det ett bra val.
Kolla om han flyttat innan, om han är van vid andra katter med mera. Om han har en bästa vän i en annan katt t.ex. då kan han bli lessen om man delar på dem.
Köper du honom så kontakta uppfödaren. De flesta blir glada att veta var katten bor. Jag hade blivit det i alla fall.
/Elisa

Håller med Elisa. Det ka nog vara något. Är ju inte en ålder på en katt heller.
Jag reagerade på priset för en 7-åring.
Se till att du får överta försäkringen på kissen och att han ska vara veterinärbesiktad innan köpet som inte ska vara äldre än 7 dagar. Kolla oxå att vaccineringarna är utförda under åren.
överlåtelse handligar ska skrivas och ägarändring skickas till SVERAK.
Fin kisse
Jeg synes også dette var veldig dyrt for en som er 7 år.Rygger litt jeg da siden det skal virke så over-seriøst bare fordi man har så høy pris for katten.
Mitt råd er egentlig å finne en oppdretter i nærheten av deg så du kan reise å besøke disse herlige katter i hjemmemiljø først.
Jeg tror at om du bruker litt tid på å finne den rette katten vil det klaffe så mye bedre. Når du har blitt godt kjent med rasen så vil du også så mye lettere vite hva du skal se etter hos en siameser 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Kolla här på siames under omplaceringar samt kattungar till salu
där hittar du flera ljuvliga kattungar o katter som inte hittat hem ännu o som är under året. Tex balinesen Boris som bara är så ljuvlig!, finns i stockholm.
Siamesers akilleshäl är tänder. En 7 åring bör troligen ha en del tandsten som måste tas bort. Tänder kan oxå behövas tas bort om de inte skötts. Finns försäkring är det bra att kolla om den har tand-tillägg. Agria har det till en låg kostnad.
Sen finns det en del sjukdomar som är mdfödda som man jobbar starkt på att avla bort. Kolla vet intyget från besiktningen o att den varit fortsatt försäkrad från födseln.

Ps. Skaffa 2 inte en. Såvida du inte är hemma typ större delen av dygnet. Siameser blir lätt deprimerade eller aggressiva om de är ensamma och understimulerade. Gäller inte alla för det finns siameser som är ensamkatter oxå o inte vill ha kattsällskap. Men det är mindre vanligt. Men om du väl sett en "siameshög" o sett hur de leker o busar ihop så förstår du hur viktigt det är med sällskap av andra/annan katt för dem.
Tandförsäkringen gäller inte om katten haft tandproblem innan försäkringen togs. På agria är det bara ett par år sedan sen den försäkringen togs, så en 7åring gäller den inte för oavsett.
Men kolla tänder är abslolut viktigt! Stora smärtor där om de är dåliga och en kompis bör införskaffas.
Reagerade också på priset, men jag misstänker det var så högt för att skrämma bort de som vill tjäna pengar på katten.
/Elisa

Tack allihopa för Era fina svar! :)
Jag ska ta mig en allvarlig funderare

Med tanke på hur stora personligheter siameser o balineser är. Så är det bättre att åka några mil o hämta hem "rätt/rätta/" kissen/arna.
Mejla o prata med ägare/uppfödare, kolla runt på nätet o läs om uppfödaren o tidigare kullar. Det jag läste om #min uppfödare" och om tidigare kullar från deras nya ägare gjorde att jag valde just Emil, o han är bara så helrätt, det lilla monstret. Som sover just nu i mitt knä 
Jeg har ei lilla skilpadde balinser jente som også leter etter et nytt hjem. Hun elsker å sitte på kneet og bli kost med. Å prater som en foss. Elsker og leke.
Hun heter Roxett av Ramithi (N) Født 03.04.2010
Kan sende bilder på mail. Om intresse så ta kontakt på mail ramithi@mimer.no eller telefon 004670192818
Sötnos! 
/Elisa
Takk skal du ha kalindas. Ja ho er så søt. Men ei rampjente.

#13 Vilka myskompisar! Så ser det ut här hemma också fast med en sys och en korat 

Tack allihopa för era svar!
sitevärd får gärna radera tråden nu
16 fick du tag på vad du sökte ?

#17 Ja :) Jag kommer nog att lägga upp lite bilder på min sida senare
Som sagt… sitevärd får gärna radera tråden nu

#18 Blir spännande med bilder
Trådar här brukar nog inte plockas bort..