Siames iFokus

Siames

Etikettomplacering
Läst 2756 ggr
JohannaF84
0

Kattkompis sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Johanna och bor med min man i en fin trea i Stockholm. Jag har alltid älskat katter av orientaliskt ursprung och har växt upp med en vacker siames. Tro min lycka när vi för 1½ år sedan fick möjligheten att ta hand om en underbar siameshona och en kelig huskatt/tuskisk vanhona från ett katthem. Katterna är 4 och 3 år gamla och har växt upp tillsammans. Att ta hand om dem var det bästa vi har gjort! Till en början var katterna goda vänner, men efter att de blivit kastrerade (vilket var ett krav från katthemmet) blev huskatten en riktig soffpotatis. Detta gillas inte alls av balinesen, som trots sin ålder är lekfull som en kattunge. Försök till lek slutar nu oftast i irritation. Därför söker vi nu en till katt, en ny, rolig kompis till balinesen. Jag undrar nu om ni har en katt som skulle passa? Vi är intresserade av en kattunge, en katt för omplacering eller kanske att ha en katt på foder. Vi tror att en hankatt skulle vara lättast att introducera. Vi har absolut inga krav på rasstandard. På grund av närheten till motorvägar är våra katter självklart innekatter, men brukar tycka om att gå ut i koppel.
Eftersom jag är student har vi inte möjlighet att betala så pass mycket för katten som oftast krävs för en raskatt. Däremot betyder våra katter mycket för oss och vi lägger ner en hel del tid och pengar på att de ska må bra, ha de bästa fodret samt kosttillskotten. Självklart är våra katter vaccinerade och försäkrade.

Har du rätt katt för oss?

Hör av dig på min mail, johannafellnerteriksson@gmail.com

kalindas
0

Titta under omplaceringa på denna sidan. Kanske finner du din nya kompis där..:-)

/Elisa

ChanelBM
0

Titta även under kattungar. Den underbart vackre Boris såg jag där tex.

Broddans
0

Titta gärna på min hemsida och kom och hälsa på, jag har 5 st bebisar som letar hem :) www.broddans.se

Lejdet
0

Jag kan mycket väl tänka mig att ha min blivande avelshanne SE*Torparkattens Aston på foder, men ni kanske inte står ut med en fertil katt? Tänkte ta några kullar på honom när han blir könsmogen och sen blir han er.

Han är en fantastiskt vacker chokladmaskad Balinespojke på 6,5 mån. som gått mkt. bra på de utställningar han har varit på.

Jättefint temperament, men man märker att han tycker att resten av min kattfamilj är slöhögar här hemma då han vill busa!

Jag bor i Stockholm och mer info hittar ni på www.torparkattens.se

JohannaF84
0

#3 Jättefina bebisar! Jag ska hålla koll på er. Glad

#4 Aston är verkligen jättefin, jag har varit inne på eran sida flera gånger tidigare och kikat på era vackra katter. Att han är busig gör det hela så mycket bättre, då min balines som sagt är hyperaktiv större delen av dagen.

Jag vet egentligen inte vad det innebär att ha en fertil hane bland kastrerade honor. - Eller egentligen vad det innebär att ha en fertil hane alls. Skulle gärna vilja veta lite mer. Hör det till det normala att okastrerade hanar strilar? Finns det något man kan göra åt det, eller får man bara stå ut med det? Kommer han att försöka uppvakta och para mina stackars katter, även fast dom är kastrerade? Blir det mycket ropande och kraffsande?

Lejdet
0

#5 det finns inga sanningar där att ge tyvärr! Min gamla numera kastrerade balines Rossi var avelshanne i 1,5 år utan minsta problem eller stril. Han bodde då ihop med en kastrerad hanne enbart.

Min nuvarande avelshanne Casper är snart 2 år och inte förrän sista månaderna har det blivit ett problem, men han går ju ihop med två fertila honor som luktar godis såklart och han måste dessutom försvara sin manlighet gentemot kastraten och sin son Aston!

Men nu har jag ju chipkastrerat honom så det ska säkert lugna ner sig.

Känner han inga fertila lukter så är det inte säkert att han blir jobbig alls! Skulle det bli så så tar jag självklart hem honom igen.

JohannaF84
0

#6 Min karl är för tillfället på solsemester, så jag ska prata igenom det hela när han kommer hem i helgen så får vi höra av oss och i sådana fall komma och hälsa på. Men det skulle eventuellt vara intressant. Har läst igenom hur olika fodervärdskontrakt kan se ut så jag har en aning om vilka krav vi ska uppfylla som fodervärdar och vad som förväntas av oss. Har du flera bilder på Aston än dom gulle bebisbilderna på hemsidan?
Glad

Lejdet
0

#7 ja gör så;-) man kan ju alltid titta, fast det går inte så bra i mitt fall ;-) Jag blev ju med ny katt igår fast jag bara skulle "titta"

Jag ska försöka ta lite mer bilder på honom men jag har slängt ut en del i olika trådar här vet jag.

Denna är i alla fall nyast

JohannaF84
0

Hej!

Nu har vi bestämmt att vi gärna vill komma och hälsa på Aston och se om tycke uppstår. Glad

Jag har mailat dig på adressen jag hittade på torparkattens.
/Johanna