Obi på utflykt
Idag var det så varmt och skönt så matte tog med mig på en tur i trädgården. Naturligtvis så var den där nyfikna huskatten ute också så man fick ju inte vara ifred.
Låt bli mitt koppel! sa jag till henne, men inte hjälpte det.
Nu släpper du mig annars…. försökte jag hota. Hjälpte inte ett dugg fast jag använde min allra farligaste blick.
Inte hjälpte det att säga till den hönshjärnan. Jag fick tänka ut en plan. Om jag försöker trassla in henne kanske hon tröttnar…
Nu börjar det likna nåt….hehe….
Haha, ta dig ur det här om du kan!
Min plan har lyckat! Du kommer aldrig att ta dig loss! Mohahaha…..
Skit också. Hon lyckades….nåja, nu blev jag ju av med henne och det var ju det jag ville.
Ligg där och smyg du. Tror du inte att jag ser dig va?!? Det är jag som är kamouflagetecknad, inte du din ärthjärna!
Nu blev jag äntligen av med henne och tänkte ta en tur upp i körsbärsträdet.Fin utsikt härifrån!
Nu kan jag passa på att räcka ut tungan åt grannens hund också. Ingen chans i världen att han kan ta mig här uppe!
Jag undrar hur träd smakar? Man kan ju testa….
Oh, fy för den lede! Hade jag inte varit så väluppfostrad så hade jag svurit en lång ramsa nu. Detta är INTE gott!
Efter det här tyckte matte att jag fått nog (tyckte inte jag!) och släppte in mig och satte selen på Sigge istället. Men jag är smart jag och innan matte och Sigge hade hunnit stänga dörren så smet jag med ut.
Då fick matte nog och släppte fort in Sigge och sen jagade hon rätt på mig och skällde på mig för att jag satt på vägen. Löjligt! Jag skulle ju bara kolla om det kom nån bil.
Jaja, matte bestämmer som alltid (tror hon i alla fall).
Nu har ni sett en liten del av min dag. Ha en härlig helg, alla katter med personal!
Med vänlig hälsning
Obi (eller S*Sandvretens Obelix som jag heter till fint)
Hahaha, obidobidoooo!
hahahaha 
Härliga foton
Underbara foton och fantastiska bildtexter.
Fina hela gänget! 
/Elisa

Åh.vilken härlig bildserie med underbart fina modeller. Busfrön!

Fina bilder på polarna

Så underbart han har haft idag. :-) Så klart han inte ville in efter allt d spännande!
Vilka härliga bilder
Ja inte behöver man provsmaka på träd (om man nu hade tänk det)efter att ha sett Obis min 
Rolig bildserie!

Åh vilken härlig bildserie! Underbara foton och bildtexter! Snygg kille han är 

Kul läsning o fina bilder på fina katter!

Underbart! Busiga, busiga pappa!

Helt underbart!
Sååå fine bilder med tekst til.
Sånne man blir i skikkelig godt humør av. Tusen takk for dem Lotta
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Fantatisk bildetråd 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/